Autoritățile din India au descoperit nereguli grave la compania low-cost Air India Express, care a întârziat o reparație esențială la motorul unui Airbus A320 și a falsificat documentele pentru a ascunde problema. Avertismentul transmis de Direcția Generală a Aviației Civile din India (DGCA) și de Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) a venit la doar câteva luni după un accident aviatic tragic al unui Boeing Dreamliner, soldat cu 241 de victime, cel mai grav incident aerian din ultimii zece ani.
Potrivit informațiilor obținute de Reuters și publicate de G4Media, oficialii au descoperit că operatorul a înregistrat în sistemul de mentenanță AMOS reparația ca fiind efectuată la timp, deși lucrările fuseseră întârziate cu peste două săptămâni. Conducerea companiei a suspendat mai mulți responsabili, însă incidentul ridică întrebări serioase despre respectarea standardelor de siguranță în aviație.
Cât de sigur este zborul în România?
În contextul acestui scandal internațional, apare întrebarea legitimă: companiile aeriene care operează în România își respectă termenele de mentenanță? Potrivit Autorității Aeronautice Civile Române (AACR), operatorii locali și cei străini care efectuează curse pe teritoriul țării trebuie să respecte standardele europene EASA, care prevăd inspecții programate, documentație strictă și certificări regulate pentru fiecare etapă de întreținere.
Companiile licențiate în România trebuie să efectueze reparații la timp și să demonstreze cu acte verificabile fiecare lucrare realizată pe aeronave. Lipsa respectării acestor obligații poate duce la suspendarea licenței, amenzi uriașe sau interzicerea operării.
Suntem departe de o astfel de tragedie?