Pandemia a adus schimbari importante in mediul online, iar multe dintre acestea se resimt si dupa mai bine de doi ani de la debutul sau, spune Ovidiu Joita, founder & CEO iAgency.ro, agentie SEO cu o experienta de 15 ani pe piata de marketing online din Romania. Recent, antreprenorul a acordat un interviu unei reviste de gambling, in cadrul caruia a vorbit despre situatia e-commerce-ului din tara noastra in anul 2022, necesitatea unei viziuni de tipul „out of the box”, dar si directia in care se indreapta business-ul pe care il conduce, dupa o perioada dificila pentru toata lumea.
„Pandemia a adus numeroase schimbari in mediul online (…) Advertiserii cu experienta au fost obligati sa-si intensifice eforturile, sa mareasca investitiile in marketing si publicitate si sa devina tot mai ‘agresivi’ pentru a se face remarcati. Din pacate, exista inca multi advertiseri care considera ca este suficient sa intri in mediul online pentru a avea succes. In realitate, insa, este nevoie de o echipa de profesionisti experimentati si de bugete competitive pentru piata pe care concurezi. Pentru agentia SEO pe care o conduc, iAgency, a fost si inca este o perioada in care muncim mult si castigam mai putin”, spune Ovidiu Joita.
Antreprenorul a detaliat si motivele pentru care o agentie SEO de nivelul iAgency.ro a intampinat anumite dificultati in aceasta perioada. „Intalnim din ce in ce mai multi clienti care doresc sa intre pe piata online, insa carora le lipseste know-how-ul elementar cu privire la specificul sau. Tocmai de aceea, purtam cu ei discutii prin care ii initiem cu privire la intelegerea mediului online si business-ului online. In ultimii ani, am facut rebranding-uri si am oferit consultanta de marketing online multi-channel, de multe ori fara a tarifa aceste extra beneficii”, a explicat Ovidiu Joita, care este de asemenea si fondatorul primei scoli de SEO (Search Engine Optimization) din Romania – Jedi SEO School.
Acesta spune ca, intr-un peisaj de business in care marile brand-uri se lupta sa isi „fure” clientii intre ele, abordarea sa si a agentiei SEO pe care o conduce este diferita. „Eu imi doresc campanii mai diversificate, atingerea unor noi segmente de public. Este important ca ‘placinta’ sa creasca si cu totii sa aiba o felie mai mare. Din punctul meu de vedere, in prezent exista un razboi pentru castigarea unei cote de piata mai mari, folosind aceleasi campanii traditionale (…) care existau intr-o forma similara si acum zece ani. Cred ca se poate comunica mai mult, mai bine si mai diversificat. Este bun si traditionalismul, insa mi-as dori sa inovam mai mult (…) La iAgency, am gandit campanii ‘out of the box’, cu rezultate excelente si costuri mai mici decat pentru campaniile traditionale”, explica Ovidiu Joita.
In cadrul aceluiasi interviu, fondatorul agentiei SEO a vorbit si despre doua greseli pe care, in opinia sa, le fac marile brand-uri din Romania, indiferent de domeniu. „Nu inteleg de ce uneori brand-urile se incapataneaza sa-si faca departamente proprii de marketing, care vor performa cel mult mediocru si probabil vor costa mai mult decat colaborarea cu agentii specializate (…) De asemenea, consider ca se cheltuie sume enorme pe publicitatea TV care are ca scop brand awareness-ul unor brand-uri deja cunoscute (…) Cred cu tarie ca o parte din aceste milioane de euro pot fi investite mai inteligent, cu rezultate pe termen mediu si lung (…) Bani exista, brand awareness exista, segmente noi de public exista si ele”, conchide Ovidiu Joita.