Numărul traseelor metropolitane din Iași va rămâne neschimbat până la finalul anului 2025, deoarece nu sunt suficiente autobuze pentru a extinde serviciul
Asociația Metropolitană de Transport Public Iași (AMTPI), în colaborare cu CTP Iași, se ocupă de rutele transportului metropolitan. În anumite zone, oamenii așteaptă de mult timp deschiderea unor noi trasee, însă vor mai avea de așteptat până va fi realizat acest lucru.
Nu vor mai fi deschise trasee metropolitane noi la Iași
Ultimele trasee introduse au fost la începutul lunii iunie 2025, spre Bârnova. Oamenii se așteptau la noi rute în aceste luni, dar acest lucru este greu de realizat. Următoarele pe listă sunt traseele 601 și 602, spre comuna Popricani, dar CTP Iași nu are autobuze disponibile pentru cei de la AMTPI.
„Deocamdată, depindem de autobuzele celor de la CTP, iar în perioada următoare este clar că nu vor putea să ne ofere mai multe mijloace de transport, să deschidem trasee noi, mai ales că trebuie să suplimenteze prin oraș, având în vedere lucrările de pe strada Cuza Vodă. Discutăm constant cu ei, să găsim soluții, iar următoarea noastră țintă este să deschidem traseul 602, spre Cuza Vodă, și 603, spre Țipilești. Dacă am avea la dispoziție câteva autobuze, este realizabil. Deocamdată, nu e nimic sigur și nici nu vreau să dăm o dată oficială pe care nu o putem onora. Noi am fi putut deschide la început toate traseele și să fie un haos. Vrem să le consolidăm pe cele disponibile până acum, iar ulterior să ne extindem”, a declarat Eduard Boz, președintele AMTPI.
Asociația vrea să mai facă schimbări
AMTPI vrea să suplimenteze numărul de autobuze spre Miroslava, unde fluxul de călători este unul foarte mare. De asemenea, microbuzul și autobuzul care circulă pe traseele de Bârnova vor trebui să fie sincronizate mai bine pentru călătorii care vin spre oraș.
„Trebuie să mai suplimentăm numărul de vehicule spre Miroslava, deoarece avem cerere foarte mare în zona respectivă. În ceea ce privește traseul spre Bârnova, vom încerca să sincronizăm microbuzul care circulă prin comună cu autobuzul care merge spre oraș, cel care merge prin comună, cu cel care merge spre oraș. Am primit câteva sesizări de la oameni. Deocamdată, nu am primit un feedback clar despre acest traseu, însă acum nu poate fi concludent, deoarece este pe perioada vacanței, când traficul este mult mai restrâns. Toate modificările pe care le vom face, le vom anunța din timp, pentru ca și oamenii să poată lua la cunoștință”, a mai precizat Eduard Boz.
În prezent, sunt 7 trasee metropolitane indisponibile: 402 din Tătărași Sud – Strada Aeroportului – Sat Valea Lungă, 504 din Metro-Brătuleni (Parc Industrial) – Vorovești – Bratuleni – Valea Ursului, 506 din Tehnopolis – Horpaz – Str. Principală – Str. Bisericii – Dancaș – Str. Principală, 507 din Bis. „Înălțarea Domnului” – Valea Adâncă – Balciu – Bis. „Înălțarea Domnului”, 508 din Metro – Uricani, 602 din Tg. Cucu – C.A. Rosetti – Cârlig – Cuza Vodă, 603 din Popricani – Tipilești.
Traseele metropolitane din Iași vor rămâne neschimbate pentru cel puțin câteva luni, iar singura șansă să fie inaugurate rute noi va apărea când CTP Iași dispune de autobuze.
Incompetenta crasă a directorului general al CTP Iași, Cristian Stoica, este evidentă în incapacitatea companiei de a asigura suficiente autobuze pentru noile trasee metropolitane. Promisiunile de extindere a rețelei de transport public metropolitan sunt vorbe goale în fața lipsei acute de resurse. Cetățenii așteaptă de luni de zile deschiderea unor rute vitale, precum cele spre Popricani, Cuza Vodă și Țipilești, dar sunt tratați cu dispreț și minciuni. Domnule Stoica, este inadmisibil să invocați lucrările de pe strada Cuza-Vodă ca justificare pentru lipsa de autobuze. Planificarea deficitară și managementul defectuos sunt adevăratele cauze ale acestei situații jenante. Cum puteți pretinde că dezvoltați transportul public metropolitan când nici măcar nu puteți asigura funcționarea rutelor existente? Și ca și cum lipsa de autobuze nu ar fi suficientă, incompetența dumneavoastră se extinde și la infrastructura de încărcare pentru autobuzele electrice. Stațiile de încărcare nefuncționale, așteptând racordarea la rețeaua electrică de către Delgaz Grid, sunt o dovadă clară a lipsei de previziune și a incapacității de a colabora eficient cu furnizorii de servicii. Această delăsare nu doar că sabotează eforturile de modernizare a transportului public, dar și risipește banii publici investiți în autobuze electrice care stau degeaba. Domnule Stoica, v-ați asumat o responsabilitate enormă față de cetățenii Iașului, iar eșecul dumneavoastră de a asigura un transport public funcțional și eficient este o insultă la adresa lor. Este timpul să vă asumați responsabilitatea pentru această situație dezastruoasă și să luați măsuri concrete pentru a remedia problemele. Iașiul merită un transport public modern și eficient, iar dumneavoastră, domnule Stoica, aveți datoria să îl oferiți.
1.Nu vor mai deschide noi trasee pentru ca s-a aprobat programul de transport judetean si ar trebui sa le elimine de acolo, pt a le atribui direct catre CTP.
2. Primarii nu vor sa mai plateasca subventii la CTP, care este o groapa neagra.
3. CTP nu a avut din start autobuze pt Iasi, ce sa mai zicem de zonele metropolitane.
4. Pentru traseele indisponibile ar trebui chemati in judecata pentru ca au blocat executarea unui serviciu de utilitate publica. Apelati cu incredere la avocatul Boz.
Câtă delăsare la ctp și primărie…anunță cu mare fast deschiderea traseelor metropolitane după care constată că nu au autobuze…:)))Eu înțeleg că un om simplu,modest…vrea un frigider…dar se uită in portofel și constată că nu are bani…Dar la ditamai compania cu monopol și ditamai primăria sa faci asemenea prostie mi se pare că avem niște conducători slabi și incompenti care nu au ce căuta la conducere…e că și cum pleci la drum cu mașina și constați că nu ai motorină…Demisia și fără pensie.