O nouă fraudă cu credite bancare! Escrocii găsesc noi metode pentru a păcăli oamenii, iar cele mai multe sunt dezvoltate cu ajutorul Inteligenţei Artificiale. O nouă înșelătorie face ravagii printre cetățeni. Românii află că au de plătit rate pe care nu le-au făcut!
O nouă fraudă cu credite bancare!
Fraudele cu contracte de credit în numele românilor este noua metodă de înșelătorie care capătă amploare în România. Contractarea creditelor a devenit din ce în ce mai uşoară şi cu o simplă copie după buletin escrocii reuşesc să ia împrumuturi în numele oricui, folosind o semnătură electronică. Un caz recent este cel al unei femei din București, care a descoperit că are de plătit un credit pe care nu l-a făcut. Femeia a recunoscut că a fost ținta escrocilor și i-a fost furată identitatea. Avocaţii recomandă românilor păcăliți în acest fel să facă imediat o plângere penală.
Românii trebuie să fie atenți la metodele de înșelătorie ale escrocilor. Hoții și-au diversificat tehnicile de fraudă și fac tot mai multe victime. Una dintre metodele care îi lasă pe români fără bani în conturi este metoda FakeCall. Hackerii redirecționează apelurile telefonice către instituții bancare direct către infractorii cibernetici, lăsând victimele fără bani și fără să știe ce se întâmplă. Prin mecanismul FakeCall, atacatorii obțin acces la informații financiare sensibile și pot manipula utilizatorii pentru a le extrage datele bancare. FakeCall poate intercepta și redirecționa apelurile efectuate către numerele băncilor, astfel încât victima ajunge să comunice, în realitate, cu hackeri.
Metoda prin care infractorii obțin parole, date bancare sau personale
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează românii cu privire la o metodă nouă de fraudă, numită Smishing. Atacatorii se dau drept persoane de încredere sau reprezentanți ai unor instituții pentru a câștiga încrederea victimei și a obține date precum parole, date bancare sau personale. Noua înșelătorie îi vizează în special pe cei care au economii generoase în conturi și pe posesorii de telefoane mobile moderne.
Românii sunt sfătuiți să fie atenți la mesajele suspecte pe care le primesc pentru a depista la timp dacă sunt ținta unor infractori. Directoratul Național de Securitate Cibernetică a precizat că un mesaj de tip Smishing creează un sentiment de urgență, de exemplu, un mesaj de genul „Contul tău va fi blocat!”, conține linkuri ciudate sau care nu sunt obișnuite și solicită informații personale prin SMS. Atacatorii cibernetici folosesc frecvent manipularea psihologică pentru a obține informații sensibile sau pentru a determina acțiuni care compromit securitatea unei persoane. DNSC a transmis ce măsuri de protecție pot lua românii pentru a nu fi victimele înșelătoriile prin SMS. Cetățenii sunt avertizați să fie atenți la mesajele pe care le primesc pe telefon sau pe rețelele de socializare. Infractorii online și-au diversificat metodele de înșelătorie și îi lasă pe mulți fără bani.
O escrocherie recentă care face tot mai multe victime în România este cea cu credite bancare. Românii află că escrocii au făcut rate la bancă furându-le identitatea și folosind semnături electronice. Hackerii se folosesc de Inteligența Artificială și reușesc să dețină controlul asupra datelor personale ale cetățenilor.