Eveniment-Social

Liceul Teoretic de Informatică Grigore Moisil Iași gazdă virtuală la o manifestare de amploare

Publicat: 28 ian. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Liceul Teoretic de Informatică Grigore Moisil Iași gazdă virtuală la o manifestare de amploare
Liceul Teoretic de Informatică Grigore Moisil din Iași

În zile de sărbătoare, împlinind 50 de ani de învățământ informatic, Liceul Teoretic de Informatică Grigore Moisil Iași a fost, marți, 26 ianuarie 2021, gazda virtuală a unei manifestări de amploare: Conferința Educația financiară transdisciplinară. Educație pentru viață, viziune și strategie.

Evenimentul a reunit inspectori școlari din cadrul Inspectoratelor Școlare Județene Iași, Bihor, Prahova, Hunedoara, aproape 100 de cadre didactice din învățământul ieșean, precum și din alte județe ale țării, manageri ale instituțiilor de învățământ preuniversitar și reprezentanți ai Consiliului Elevilor.

Pretextul organizării evenimentului a fost valorizarea și promovarea rezultatelor unei viziuni inedite, aceea de a integra noțiuni de educație financiară în predarea a nouă discipline școlare. O muncă de echipă, care a reunit 21 de cadre didactice din 13 unități de învățământ preuniversitar din județul Iași, în cadrul Proiectului pilot FIȘE INTERDISCIPLINARE – noțiuni de educație financiară abordate din perspectiva altor discipline din curriculumul școlar, pentru nivelul gimnazial și liceal, inițiat ca urmare a parteneriatului dintre Inspectoratul Școlar Județean Iași, Banca Comercială Română și Școala de Bani.

Un proiect care, după cum afirma prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaș (Inspector Școlar General al ISJ Iași) în debutul conferinței, “este un demers inedit, care propune explorarea conceptelor financiare în manieră multidisciplinară, prin proiecte, muncă în echipă, activități interactive și atractive. Astfel, îmbinarea altor discipline cu noțiuni financiare poate conduce la consolidarea învățării și cunoașterii aprofundate a acestui domeniu, evitând supraaglomerarea curriculei școlare și ajutându-i pe elevii noștri să devină, în viitor, independenți financiar.”

Cadrele didactice implicate în realizarea resurselor educaționale

Coordonatorul proiectului, prof. drd. Maria Rados (Liceul Teoretic de Informatică Grigore Moisil Iași), a accentuat faptul că implicarea cadrelor didactice în realizarea resurselor educaționale s-a realizat într-o perioadă extrem de complicată, în timp ce cursurile erau suspendate din cauza pandemiei de COVID-19 și toată munca de proiect s-a desfășurat online.

“Ca profesori, avem ocazia de a valorifica resurse care includ noțiuni de educație financiară pentru a crește gradul de interactivitate al orelor noastre cu activități practice și care, în timp, își vor demonstra utilitatea. Asta ar trebui să fie o motivație puternică pentru toate cadrele didactice: să începem o schimbare în clasa noastră de elevi, cu elevii noștri, pe care să îi ajutăm să devină literați din punct de vedere financiar – a precizat prof. drd. Maria Rados, coordonatorul proiectului.
Munca în echipă, profesionalismul și creativitatea autorilor acestor resurse au fost susținute de experții din cadrul Băncii Comerciale Române și ai Școlii de Bani, astfel încât, la începutul lunii decembrie 2020, toate produsele rezultate au fost puse gratuit la dispoziția tuturor profesorilor din țară, prin postarea lor pe site-ul Școlii de Bani (https://www.scoaladebani.ro/fise-educationale). 

Ce a declarat directorului Liceului Teoretic de Informatică

Prof. dr. Adina Mihaela Romanescu, directorul Liceului Teoretic de Informatică Grigore Moisil Iași, a apreciat implicarea profesorilor școlii în realizarea acestor resurse educaționale: prof. dr. Anamaria Ghiban (Limba și literatura română), prof. drd. Maria Rados (Istorie), prof. Cristina Timofte (Matematică) și prof. Valeriu Vîlcu (Geografie).

„Să avem viziunea infuzării anumitor teme conectate la dinamica societății în cât mai multe discipline de studiu, prin abordarea transdisciplinară a conținuturilor! Nu putem propune câte o disciplină nouă de învățământ elevilor de fiecare dată când descoperim teme utile și de interes pentru aceștia, dar putem reconstrui conținuturile pentru un curriculum integrat. Transdisciplinaritatea, dinamica informațiilor ne pot conduce către soluții curriculare inedite și de perspectivă.” – a menționat prof. dr. Adina Romanescu

Participanții prezenți la conferință au apreciat maniera atractivă și complexitatea activităților propuse de autori, interdisciplinaritatea și claritatea sugestiilor metodologice, precum și designul atractiv al acestor resurse. Feedbackul elevilor a fost extrem de important pentru autori și organizatori. Reprezentanții Consiliului Elevilor au afirmat cu această ocazie că sunt nerăbdători să experimenteze la clasă aceste materiale educaționale, care răspund nevoilor și intereselor actuale ale tinerilor.  

Adauga un comentariu