Prima pagină » Actualitate » Pedeapsa primită de elevul care și-a înjunghiat profesoara de japoneză. Ce au decis magistrații
Pedeapsa primită de elevul care și-a înjunghiat profesoara de japoneză. Ce au decis magistrații

Pedeapsa primită de elevul care și-a înjunghiat profesoara de japoneză. Ce au decis magistrații

12 iul. 2024, 11:15,
în Actualitate

Tribunalul București a decis joi, 11 iulie, condamnarea unui elev de la Colegiul „Ion Creangă” la 7 ani de detenție într-un centru pentru minori, după ce acesta a atacat cu un cuțit o profesoară în sala de clasă, acum un an. Hotărârea instanței nu este definitivă.

Adolescentul, acum în vârstă de 17 ani, a fost găsit vinovat de trei infracțiuni: tentativă de omor calificat, tulburarea ordinii și liniștii publice și port ilegal de obiecte periculoase.

Din cauza vârstei sale, elevul va fi plasat într-un centru de detenție pentru minori, nu într-o închisoare obișnuită. Pe lângă pedeapsa de 7 ani, judecătorii l-au obligat să plătească profesoarei de japoneză 50.000 de euro drept daune morale, plus cheltuielile de judecată.

Sentința nu este definitivă și instanța a hotărât menținerea arestului la domiciliu pentru tânăr, măsura urmând să fie revizuită la fiecare 60 de zile.

Atacul premeditat al unui elev silitor

Elevul se află în arest la domiciliu din iunie anul trecut, fiind arestat preventiv doar două luni după atac. Perioada petrecută atât în arest preventiv, cât și în arest la domiciliu, va fi dedusă din condamnare.

Incidentul, fără precedent în învățământul românesc, a avut loc pe 5 aprilie anul trecut, la Colegiul „Ion Creangă” din București, în clasa a X-a G. Profesoara distribuia testele elevilor, când elevul Y.E. s-a ridicat și a lovit-o cu un cuțit în gât, cauzându-i o plagă în regiunea cervicală anterioară.

Potrivit procurorilor, adolescentul a planificat atacul, informându-se în prealabil despre pedepsele pentru înjunghiere. După atac, profesoara a reușit să își mențină calmul, cerând elevilor să rămână în bănci și alertând autoritățile. Profesoara a fost transportată la spital, iar atacatorul a fost reținut.

Când a fost întrebat de anchetatori de ce a atacat-o pe profesoară, elevul a răspuns: „așa am simțit că trebuie să fac”.

Dosarul arată că, înainte de ora de japoneză, elevii din clasa a X-a G discutau pe WhatsApp despre chiul pentru a evita testul. Y.E. a scris pe grup „Ar merita să o omor?”, la care un coleg i-a răspuns șocat. Y.E. nu a mai răspuns și și-a pus planul în aplicare când profesoara s-a apropiat de banca sa.

Elevul era considerat de profesori ca fiind „cuminte, care citea în pauze” și nu era văzut ca un copil-problemă, ci unul silitor, cu rezultate foarte bune. S-a transferat la Colegiul „Ion Creangă” în clasa a X-a din pasiune pentru limba japoneză.

Pe durata arestului la domiciliu, părinții au cerut permisiunea ca fiul lor să poată participa la ședințe de terapie cu un psiholog, dar și să meargă la școală, cereri care au fost respinse de instanță.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`