Ministerul Finanțelor Publice a informat Parlamentul că nivelul accizei la carburanți stabilit după eliminarea supra-accizei prin proiect de lege se situează sub nivelul minim prevăzut de legislația europeană.
Camera Deputaților a adoptat, miercuri, 4 decembrie, în calitate de for decizional, proiectul de lege ce elimină supra-acciza la carburanți, însă nivelul accizei stabilit prin lege încalcă prevederile directivei UE care stabilește limite minime pentru accize, ceea ce înseamnă o posibilă confruntare cu Comisia Europeană sub forma unei proceduri de infringement, lucru de asemenea comunicat de către Ministerul Finanțelor Parlamentului. Printre inițiatorii proiectului de eliminare a supra-accizei se regăsește și actualul ministru de finanțe, Florin Cîțu.
Pe lângă posibila confruntare cu Comisia, eliminarea supra-accizei la carburanți și eliminarea supra-impozitării contractelor de muncă part-time, votată prin același proiect de lege, are un impact bugetar de 4 miliarde de lei, după cum a spus luni ministrul Finanțelor, Florin Cîțu. Asta în condițiile în care deficitul pentru anul viitor este deja plafonat la 3,6% din PIB, fără a avea promulgate și trecute în bugetul pentru 2020 eliminarea acestor taxe. Deficitul în 2020, precum și cel din 2021, este peste limita de 3% permisă de tratatele europene, un alt posibil punct de confruntare cu Comisia Europeană.
Premierul Ludovic Orban a declarat ulterior adoptării proiectului de lege că este convins că eliminarea supraaccizei pe carburanți va genera o creștere în consumul din economia națională iar astfel bugetul statului va beneficia de măsura respectivă.