Podul de la Brăila prezintă deja probleme, în ciuda faptului că nu a fost nici măcar inaugurat. Asfaltul construcției trebuie să fie înlocuit, după ce au apărut primele crăpături.
Fisurile în asfalt au apărut, pe unele porțiuni, din cauza unei macarale de mari dimensiuni, folosită la lucrările de finisare.
Toate aceste probleme trebuie să fie remediate cât mai repede de constructor, pentru că, în iulie, oficialii din Ministerul Transporturilor vor să inaugureze podul suspendat.
Lucrările de remediere presupun decopertarea pe porțiuni cuprinse între 10 și 20 de metri
Lucrările de remediere presupun decopertarea pe porțiuni cuprinse între 10 și 20 de metri și turnarea unui nou strat de asfalt.
Între timp, se fac ultimele lucrări pentru legarea podului suspendat la rețeaua de drumuri naționale, care impun anumite restricții pentru șoferi.
Astfel, pe șoseaua Dig-Galați-Brăila se circulă pe un singur sens, pentru că muncitorii lucrează la asfaltarea unui sens giratoriu, care va duce spre pod.
Reprezentanții companiei de drumuri estimează că, în luna iulie, podul ar putea fi inaugurat, deși drumurile de legătură vor fi terminate doar parțial.
Trebuia finalizat în 2022
Podul trebuia să fie gata anul trecut, în decembrie, însă termenul nu a fost respectat, pentru că lucrările pe șantier au fost cu mult întârziate.
Podul va avea, la final, doi kilometri lungime și înălțimea pilonilor va fi de aproape 200 de metri. Lucrările la acest obiectiv au început în primăvara anului 2019, iar investiția este de aproximativ 500 milioane euro.
Contractul a fost semnat în 19.01.2018 cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție. Podul de la Brăila trebuia finalizat în 2022. Podul de peste Dunăre va fi cel mai mare pod suspendat din România și al treilea din Europa.
Tronsonul Calea Galați-DN2B Centura Brăila întârzie, întrucât constructorul și CNAIR nu s-au înțeles cine să mute stâlpii catenarei liniei de cale ferată Brăila-Galați, iar aceast pasaj va fi gata la toamnă, cel mai devreme. Tot atunci ar trebui să fie inaugurată și conexiunea lungă dintre pod și DN22 lângă Jijila