Prima pagină » Actualitate » Mașinile vechi, interzise în marile orașe! De ce nu se mai permite accesul! 
Mașinile vechi, interzise în marile orașe! De ce nu se mai permite accesul! 

Mașinile vechi, interzise în marile orașe! De ce nu se mai permite accesul! 

18 sept. 2025, 12:00,
Mirela Gabriela Todosi în Bzi.ro

Mașinile vechi, interzise în marile orașe! Tot mai multe capitale europene au introdus zone cu acces limitat pentru vehicule. În România, va avea loc o schimbare uriașă din 2026 pentru șoferii cu mașini mai vechi de 15 ani. Iată de ce nu se mai permite accesul!

Mașinile vechi, interzise în marile orașe!

Șoferii români vor avea parte de o schimbare majoră în 2026. Conducătorii auto care dețin autoturisme mai vechi de 15 ani, încadrate la norme de poluare Euro 4, Euro 3 sau mai mici, ar putea să plătească impozite mai mari. Se va adopta principiul „poluatorul plătește”, iar taxele pentru aceste vehicule ar urma să crească chiar de două-trei ori față de nivelul actual. Atunci când se va introduce criteriul privind norma de poluare, taxele se vor ajusta în funcție de vechimea mașinii și gradul de emisii, precizează capital.ro.

 Măsura majorării impozitelor auto este solicitată de Comisia Europeană, pentru a reduce poluarea. Autoritățile române vor adopta noua lege care aduce bani la bugetul de stat și descurajează mașinile care afectează mediul înconjurător, notează romaniatv.net. Șoferii români sunt revoltați de noile măsuri și susțin că nu mai fac față valului de scumpiri și de taxe. Proprietarii de mașini mai vechi de 15 ani, care au norme de poluare Euro 4, Euro 3 sau chiar inferioare, vor plăti impozite auto mult mai mari începând cu anul 2026. Vestea a venit ca un trăsnet pentru mulți șoferi români, care au mașini vechi și nu își pot permite una nouă.

Reguli stricte la nivel european

Șoferii cu mașini vechi vor avea parte de o nouă lovitură anul viitor. Există țări care au schimbat regulile chiar de la începutul acestui an. Din 1 ianuarie 2025, Madrid a stabilit că vehiculele clasificate cu eticheta ambientală „A”, adică cele mai poluante) nu mai pot circula în întreg teritoriul municipal. Accesul neautorizat în ZBE constituie o infracţiune gravă, iar sancţiunea care se aplică este 200 euro sau 100 euro în caz de plată în termen redus.

Începând cu 1 noiembrie 2025, primăria din Roma va aplica noi interdicții de circulație în zona restricționată „Fascia Verde”, cu scopul de a îmbunătăți calitatea aerului și de a limita traficul vehiculelor poluante. Zona „Fascia Verde” va fi activă 24 de ore din 24, în fiecare zi, fără excepții de sezon, pentru vehiculele care intră în restricție. Nerespectarea regulilor în „Fascia Verde” costă între 163 și 658 euro. În cazul în care abaterea se repetă, sancțiunea va fi mai dură și anume suspendarea permisului între 15 și 30 de zile. Și Berlinul vine cu restricții pentru posesorii de mașini vechi și poluante. În centrul orașului, pot circula doar vehiculele care au un sticker verde („grüne Plakette”), care nu poluează.

Măsuri dure îi așteaptă de anul viitor și pe șoferii din România. Guvernul a anunțat că va impune noi reguli privind impozitul auto, care vor crește semnificativ pentru proprietarii de mașini mai vechi. Schimbările vor fi aplicate pe baza principiului „Poluatorul plătește”, ceea ce înseamnă că vehiculele mai vechi de 15 ani vor suporta cea mai mare povară fiscală. Noile măsuri au declanșat deja un val de reacții și nemulțumiri printre șoferi. Interdicțiile privind circulația mașinilor vechi și poluante se aplică și în alte țări europene.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
12 decembrie 2025
12 decembrie 2025