Eveniment-Social

Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil” din Iași, gazdă online pentru cea de-a doua mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+

Publicat: 24 mai 2021
Elevi și profesori de la Liceul Teoretic de Informatică
În perioada 24 - 27 mai 2021, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Iași este gazda  online a celei de a doua mobilități din cadrul proiectului Erasmus+ nr. 2019-1-CZ01-KA229-061331_3, parteneriate strategice între școli, intitulat "THE INTERNATIONAL PUPIL MATH WORKSHOPS"

În perioada 24 – 27 mai 2021, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Iași este gazda online a celei de a doua mobilități din cadrul proiectului Erasmus+ nr. 2019-1-CZ01-KA229-061331_3, parteneriate strategice între școli, intitulat „THE INTERNATIONAL PUPIL MATH WORKSHOPS„.

Scopul proiectului constă în evidențierea, conștientizarea naturii matematicii ca o disciplină dinamică, strâns legată de societate prin relevanța sa în cotidian și prin rolul său în contextul celorlalte științe.

La activitățile de învățare online ale proiectului vor participa 17 elevi din Grecia, 26 de elevi din Cehia, profesorii coordonatori din Grecia și Cehia și 98 de elevi din România, alături de prof. Cristina Timofte –  manager proiect, membrii echipei de proiect, profesorii: Ana Maria Andrei, Ines Crețu, Rodica Leontieș, Andrei Nedelcu, Lăcramioara Popa și Silvia Grecu. Programul poate fi consultat AICI!

Activități multiculturale

În prima zi se vor realiza activități multiculturale: reluarea legăturilor cu partenerii (chiar dacă virtual), analiza provocărilor din perioada lockdown (personale și de sistem) prin interacțiuni individuale sau de grup, cunoașterea liceului și a orașului prin transmisiuni de tip short films showcase  realizate și prezentate de echipe de elevi. 

Pentru zilele următoare,  sunt propuse situații problematice diverse, utilizând corelații intra – interdisciplinare; coordonatorii aplicațiilor practice sunt elevii LIIS. Dintre acestea amintim:

  1. găsirea unor soluții eficiente la probleme din realitate și verificarea validității acestora concretize în prezentarea viziunii lui Leonardo da Vinci; echipele vor construi podul lui da Vinci, fără a folosi cuie, sfori, adeziv;
  2. crearea modelelor geometrice, ordinea și eleganța din arhitectură sunt evidențiate prin proiecte Minecraft for Education; aplicația este prezentată și folosită pentru reprezentarea unor obiective culturale din Iași, după reprezentări grafice realizate de elevii ieșeni;
  3. relația dintre fractali și natură, modelările geometrice ale fractalilor sunt evidențiate prin aplicațiile realizate de elevi LIIS; acestea sunt puse la dispoziția participanților pentru a interveni direct în liniile programelor, pentru generarea propriului fractal (vom vedea din interior ce înseamnă programare);
  4. ultima zi este dedicată astronomiei prin determinarea circumferinței și a razei Pământului,  calcularea distanței Pământ – Lună, eclipsele sunt analizate geometric și ne vom întoarce în anii 1600 – 1700, unde îl vom cunoaște pe Tycho Brahe și cataloagele sale cu măsurători și date exacte a peste 800 de stele; provocarea cea mare va veni din partea elevului său, Johannes Kepler, care ne va invita, prin intermediul elevilor din LIIS, să analizăm prima sa lege și să o aplicăm geometric – prin construcții geometrice; vom vedea, astfel că traiectoria planetei Marte este o elipsă, cu Soarele în focar.

În ce sunt implicați participanții

Produsele proiectului, realizate atât individual cât și în echipă, sunt postate pe site-ul proiectului, pe paltforma eTwinning, și vor fi prezentate în ultima zi a mobilității virtuale.

Toți participanții sunt implicați în activități individuale și de grup, cultivându-se astfel, calități precum încrederea în sine, autonomia personală, curajul de a încerca lucruri noi și de a prezenta opinia personală, respectul pentru fiecare participant, spiritul de echipă.

Colaboratori importanți în proiectarea activităților sunt reprezentanți ai învățământului superior: Facultatea de Matematică – Universitatea “Alexandru Ioan Cuza”, Iași, Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației – Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi”, Iași.

Participarea elevilor la activitățile proiectului derulate în România au un deosebit impact asupra dezvoltării abilităților de comunicare, de rezolvare de probleme în domeniul matematicii, dar și asupra inițierii unor relații de colaborare cu elevii din școlile partenere, dezvoltarea competențelor de lucru în echipă, stimularea spiritului competițional al elevilor.





Comentarii
  • De lucrul la clasă ați uitat. Aveți grijă doar să vă mai treceți o activitate extracuriculară in cv, platita, desigur, ca să vă creasca salariul de merit. Elevii să se descurce cum pot, dacă au parinții bani de meditații mai există o șansă. Ați uitat de interesul primordial al copilului. Invățământul e doar pentru voi, putorilor care luați salarii degeaba, nu pentru elevi.

Adauga un comentariu