International

Oxford. Adolescenții care nu studiază matematică nu se dezvoltă cognitiv într-un mod adecvat

Publicat: 10 iun. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Oxford. Adolescenții care nu studiază matematică nu se dezvoltă cognitiv într-un mod adecvat
Adolescenții care nu studiază matematică nu se dezvoltă cognitiv într-un mod adecvat

Un studiu efectuat la Oxford University sugerează că lipsa de educație matematică după vârsta de 16 ani afectează negativ dezvoltarea cerebrală şi cognitivă a adolescenţilor, informează The Guardian.

La studiul realizat de Departamentul de Psihologie Experimentală au participat 133 de elevi cu vârste cuprinse între 14 şi 18 ani și a fost publicat platforma Proceedings of the National Academy of Sciences.

Studiul a relevat că elevii care nu studiau matematica aveau o cantitate mai mică a unui aminoacid crucial pentru plasticitatea cerebrală (acidul gamma-aminobutiric – GABA) într-o zonă cheie în care intervin multe funcţii cognitive importante, precum raţionamentul, rezolvarea problemelor, memorarea şi învăţarea.

Bazându-se pe cantitatea acestui aminoacid a fiecărui elev, cercetătorii au putut face o deosebire clară între cei care studiau şi cei care nu învăţau matematica, indiferent de capacităţile lor cognitive.

De asemenea, cantitatea de acid gamma-aminobutiric a prognozat cu succes reuşitele în acest domeniu 19 luni mai târziu.

Roi Cohen Kadosh, profesor de Neuroştiinţă Cognitivă la Oxford a explicat că abilităţile matematice sunt asociate unei serii de avantaje legate de obţinerea unui loc de muncă, de statutul socio-economic, sau de sănătatea mentală şi cea fizică.

”Adolescenţa este o perioadă importantă din viaţă asociată unor schimbări cerebrale şi cognitive. Din păcate, a renunţa la matematică la această vârstă poate provoca o breşă între adolescenţii care abandonează această materie şi cei care continuă să o studieze”, a afirmat Cadosh.

Acest studiu, potrivit autorilor, oferă un nou nivel de înţelegere biologică a impactului pe care îl are educaţia în dezvoltarea creierului şi a efectului reciproc între biologie şi educaţie.

Cum în programa practica educațională nu toţi adolescenţii continuă să înveţe matematica, trebuie investigate şi găsite posibile alternative, discipline ca logica sau raţionamentul în care spcare implică aceeaşi zonă cerebrală.

„Deşi am început acest studiu înainte de pandemia de COVID-19, mă întreb cum se va repercuta lipsa accesului la educaţie, în general, şi la matematică, în particular, asupra dezvoltării cerebrale şi cognitive a copiilor şi a adolescenţilor”, a mărturisit profesorul Roi Cohen Kadosh.

Adauga un comentariu