În perioada 13-18 mai, 2024, 12 elevi însoțiți de două cadre didactice de la Școala Gimnazială ”Ion Ghica” Iași au participat la o mobilitate de grup, în cadrul primului an de Acreditare Erasmus+, în școala gazdă – NO Mittelschule Mannersdorf, Austria pentru a descoperi avantajele metodologiei STEAM.
De asemenea, un profesor a beneficiat de job shadowing în același domeniu. Echipa a avut deviza: ”We are an Erasmus team, ready to discover STEAM! ”.
Mobilitate a unui grup de 12 elevi ai Școlii Gimnaziale “Ion Ghica” Iași în Austria
Obiectivele proiectului au vizat dezvoltarea competențelor cheie, a literației matematice și științifice a unui număr de doisprezece elevi prin intermediul metodologiei de învățare transdisciplinare STEAM, precum și îmbunătățirea ofertei educaționale a școlii prin introducerea de discipline opționale la nivel primar și gimnazial, bazate pe metodologia STEAM. Partenerul No Mittleschule Mannersdorf ne-a ajutat să atingem obiectivele stabilite prin activități STEAM valoroase și diverse.
La activitatea de formare de tip job shadowing a participat un profesor de matematică care a asistat la diferite ore și activități extracurriculare la clase de gimnaziu, relevante pentru tematica STEAM, cu ajutorul cărora și-a conturat o imagine clară asupra beneficiilor acestei metodologii, dar și asupra sistemului de educație austriac.
Activitățile pentru elevi au fost diverse, vizând provocarea acestora spre auto-evaluarea și îmbunătățirea abilităților de comunicare în limba engleză și germană, precum și a celor de inter-relaționare socială.
Astfel, în prima zi (13 mai), Palatul Schonbrunn din Viena le-a oferit elevilor posibilitatea de a conștientiza importanța cunoașterii trecutului. De asemenea, coordonata artistică a presupus identificarea liniilor arhitecturale specifice timpului, stilurile rococo și gotic, impresionante și impunătoare.
A doua zi (14 mai) a debutat cu emoții pozitive, întrucât elevii noștri au cunoscut 20 de elevi de la școala Mittelschule, împreună cu domnul director Samuel Plessing, și două doamne profesor. Au vizitat Haus des Meeres, acvariu și zoo din Viena, observând diversele ecosisteme din lumea acvatică și terestră.
A treia zi (15 mai), prin intermediul Muzeului tehnicii din Viena, elevii au analizat consecintele practice ale științei, prin participarea la ateliere de lucru.
Elevii noștri au fost primiți cu căldură la Mittelschule, unde au vizitat spațiile școlare și grupele de elevi, atât pe terenul de sport, cât și în sălile de clasă. Au programat roboței, au făcut mișcare în sala de fitness și au gustat din preparatele tradiționale gătite chiar de către elevii școlii. Foarte utile au fost activitățile didactice la care au participat – experimente la fizică, competiții sportive, ateliere de creație.
În concluzie, experiența Erasmus, pentru elevi, a însemnat colaborare, comunicare și autocunoaștere în contexte noi și provocatoare.