National

Peste 7.000 de elevi din județul Constanța nu au dispozitive necesare pentru învăţământul online

Publicat: 10 nov. 2020

Aproximativ 7.000 de elevi din 174 de unităţi de învăţământ din judeţul Constanţa, dintre cele 500, nu au dispozitivele necesare pentru învăţământul online, a anunţat Inspectoratul Şcolar Judeţean. Aceşti elevi folosesc mai multe metode de învăţare, fie materiale le sunt trimise prin mesaje sau telefonic, fie în zonele unde există conexiune la internet primesc în custodie de la şcoală laptopuri şi tablete, fie fişele de lucru sunt transmise către elevi cu ajutorul părinţilor, apoi aduse la şcoală pentru evaluare, potrivit news.ro.

Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a transmis marţi, că în 9 noiembrie, directorii unităţilor de învăţământ au raportat că 6.899 de elevi din învăţământul de masă şi 368 din învăţământul special nu deţin dispozitive necesare accesării activităţilor de învăţare online.

„Am făcut menţiunea deoarece Consiliul Judeţean Constanţa a devenit eligibil pentru achiziţionarea, conform OUG 144/ 2020, de dispozitive electronice adaptate pentru elevii cu cerinţe educaţionale speciale. Tot prin OUG 144/ 2020, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa va scrie cereri de finanţare pentru trei unităţi de învăţământ, toate celelalte transmiţându-ne deja că administraţia publică locală sau chiar unitatea de învăţământ va aplica pentru proiect”, se arată în comunicat.

Sursa citată a menţionat că elevii fără dispozitive electronice sunt din 174 de unităţi de învăţământ din cele 500 din judeţul Constanţa.

„Dintre soluţiile adoptate pentru aceştia (soluţii precizate de directorii unităţilor de învăţământ), menţionăm câteva: materiale trimise la domiciliu, mesaje sms, comunicare telefonică, Whatsapp; la solicitarea părinţilor, elevii care nu au dispozitive, dar au conexiune la internet primesc în custodie de la şcoală laptopuri şi tablete; fişe de lucru vor fi transmise către elevi cu ajutorul părinţilor, aduse apoi la şcoală pentru evaluare, se comunică telefonic; pentru fiecare elev sunt imprimate săptămânal mape individualizate ce conţin fişe de lucru, mape ce sunt predate părinţilor (anunţaţi telefonic), iar mapele servesc ca suport în activitatea didactică derulată prin toate mijloacele de comunicare disponibile, inclusiv aplicaţii de videoapel”, mai precizează comunicatul Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa.

ISJ a anunţat că o altă soluţie precizată de directorii instituţiilor de învăţământ o reprezintă solicitarea de implicare a comitetului de părinţi în transmiterea materialelor şi identificarea unor posibile surse de finanţare pentru dispozitive.

De asemenea, o parte din materiale au fost distribuite de cadrele didactice înainte de a se intra în scenariul 3.

Sursa citată a menţionat că inspectorii şcolari de sector vor verifica în mod deosebit respectarea acestor soluţii asumate.

Totodată, Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a precizat că în privinţa activităţilor de învăţare online, la nivelul judeţului se desfăşoară în mod sincron aproximativ 60%, 25% – mixt şi 15% – asincron.





Adauga un comentariu