Astăzi, 28 aprilie 2023, are loc o conferință de presă privind stadiul autostrăzilor A7 și A8.
„Mulțumesc pentru aprecieri. Nu am să mai întru în detalii. A13 în momentul acesta este în faza de licitație de proiectare care se va închide pe 11 mai. A7 se lucrează până la Pașcani. Un lot de 14 km Ploiești Buzău sunt niște probleme. S-a ajuns cu contestația la Curtea de Apel.
Pașcani-Suceava- Suceava -Siret sunt în faza de Sf și acord de mediu. Din păcate, de când am preluat noua poziție este mai dificil să intru pe problematica CNIR. Suntem deja în partea de negociere a proiectelor. A8 avem în licitație capetele. Pe 19 a fost primul anunț pe secțiunea 3. Iar dincolo pe secțiunea 1 ieri a fost anunțul pe SEAP al constructorilor. Pe secțiunea de mijloc sunt surprizele. În ultimul an s-a muncit foarte mult pe această secțiune.
Este o secțiune destul de costisitoare. În momentul de față, datorită implicării avem acordul de mediu. Acestea sunt lucrurile optimiste și datorită tuturor am putut să ajungem aici. În continuare va fi nevoie de implicare politică.
Ne chinuim de 2 ani de zile cu traseul de la Moțca-Ungheni. Îl provoc în continuare pe domnul Popa să mă susțină politic.
Se lucrează pe caietele de sarcini pe secțiunea montană. Secțiunea s-a împărțit pe 6 loturi. Lucraz ca voluntar, eu nu sunt plătit.
Cu referire la postul de director de la CNIR. Îmi doresc cel mai mult ca CNIR să semneze până la finalul anului pentru capetele A8”, a spus Cătălin Urtoi, noul director CNIR.
Întrebat dacă există vreun risc de pierdere a finanțărilor, Cătălin Urtoi a transmis ferm că nu este nici un risc.
Mihai Chirica si Costel Alexe sunt la Bolta rece la spritz.
Niciodata nu dau curs invitatiei prefectului de Iasi.
Noroc de Urtoi ca se face A8 la noi.