News Flash:

Lagarul din supermarket

13 Martie 2008
19249 Vizualizari | 42 Comentarii
• Fara nici un fel de exceptie, fie ca este vorba despre Carrefour,
Kaufland, Billa, Selgros sau Metro, supermarketurile din oras au devenit
adevarate lagare de munca • In special casierele muncesc de multe ori
peste 8 ore pe zi, fara macar sa aiba vreo pauza sa mearga la toaleta •
Unele femei nu rezista nici macar o luna la casele de marcat, de aceea
apar aici foarte des figuri noi • "Din partea magazinului din Iasi au
ajuns unele reclamatii dupa deschiderea acestuia, reclamatii legate in
principal de dificultatile de adaptare la un mediu atat de stresant cum
este un magazin imediat dupa deschidere", a declarat Pia Krauss,
purtatorul de cuvant al Selgros Cash&Carry • Mai multe casiere de la
supermarketurile din oras au sesizat Inspectoratul Teritorial de Munca,
unde au reclamat ca lucreaza peste 8 ore zilnic si ca nu mai rezista
din punct de vedere fizic si psihic la un program draconic de munca, la
neplata orelor suplimentare si neacordarea repausului de sambata si
duminica • Inspectorii au sanctionat in nenumarate randuri
supermarketurile pentru incalcarea legislatiei privind relatiile de
munca • "Am lucrat o perioada intr-un supermarket din Iasi, insa am
renuntat din cauza stresului acumulat. Pot sa spun ca odata cu mine au
plecat foarte multi colegi de-ai mei, extenuati de multiplele sarcini
zilnice", a declarat M.R., 22 de ani, fost angajat Billa

Fara nici un fel de exceptie, fie ca este vorba despre Carrefour, Kaufland, Billa, Selgros sau Metro, supermarketurile din oras au devenit adevarate lagare de munca. In special casierele lucreaza peste 8 ore pe zi, fara macar sa aiba o pauza de
mers la toaleta. Unele fete cedeaza nervos, nu de putine ori acestea au
fost vazute plangand din cauza stresului. Sunt ca niste roboti care
lucreaza la o banda de productie in serie, fara oprire. In fiecare
secunda au in mana cate un produs pe care il trec prin fata aparatului
de citit codul de bare. Sunetul pe care il scoate aparatul in momentul
in care a citit codul de bare arata ca fetele si-au indeplinit inca o
data misiunea. Aud acest sunet de cateva mii de ori pe zi. Cosmarul
atinge punctul culminant in perioada Sarbatorilor, cand toata lumea isi
face aprovizionarea.

Ce fac autoritatile?


Mai multe casiere care lucreaza in supermarketurile din oras au facut reclamatie la Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM), deoarece sunt exploatate la locul de munca si nu li se respecta drepturile salariale.
Cele mai multe sesizari au venit din partea casierelor de la
supermarketul Selgros, angajate care au reclamat ca lucreaza peste 8 ore
pe zi si nu rezista din punct de vedere fizic si psihic la acest
program draconic de munca, la neacordarea repausului de sambata si
duminica si neplata orelor suplimentare de lucru. De asemenea,
majoritatea angajatilor din supermarketuri au sesizat inspectorilor de
la Inspectoratul Teritorial de Munca si faptul ca nu se intocmesc la
timp documentele de munca, cum ar fi carnetul de munca.
Inspectorii de la ITM au sanctionat in nenumarate randuri supermarketul
Selgros pentru incalcarea prevederilor legale in vigoare privind
relatiile de munca si pentru ca nu s-au pus in aplicare masurile trasate
de inspectori in urma controalelor. Conducerea Selgros a primit o
sanctiune contraventionala in valoare de 12 mii lei. Pentru ca
inspectorii de la ITM au indraznit sa aplice sanctiuni si sa-i determine
sa intre in legalitate, conducerea Selgros a actionat in instanta
Inspectoratul de Munca. "Avem sesizari din partea casierelor de la
supermarketuri care au reclamat ca nu le sunt respectate drepturile
salariale si de munca. In urma controalelor efectuate de noi s-a
constatat ca nu se acorda repaus de sambata si duminica, depasirea
timpului de lucru, neplata orelor suplimentare. Cu supermarketul Selgros
suntem in proces. Am sanctionat de mai multe ori acest supermarket
pentru nerespectarea normelor legale privind relatiile de munca. Mai
mult, conducerea supermarketului a refuzat sa puna in aplicare masurile
trasate de noi in urma controlului. Ni s-a spus ca ei aplica legea din Germania,
ceea ce este o aberatie. Acesti reprezentanti ai supermarketurilor au
un comportament obraznic pentru ca sunt considerati un mare investitor
pe piata romaneasca, desi nu este chiar asa", a declarat George Albulescu, inspector sef la ITM.
Daca inspectoratul iesean va castiga procesul cu supermarketul Selgros
si nici dupa decizia instantei acesta nu va respecta legea si nu va pune
in aplicare masurile trasate, se poate propune si inceperea urmaririi
penale. "La sfarsitul lunii avem un nou termen in procesul cu Selgros si
cred ca vom avea castig de cauza. Daca repeta incalcarile legii, pasul
urmator este de a propune inceperea urmaririi penale", a spus George
Albulescu. Inspectorii ITM au aplicat sanctiuni similare si pentru
supermarketurile Metro, Carrefour si Billa.

Teroare


Pe
astfel de locuri de munca se inghesuie in special absolventii de studii
medii, tinerii absolventi care spera sa acumuleze ceva experienta
pentru a izbuti in plan profesional si femei care au o casa greu
de intretinut. Numai ca unii din sefii care lucreaza in aceste
supermarketuri nu tin cont de demnitatea subordonatilor, iar daca se mai
adauga si stresul creat de efortul non-stop, fetele clacheaza cu
siguranta. "Am lucrat o perioada intr-un supermarket din Iasi, insa am
renuntat din cauza stresului acumulat. Uneori sefii de raion pot fi
foarte neintelegatori, mai ales cand vine vorba ca un angajat sa
greseasca si singura cale de a explica acest lucru este prin tipete si
urlete. Pe langa frecusul pe care il implica sarcinile zilnice, o
atitudine necorespunzatoare din partea sefilor poate conduce la
deziluzie. Pe perioada in care am lucrat la ei am fost multumita de
plata si cam atat. In schimb, pot sa spun ca odata cu mine au plecat
foarte multi colegi de-ai mei, extenuati de multiplele sarcini zilnice",
a declarat M.R., 22 de ani, fost angajat Billa. Stresul este
posibil in special si din cauza faptului ca in unele supermaketuri nu a
fost stabilit un regulament de ordine interioara pe care sa-l respecte
toti angajatii. De aceea sefii, fie ei si de raion, iau decizii
arbitrare. "Stresul nu intervine din partea firmei care te angajeaza, ci
din partea angajatilor supermarketului. Uneori, unii dintre acestia
sunt absurzi in aplicarea unor reguli inventate de ei, din punctul meu
de vedere. Daca sefii mei de firma imi permit sa plec cand imi termin
sarcinile mai devreme, sefii de raion imi impun sa stau la program 8
ore. Si lista poate continua! Am convenit cu sefii de firma sa pot sa
imi iau pauza de masa la orice ora din zi, insa cei de aici imi
calculeaza ora la care trebuie sa mananc dupa numarul de ore lucrate. Si
sa nu mai spun ca pe langa faptul ca trebuia sa lucrez pentru firma
mea, uneori eram fortat sa lucrez si pentru alte firme care trebuie
sa-si aranjeze marfa prin personalul propriu in raioane, asta din cauza
lipsei de personal", a declarat G.P., 20 de ani, fost angajat Selgros.


Selgros si-a dat seama


Se pare ca singura
firma care si-a dat seama ca unele lucruri nu sunt in regula, ca
personalul este exploatat abuziv este societatea care administreaza
supermarketul Selgros Cash&Carry. Acestia au explicat ca au mai primit reclamatii de la angajati in ceea ce priveste mediul stresant
din cadrul magazinelor, mai ales in momentul in care s-a schimbat
conducerea. "Din partea magazinului din Iasi au ajuns unele reclamatii
dupa deschiderea acestuia, reclamatii legate in principal de
dificultatile de adaptare la un mediu atat de stresant cum este un
magazin imediat dupa deschidere. Reclamatiile au fost atent verificate
si au avut loc discutii cu conducerea de atunci a magazinului pentru
remedierea lor. Nu am mai primit alte sesizari din partea angajatilor
magazinului din Iasi. Vom demara o ancheta amanuntita in magazinul
Selgros Iasi pana la sfarsitul lunii martie, ancheta condusa de catre
persoane din departamentul de Resurse Umane din Administratia Centrala Brasov.
Punem la dispozitia tuturor angajatilor o adresa de e-mail la care
fiecare angajat poate trimite sesizari si propuneri spre rezolvare,
confidentialitatea e-mail-urilor fiind asigurata de conducerea
companiei", a explicat Pia Krauss, purtatorul de cuvant al Selgros Cash&Carry.
In cazul celor de la Kaufland sau Billa, incercarile repetate ale
jurnalistilor de a obtine o declaratie oficiala au fost sortite
esecului.

Incep protestele

Reprezentantii
asociatiilor pentru protectia consumatorului sustin ca vor incepe o
adevarata campanie impotriva unor astfel de practici. "Cei de la
Kaufland ne considera o tara de handicapati. Urmare a unor astfel de
cazuri, ei doresc sa facem noi receptia produselor si sa ne plateasca cu
un leu daca gasim la raft un produs care sa aiba un pret mai mare la
casa. De ce nu ne dau un miliard? Pentru ca stiu ca gasim zeci de astfel
de produse. Ei sunt raspunzatori de preturi, este inadmisibil sa
accepte astfel de situatii. Ii vom monitoriza in continuare. Suntem cu
ochii pe ei si asteptam sa vedem cat timp vor mai insela consumatorii", a
afirmat Vasile Cazan, presedintele Asociatiei pentru Apararea Drepturilor si Intereselor Consumatorilor.

Clientii sufera

Lipsa unui personal calificat
in incinta supermarketurilor este tot in dezavantajul consumatorilor,
care ajung sa nu mai inteleaga nimic din raportul pret afisat-pret real
si se trezesc ca trebuie sa plateasca sume mult mai mari decat cele de
pe eticheta produselor. Tot mai multi ieseni se plang ca apar diferente
foarte mari intre pretul afisat la raft si cel de la casa de marcat,
unde produsul este mult mai scump decat pe eticheta. La supermarketul
Kaufland, de exemplu, o ieseanca se plange ca, intr-o perioada de cel
putin sase lui a trecut prin mai multe situatii neplacute cand produsul
pe care l-a luat de la raft a devenit mai scump la casa de marcat. "Au
un anumit pret la raft. Tu, in calitate de cumparator, esti atras de
acel pret. Cand ajungi insa la casa ti se spune ca produsul de fapt este
mult mai scump. Am patit asta de nenumarate ori din decembrie pana acum
la Kaufland. Am luat o tigaie care la raft avea pretul de 20 lei, iar
la casa costa 30 lei. Si m-am uitat atent ca nu cumva sa fie un produs
mutat de un alt client, dar toate tigaile erau la fel, cu acelasi pret",
a declarat Ionela Sarghie, o ieseanca ce a avut mai multe surprize
neplacute in supermarketuri. Desi diferenta de pret a fost acoperita de
angajatii supermarketului, femeia sustine ca nu este prima data cand
este pacalita de pretul de la raft. "Nu s-a intamplat o singura data. Am
cumparat un peste, pe care era aplicata o eticheta cu un anumit pret,
iar la casa pretul era cu 3 lei mai mult. Am cumparat si un suport de
perete, care la raft era 98 lei, iar cand am ajuns la casa costa 160
lei", a afirmat Ionela Sarghie. In replica, reprezentantii
supermarketului au sustinut ca au fost doar niste incidente, reparate
prin despagubirea clientului pentru suma platita in plus. "Este posibil
sa se fi intamplat asa. Daca, dintr-o greseala, s-a ajuns la o astfel de
situatie din partea noastra, am retinut diferenta de pret in
responsabilitatea noastra. Toti cei care patesc asa vin la biroul de
informatii, unde este verificat produsul. Daca intr-adevar exista o
diferenta de pret intre cel afisat la raft si cel de la casa, clientul
va plati pretul de la raft, iar noi vom asigura diferenta", a precizat Claudiu Maxim, directorul supermarketului Kaufland din Pacurari. Referitor la eventualele sanctiuni aplicate angajatilor
vinovati de neafisarea pretului corect la raft, reprezentantii
supermarketului au sustinut ca este o chestiune care tine de
regulamentul intern, care nu poate fi dat publicitatii. Consumatorii
sunt insa cei care pierd pentru ca cei mai multi nu descopera decat
atunci cand ajung acasa ca pretul de pe factura este mult mai mare decat
cel de pe rafturile magazinelor.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

teroare incep protestele clientii sufera
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (42)

geo  | #31609
d-na olteanu, te-au primit colegii sa semnezi art . nu mai ai subiecte mai umble prin spitale
si cauta subiecte mai pe la bucatatrie, pe la spalatorie pe la portari pe la internari trebuie sa-ti dam noi subiecte umbla mama ca ce ai de facut lasa biroul caldut s-a facut primavara plimba-te
Gabi Petcu  | #31610
In goana lor dupa profit maxim, unii ,,patroni,, adica nesimtitii, uita ca salariatii sunt si ei oameni. E drept ca nu vor sa-si diminuezeze profiturile si asa prea mari, de asta nu angajeaza un om special pentru a da liber cate 10 minute sau 1/2 ore pentru masa fiecarui salariat de la casa. Dle Albulescu sanctionati-i fara MILA! Au de unde bani, iar daca nu le convine, sa plece , sa punem un parc sau o padure in locul supermarketurilor. E mai bine pentru noi toti, credeti-ma .........................
eli  | #31611
4 muieri la un articol sumar
anonim  | #31612
Dar de ce nu se face un articol si despre functionarii din banci, unde se munceste 12 ore frecvent?
dan  | #31613
I as ruga pe domniireporter sa scrie si despre soferii Unistil sau RATP sa vina si sa vada cate ore munceste un sofer avand in vedere responsabilitatea imensa pe care o are,....asa ca ce ati scris acolo se gaseste la fiecare firma pt ca fraieri care sa munceasca sunt
florentina  | #31614
intr-adevar asa este ..... cumperi in cunostina unui pret si te trezesti ca platesti altceva ..... mi s-a intamplat si mie tot la kaufland ... cel din nicolina .... cred ca e politica lor ... cine isi da seama .. e f bine ... cine nu insa .... isi da seama acasa .. asa am patit eu ....
nea GIGI  | #31615
:)) poi da ca nu s a auzit de timp de lucru si timp de odihna iar cat despre unistil sunt care au si 350-400 de ore,da dar sunt prea mari spagile catre ITM
dia  | #31616
ce misto !!!! patru muieri si-au pus mintea la contributie pentru a scrie acest articol...
warcar  | #31617
bai mistocarailor, ducetiva prin alte locuri unde se munceste la negru va bagati in astia care fac carte de munca si alea alea, reporter de 2 lei
romero  | #31618
Este simplu ,nu faci fata nu stai pe post , este liber drumul la capsuni sau la cules castraveti dimineata pe racoare !
magda  | #31619
Am cumparat de la Billa o pereche de papuci de casa. Erau importsi nu aveau nici un pret scris clar, doar codul de bare. Am asteptat 1/2 ora ca o tinara ce aseza marfa pe rafturi sa incerce sa afle cit costa. Dupa multe cautari prin magazie si dupa ce-a intrebat vreo 2 sefi, mi-a spus: 10 ron. La casa am constatat ca costau.. 30 ron, iar casiera a refuzat sa-i primeasca inapoi fiindca "a batut deja in casa". Si daca nu aveam banii, ce ma faceam? Ma retineau, chemau politia? cred ca e o strategie sa nu spuna pretul..
Auchan  | #31620
Am intalnit la Paris o ieseanca ce era casiera la un supermarket AUCHAN. Am vorbit f. mult cu ea, era studenta, frumoasa, serioasa, stilata foarte desteapta si culmea nu studenta la economie, studenta la psihologie. Am inteles ca au fost la preselectie 22 de persoane si au fost acceptate 4 din acel lot. Era f. multumita deoarece lucra numai sambata si duminica de la 8 dimineata la 18 seara, miercuri si vineri de la 15 la 21 si primea in mana 975 euro. Mi-a explicat de ce era multumita, la fiecare casa, la fiecare ora aveau repartizate pauze de 10 minute iar intre orele 12 - 14 avea pauza de masa si intrau alte studente care lucrau doar 3 ore pe zi, tot studente. Totul mergea pe roate. Pauza de 10 minute era de mers la toaleta, de miscat printre rafturi. Le obliga sa nu stea pe loc. Seara la plecare puteau sa cumpoere orice din magazinul alimentar la un pret foarte mic. Aveau masa asigurata la pranz la bucataria supermarketului fara sa plateasca. Nu era stresata si era f. multumita. In plus mi-a povestit ca stiind engleza, italiana, spaniola, romana plus franceza, cumparatorii care o auzeau vorbind atatea limbi cu clientii care mai de care din alta tara era intrebata de cumparatorii francezi, de unde stie atatea limbi sau cum se este la caserie. Era multumita, ce sa discut se vedea pe fata ei, pe zambetul care il afisa fiecarui cumparator.
EI! ASA DA SERVICIU. Pacat ca la noi este altefel, daca este asa cum se scrie in articol.
Auchan
bc-angajat selgros  | #31621
tot ce se scrie despre selgros este suta la suta adevarat si m-ai sunt multe altele care nu se spun ca le este frica ,deoarece suntem amenintati cu desfacerea contractului de munca au fost momente cind am lucrat de la ora 13-30 pina a doua zi la 6 dimineata,iar in aceeasi zi am intrat de munca de la 13-30.credeti ca a interesat pe cineva?sintem chemati si din liberele noastre de drept la munca.iar daca zicem ceva ni se spune ca la poarta asteapta multi altii cu dosar pt. angajare.salariile sunt mici,sporuri ioc,stres cit incape,vorba aia suntem in rominia-tara tuturor posibilitatilor[pt. straini]daca te imbolnavesti ti se zice sa incerci sa vii cit m-ai repede la munca,nu ti se da un post de munca conform starii de sanatate,stiu pe cineva aici care este cu handicap si nu-i da un loc de munca conform starii lui de sanatate;intr-un cuvint este bataie de joc.Credeti ca se poate face ceva ca acesti birocrati nerusinati sa fie trasi la raspundere?Caci am ajuns sa fim sclavi la noi in tara si sa-si bata joc strainii de noi.
adriana  | #31622
parerea mea este urmatoarea;daca se vrea amabilitate si eficienta din partea unei casiere aceasta trebuie sa lucreze cca4-5 ore pe zi pauza pana a doua zi.eu am lucrat casiera ce-i drept nu intr-un supermarket,12 ore pe zi din cauza oboselii nu ma mai puteam concentra,greseam la rest,iar seara nu-mi dadeau banii bine.veneam acasa plangand cu dureri de cap,n-as mai lucra niciodata casiera e groaznic de obositor sa lucrezi cu banii si cu oamenii!
Anonim  | #31623
Ce sa zic a-ti gasit infractorii din Iasi.!!! Credeti ca sunt singurii? Macar astia fac contracte de munca . Altii nici contract, nici salar iar munca cat incape. Mai mergeti si pe la astia mai mici ca nu toti lucram la Kaufland sau Selgros.
Si la ITM cred ca este singurul loc unde se respecta pauza de masa. Si la Trezorerie. Adica toti bugetarii au pauza, mai putin cei care lucreaza la patron. Daca salariul e mare mie personal nu-mi trebuie pauza de masa. Si asa suntem un popor de obezi.....
anonimo_selgros iasi  | #31624
se intampla ca uneori cu putin timp inainte de terminarea programului sa ti se dea o atributie ce necesita o durata de timp mai mare, ce nu o poti finaliza pana la terminarea programului si ti se impune sa stai peste program neplatindu-ti ore suplimentare`desi schimbul este venit in care ti s-a dat sarcina
ice-man  | #31625
bravo voua fetelor!Dar de cenu ati spus si de personalul de la resurse umane din selgros?personal care stie sa vorbeasca numai la misto;daca ai nevoie de o adeverinta trebuie sa stai sa astepti pina se gindesc ele sa ti-o dea.La primul difector de la slg.iasi,cind s-au marit salariile,sau marit numai cui le-a placut lor de fata respectivului.ce spune cas-a desteptat conducerea?cea m-ai mare minciuna posibila,da intradevar cind vine jupinimea de la Brasov se percuteaza-n draci;atunci noi angajatii suntem respectati de catre sefi,dar dupa ce pleaca iar suntem slugi.Fel de fel de reguli timpite menite sa subjuge si sa umileasca angajatii,sa le ia orice urma de demnitate.Se cauta mereu motive puerile sa te de-a afara daca n-ui place de fata ta ,sau chiar din senin.Am vazut ca zicea cineva de medicale de ce nu a zis ca actualul director a spus onoua regula:cine are 2 medicale intr-un an trebuie sa-i dea lui explicatii,si eventual se lasa si cu desfacerea contractului de munca.Vveniti fetelor la slg.sapati m-ai adinc si veti afla si m-ai multe.Va doresc succes sa descoperiti toata mafia din comert si s-o puneti la zid! ieri in slg .cind au aparut ziarele,au fost luate toate ziarele cu articolul vostru,dar ei nu s-au gindit ca m-ai sunt si la alte chioscuri si este si net?ghionul lor nu au reusit sa ascunda totul!
mica  | #31626
ice-man, Eu am lucrat la Selgros la Bacau. Au in Selgros un sistem foarte performant, nu am avut probleme cu banii care trebuiam sa-i primesc si nu am simtit ca ar fi mafioti, au fost ok. Nu stiu pe unde ai mai lucrat ca sa poti face o comparatie sau diferenta dar chiar sunt seriosi. Cu alte cuvinte esti cu capu`
BIstar  | #31627
ati sarit calul in articolul asta, numai timpenii si idiotenii, boilor si vacilor de nemultumiti
Colegul lui Ice-man  | #31628
Hai ba, ca nu-i chiar asa. Nu te mai plange nemultumitule....Daca tot esti asa de pornit de ce nu pleci, frate? M-am saturat de idioteniile tale. Tu esti taaaaaaare amabil cu clientii..... Nici macar nu-ti faci treaba cum trebuie.Si nu pleci pentru ca nu te primeste nici dracu` . Zi merci ca ai ce manca......
Alina R  | #31629
Sunt studenta la zi si am fost casiera la Metro.Salar 430 lei la full-time....Mentionez ca aveam voie la baie de obicei in ultima ora de program,drept urmare m-am imbolnavit.Acum lucrez part-time si castig 500 lei (4ore/zi,bonuri de masa,bonus pentru rezultate,decontare transport).
Logodnicul meu lucreaza de Selgros si de cand s-a angajat parca s-a prostit,munceste ca un sclav,e nervos mereu,stresat,il cheama in weekenduri etc,cine a fost angajat sau este la Selgros stie despre ce e vorba.Sunt anti-selgros,cand va hotarati sa iesiti in strada scrieti pe forum ca ma alatur voua!
HAU-kaufland  | #31630
nu va mai tot plingeti atata....parca ati fi copchii:P
HAU-kaufland  | #31631
personalul resurse umane SELGROS.....OFFFFFFFFOFFFFFFF....nici nu vreau sa imi mai aduc aminte prin cite am trecut din cazua lor....asa numita dna JENI:)))si fostul director PARLOG....:p de acum in colo pt mine ac pers sunt moarte,dar am sa lel tin minte toata viatza pt k mi-au cazut neplaceri....nu stiau cum sa te faca sa mai stai la ei (adika in SELGROS) pt 5 mil imi rupeam carca pe raionullegume fructe....asta e.......mai rau ne trebuie k acceptam....
bau-miau  |  #465359
da ce ai trecut asa greu din cauza oamenilor astora?
marius c  | #31632
am citit articolul de mai sus si printre randuri vad ca este un articol comandat de Albulescu de la ITM. Domnule Albulecu tocmai institutia pentru care este una neserioasa la care te paseaza de la un birou la altul si cand ai nevoie de cineva nu mai gasesti pe nimeni. De la controalele facute la societati nu se mai intorc la serviciu cum ar fi normal, se duc in treaba lor deobicei acasa.
Astia de la unitatile de mai sus si se pare ca in special Selgros nu au dat dreptul cui trebuia sau unde trebuia.
Domnilor toti birocratii institutiilor de control din Iasi sunt spagari. Dati-le mai repede dreptul ,daca nu se muta la dvs in institutie.
Doamnele care fac asemenea reportaje comandate, chiar sunteti platite pentru ce scrieti? Mergeti si verificati la sursa nu cu telefoane sau ce auziti in tranvai.
Sa va fie rusine!
anonim(**)  | #31633
adevar pur...........
anonim(**)  | #31634
asa e.sunt casiera la unul din aceste supermarketuri si vreau sa va zic k e mare bataie de joc.un exemplu ar fi,ca noi,casierele in momentul ce nu sunt clienti si e liber la casele de marcat suntem trimise pe raioane sa asezam marfa si pe langa acest fapt sa mai stergem si praful de pe rafturi.......bataie de joc......
un alt caz ar fie k in momentul in care suntem in pauza de masa si se aglomereaza la casele de marcat suntem chemate imediat prin statie indiferent k ne-am terminat pauza sau nu............cateodata ajungand k din cele 45 minute de pauza sa avem dreptul la 10 minute,sau 15 minute.....................
as vrea sa mentionez k pe langa faptul k efectiv isi bat joc de noi.................mai avem si un salariu de MIZERIE.cred k si la o toneta am lua un salariu mare decat in acest ``mare`` supermarket
as dori ca sa se faca niste controale mai amanuntite in cazul angajatilor din supermarketuri
va multumesc
Angajat Selgros  | #31635
100% adevarat..
BTL- adevarati incopetenti care pun lucratori comerciali sa le faca treaba (daca ai ceva de comentat - jap REFERAT si ti-a sarit prema)
DIRECTOR ("domnul" BOTA)- un tigan care cine stie ce a facut de a ajuns director. In afara de a forta oamenii sa-si de-a demisia nu stie !
Cat despre ITM nu zic mai mult decat ca ar trebui sa intre in magazin si sa vorbeasca cu angajatii nu cu grasul ala ingamfat care pun pariu pe ce vreti voi ca le-a pus ceva in buzunar.
Asa ca domnilor de la ITM va invit sa vorbiti direct cu noi, avem si noi sa va spunem mult mai multe decat stiti !
DOINA  | #31636
DE CE NOI ROMANII SUNTEM INVATATI SA ARUNCAM MEREU CU PIETRE IN CEI CARE NE SUNT SEFI?DE CE SUNTEM NEMULTUMITI DE SALARII,DE MODUL DE CONDUCERE,DE LIPSA PAUZELOR DE MASA-DAR NUMAI SUB ANONIMAT?PENTU CA SUNTEM UN POPOR DE FUSTRATI SI INCOMPETENTI.
jiji  | #31637
nu toti sefii de raion sau directorii de magazine sant la fel. Parerea mea
casier(a) KFL  | #31638
toti astia care tin partea sefilor de raioane si directorilor, ori cu asta se ocupa ori ii au ca amanti(e). daca nu ati muncit intr-un supermarket, va rog frumos, nu comentati ca-s exagerate treburile. nu v-asi dori sa ajungeti la banii dati de ei...
anca  | #31639
ice-man sai ice-woman, mai degraba

Ia-ti un ziar, schimba-ti locul de munca, si vei vedea luminita de la capatul tunelului.

Bafta ! pana atunci dormi
lavinia  | #31640
Tu,angajat al SELGROSULUI,care vb despre btl si director sub anonimat,poate ca ar fi mai bine sa vina itm sa vorbeasca cu angajatii.Asa se va cerne pleava,caci Itm poate sanctiona si angajati nu numai `sefi`.Rusine celui pe care l-ai pacalit la interviu.
Eu sunt o clienta,nu am treaba cu acest gen de meserie,dar nu mi-as dori un coleg ca tine.RUSINE.
costi  | #31641
De ce ca sa promovezi ,ca femeie,trebuie sa faci SEX cu seful.Vi se pare normal ?
, spital 9  |  #465450
da-ti nume cine pe cine buleste ca sa stie lumea sau daca aveti cazuri
ex,tepuit  | #31642
toata lumea este nemultumita. intr adevar am lucrat si eu intr un supermarket si stiu cum este. insa nu toata lumea are de suferit, depinde foarte mult si de raionul la care lucrezi. de ce nu vorbeste nimeni si de faptul ca intr-un supermarket, pe langa salariul pe care il primesti(de mizerie ce-i drept) angajatii au si altele de castigat, cum ar fi consumul, in medie un lucrator comercial "fura un supemarket" de inca un salariu pe luna: mancare, tigari si altele???? si daca este asa greu de ce nu va cautati un alt loc de munca sau de ce nu contestati neregulile:va este frica? intradevar nu prea asculta nimeni, dar stiti voi : "prosti, dar multi"
Anonim  | #31643
sint si eu sef de raion intr-un hipermarket si va pot spune ca probabil niciodata un client nu va fi inconjurat de atentie, pentru ca nu avem angajati destui. Fluctuatia de personal e mare, lunar primesc cite un angajat- doi ppe care imi ia ceva timp sa-i scolarizez ca si pleca altii. Angajatii fie ei unul sau maxim doi pe tura, au sarcinile lor si abia reusesc sa le indeplineasca.
Un mit pe care il cred clientii este ca orice angajat cunoaste toate produsele magazinului si poate oferi consultanta oriunde.
din pacate asta e situatia.
andrei  | #31644
Rezolvarea fireasca a problemei pretului corect la raft sunt Etichetele Electronice de Gondola.
METRO le-a introdus in noul magazin deschis la Deva !!!

CINE URMEAZA ??? si mai ales CAND ???
Oana  | #31645
salut, am multe de spus, cert erste ca mafia e mare iar noi simplii angajati nu avem nici o putere in fata ei.ne luptam cu morile de vant.cand spun asta ma refer la Billa
UN ANGAJAT CAREEFOUR  | #31646
MA SIMT CA UN NEGRU PE PLANTATIE! ,MULTUMESC GUVERNANTILOR PENTRU CALEA ALEASA PENTRU ACEST POPOR SI DORESC CA SI EI SI COPII LOR SA TRAIASCA ACEASTA DRAMA PE CXARE O TRAIM NOI...!.
raluca 2911  | #31647
dupa ce in luna august 2009 am lucrat la program de 12 cu 24 firma la care muncesc sc intertop srl adica sali de jocuri admiral astazi 10 septembrie ziua in care asteptam sa ni se vireze salariul pe card am fost informati ca pentru luna august 2009 nu ne platesc nici macar 1 ora suplimentara doresc sa stiu daca asa ceva este posibil legal va rog sa imi trimiteti un mesaj la numarul 0771209809 va multumesc
cosmin  | #31648
Stimati clienti, adica noi, astia mici care cumparam zilnic de la supermarket. Stati cuminti si o luati la cioc, ati votat parliti de parlamentari in schimbul a 1kg de zahar, un bax de ulei si 2 banane, 4 ani de acuma ciocu mic, ei ne fac jocul. Stiti ca putem schimba soarta oricand, dar vreti cu adevarat? Nu va mai plangeti, o meritati fratilor, stati asa in mizeria asta ca ei se bucura. Si cand vedem golani cu Ferrari pe copou va uitati k la ozn-uri, sunt din banii prostilor, adica ai vostri, pardon, ai nostri. Romania si romanii isi merita soarta. Drmu bun...la vale
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1883 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014295 (s)