Prima pagină » Local » Poșta Română a câștigat licitația de la ApaVital. Firma Pink Post nu a putut concura cu ultima ofertă

Poșta Română a câștigat licitația de la ApaVital. Firma Pink Post nu a putut concura cu ultima ofertă

25 dec. 2023, 02:00,
Petronel Ștefan în Local

Anul acesta, licitația pentru livrarea facturilor de la ApaVital SA a fost câștigată de Poșta Română. Deși în cursă s-a înscris și firma care anul trecut a câștigat contractul, nu a putut concura cu oferta celor de la poștă

Ilra Pink Post Operations SRL este firmă afiliată Pink Post. A fost înființată la începutul anului și deja a vrut să câștige un contract de peste 400.000 de euro de la ApaVital. Anul trecut, licitația a fost câștigată de o altă firmă afiliată Pink Post, care a subcontractat înțelegerea cu o altă firmă.

Oferta a ridicat mai multe semne de întrebare

Odată ce s-a lansat licitația pe sistemul de achiziții electronice, au apărut mai multe semne de întrebare, atunci când o firmă abia înființată a venit cu o ofertă. Valoarea inițială a contractului era de 2,1 milioane de lei, fără TVA, iar criteriul de departajare principal era oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere financiar. Ilra Pink Post Operations SRL are un număr mic de angajați în comparație cu Poșta Română, astfel nu ar fi reușit să facă față unui astfel de contract, trebuind să subcontracteze același tipar ca anul trecut.

„Prestatorul trebuie să se încadreze în termenele alocate pentru serviciile de expediere și distribuție în toată aria de operare. Proporția trimiterilor de corespondență este aproximativă, repartizat astfel: 25 la sută reședința de județ, 70 la sută în restul județului și 5 la sută în alte localități și județe din România”, se arată în caietul de sarcini.

De asemenea, ApaVital încă se bazează pe livrarea majorității documentelor în format fizic.

„Din numărul total de 65.000 de documente transmise lunar către clienții ApaVital – respectiv facturi, notificări, răspunsuri la solicitări și petiții – 33 la sută au fost transmise în format electronic”, au transmis reprezentanții ApaVital

Poșta Română a câștigat licitația de la ApaVital după ultima ofertă

Totuși, Poșta Română a obținut contractul după ce a făcut o ofertă cu care cealaltă companie nu putea concura. Instituția a depus oferta de 900 de mii de lei, fără TVA, aproape 200 de mii de euro, pentru contractul de la ApaVital, care inițial valora 2,1 milioane de lei. Având în vedere că a fost cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic, fiind și criteriul procedurii „prețul cel mai scăzut”, contractul a fost atribuit Poștei Române. Astfel, pentru firma Pink Post nu mai era rentabil să câștige un contract cu o valoare atât de mică, deoarece oricum trebuia să facă subcontractarea, pentru a onora serviciile. Până la sfârșitul anului, Poșta Română trebuie să semneze contractul cu ApaVital, care se va derula pe o perioadă de 12 luni.

Poșta Română a câștigat licitația de la ApaVital în fața celor de la Pink Post, după ce au depus o ofertă la care concurența nu a putut face față.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`