Prima pagină » Actualitate » Marcel Ciolacu aruncă 50 de milioane de euro, bani publici, pe propagandă și pierde cursa pentru Cotroceni
Marcel Ciolacu aruncă 50 de milioane de euro, bani publici, pe propagandă și pierde cursa pentru Cotroceni

Marcel Ciolacu aruncă 50 de milioane de euro, bani publici, pe propagandă și pierde cursa pentru Cotroceni

26 nov. 2024, 13:00, 1 ,
Simona Ciobanu în Actualitate

Marcel Ciolacu, cheltuieli de 50 de milioane de euro pentru imagine! Marcel Ciolacu a intrat în istoria alegerilor prezidențiale ca cel mai slab candidat al PSD din ultimii 34 de ani, obținând doar 19% din voturi. Acest rezultat a dus la o premieră neagră pentru social-democrați: absența din turul al doilea al alegerilor prezidențiale.

În urma acestui eșec istoric, Ciolacu a demisionat de la conducerea partidului, pe care l-a condus timp de cinci ani.

Marcel Ciolacu, cheltuieli uriașe pentru imagine: 50 de milioane de euro în cinci ani

Rezultatul dezastruos din alegeri a fost un punct culminant al unei perioade tumultuoase pentru PSD. Deși Marcel Ciolacu a susținut, pe durata mandatului său, că reforma internă și comunicarea transparentă sunt priorități, strategia sa nu a reușit să câștige încrederea electoratului. Cu doar 19% din voturi, PSD a suferit cel mai mare declin electoral de până acum.

Un aspect care a atras critici dure la adresa conducerii lui Ciolacu este gestionarea banilor publici. Conform unei investigații realizate de Snoop.ro, PSD a cheltuit peste 50 de milioane de euro pentru promovare în presă și propagandă politică în ultimii cinci ani. În mod paradoxal, aceste investiții uriașe nu au reușit să salveze imaginea liderului sau a partidului, arată o investigație Snoop.ro.

Deși Ciolacu a promis în 2022 că va transparentiza cheltuielile pentru publicitate și va marca articolele sponsorizate, aceste angajamente au rămas doar pe hârtie. Partidul a refuzat constant să dezvăluie destinația fondurilor și să publice lista site-urilor și televiziunilor care au beneficiat de aceste contracte.

Strategii ascunse și lipsa de transparență

PSD a utilizat agenții intermediare, precum Vertigo Events și Concept Media Management, pentru a cumpăra spațiu publicitar, ocolind reglementările care interzic contractele directe cu televiziunile în afara campaniei electorale. Articolele favorabile liderului PSD au apărut pe mai multe site-uri, adesea fără a fi marcate ca publicitate politică.

Această lipsă de transparență a fost criticată atât de organizațiile internaționale, cât și de presă. De asemenea, PSD a continuat să ignore apelurile la deschiderea cheltuielilor publice, ceea ce a contribuit la deteriorarea imaginii partidului.

Pentru a pune în perspectivă rezultatul slab al lui Marcel Ciolacu, merită amintit că Viorica Dăncilă, fostă președintă a PSD și candidat la alegerile prezidențiale din 2019, a obținut 22,26% din voturi. În comparație, performanța lui Ciolacu reprezintă un recul semnificativ pentru partid.

Concluzie: Moștenirea unui mandat controversat

Mandatul lui Marcel Ciolacu la șefia PSD va rămâne marcat de un eșec electoral fără precedent și de controversele privind cheltuielile pentru promovare. Cele 50 de milioane de euro folosite pentru imagine reprezintă echivalentul bugetului unei redacții independente pentru 50 de ani, o sumă care ridică semne de întrebare despre prioritățile politice și financiare ale partidului.

Pentru PSD, eșecul lui Ciolacu deschide o nouă etapă, în care este necesară o schimbare profundă pentru a recâștiga încrederea electoratului și pentru a redefini direcția politică a partidului.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`