O înregistrare video a incidentului îi arată pe pasageri intrând în panică în timp ce membrii echipajului se grăbesc să stingă incendiul provocat de bateria cu litiu.
Zborul Air China CA139 de la Hangzhou la Seul a efectuat o aterizare de urgență la Shanghai după ce o baterie de litiu din compartimentul de bagaje a luat foc în aer, provocând panică în rândul pasagerilor. Din fericire, echipajul a intervenit rapid și nu au fost raportate răniți. Zborul a aterizat în siguranță la Shanghai, iar pasagerii au fost ulterior reprogramați pe un alt zbor pentru a ajunge la destinație.
Panică într-un avion din China după ce a luat foc în zbor
O înregistrare video a incidentului îi arată pe pasageri intrând în panică în timp ce membrii echipajului se grăbesc să stingă incendiul provocat de bateria de litiu. Filmările surprind momentul intens, cu țipete auzite și fum și flăcări vizibile.
Potrivit New York Times , Air China a confirmat că incendiul a fost stins în câteva minute, iar avionul a fost redirecționat spre Shanghai. Datorită acțiunii prompte a echipajului, incendiul a fost ținut sub control, iar toți pasagerii au fost evacuați în siguranță, evitând un potențial dezastru. Reacția lor rapidă a prevenit, fără îndoială, rănirea și a asigurat siguranța tuturor.
Incendiul are loc la câteva luni după ce China a impus o interdicție de urgență asupra unor baterii portabile în avioane. Măsura a fost luată în iunie, după ce un organism de reglementare a avertizat cu privire la amenințarea tot mai mare pe care aceste baterii o reprezintă pentru zboruri.
Bateriile cu litiu, care se găsesc în multe telefoane mobile, laptopuri, încărcătoare și țigări electronice, au fost retrase de pe piață cu milioane de exemplare în ultimii ani din cauza riscului de incendiu. Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) afirmă că, dacă aceste baterii sunt deteriorate sau prezintă un scurtcircuit, se pot aprinde spontan.
Până la 30 iunie anul acesta, FAA a documentat 38 de cazuri în care bateriile cu litiu au provocat fum, incendiu sau căldură excesivă în aeronavele de pasageri sau de marfă. Anul trecut, au fost raportate 89 de astfel de cazuri. Anul acesta, guvernele și companiile aeriene au înăsprit reglementările privind aceste baterii, limitând locurile în care acestea pot fi amplasate în avioane.