Primele schițe ale tronsonului autostrăzii A7, pe ruta Bacău–Pașcani au fost publicate de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA. Autostrada A7 Ploiești–Suceava a fost împărțită pe mai multe sectoare, ruta dintre Bacău și Pașcani având o lungime de aproximativ 77 de kilometri, investiția fiind de peste 1,1 miliarde de euro
Veste importantă pentru șoferi. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a demarat proiectul de construcție a tronsonului Bacău–Pașcani din autostrada A7. Investiția este de peste 1 miliard de euro, contractul urmând a fi finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Recent, autoritățile județene au făcut și unele analize legate de proiectul autostrăzii A8 Ungheni–Iași–Târgu Mureș.
Primele schițe ale autostrăzii A7 pe ruta Bacău–Pașcani au fost publicate de CNAIR
Reprezentanții CNAIR au arătat și care este stadiul proiectului actual pentru cele trei tronsoane din bucata A7 dintre Bacău și Pașcani.
„Contractele pentru construcția unui nou tronson din A7, autostrada Moldovei, urmează să fie lansate în licitație! CNAIR a transmis spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentațiile pentru atribuirea contractelor necesare construcției celor 3 loturi ale Autostrăzii Bacău–Pașcani, cu o lungime de 77,39 de kilometri. Valoarea estimată a celor trei contracte finanțate prin PNRR este de 5,858 de miliarde de lei, sumă fără TVA”, au menționat reprezentanții CNAIR.
Autoritățile au început și exproprierile pe aceste terenuri pentru a face loc autostrăzii.
Trei loturi pentru tronsonul A7 între Bacău și Pașcani
Tronsonul A7, între municipiile Bacău și Pașcani, a fost împărțit în trei loturi. Primul lot are o lungime de 30,3 kilometri și este cuprins între Săucești (județul Bacău) și Trifești (județul Neamț). Lucrările pe acest tronson au o valoare estimată de 2,04 miliarde de lei (412 milioane de euro), sumă ce nu include TVA. Al doilea lot are o lungime de 18,99 de kilometri și este cuprins între localitățile Trifești și Gherăiești (ambele din județul Neamț). Investiția are o valoare estimată de 1,60 de miliarde de lei (323 de milioane de euro), sumă fără TVA.
Proiect de peste 400 de milioane de euro, în județul Iași
Al treilea lot din proiectul A7 cuprinde doar județul Iași, pe o lungime de 28,09 kilometri. Tronsonul este cuprins între localitățile Mircești și Pașcani și are o valoare estimată de 2,21 de miliarde de lei (409 milioane de euro), sumă fără TVA.
„Constructorii care vor câștiga aceste contracte trebuie să finalizeze lucrările în cel mult 30 de luni. ANAP are la dispoziție maximum 10 zile, conform legii, pentru verificarea documentelor, iar după validare CNAIR va putea lansa licitațiile propriu-zise ale contractelor pentru execuția lucrărilor”, au mai menționat cei de la CNAIR.
Petru Movilă, președintele PMP Iași: „Parlamentarii și autoritățile locale trebuie să sprijine aceste proiecte”
Petru Movilă, președintele PMP Iași și inițiatorul Legii Autostrăzii A8, a cerut autorităților locale să se implice în realizarea cât mai rapidă a rutelor din județ.
„Vorbim despre kilometri de autostradă în județul Iași, pentru că CNAIR s-a ținut de graficul prezentat public privind realizarea autostrăzii A7 care are asigurată o finanțare integrală, din PNRR, până la Pașcani. E un obiectiv cu o lungime de peste 77 de kilometri, împărțit pe trei tronsoane care traversează județele Bacău, Neamț și Iași. Primul tronson este cel mai lung, cu aproximativ 30 de kilometri, proiectul integral având o valoare estimată de 5,9 miliarde de lei. Pe lângă activitatea CNAIR, trebuie ca administrațiile locale să fie pregătite să facă toate documentele ce trebuie elaborate, fie că vorbim de avize sau autorizații, fie de alte documente. Dacă, în ceea ce privește A7, lucrurile sunt clare, marea responsabilitate a parlamentarilor PSD–PNL este aceea de a face toate demersurile pentru a obține finanțarea pentru A8 și a podului peste Prut, pentru că singurele tronsoane finanțate prin PNRR sunt capetele de autostradă. Vorbim de 60 de kilometri, din totalul de 320. Vorbim de o finanțare de 20 la sută din A8. Fără a neglija importanța vreuneia, din punct de vedere economic pentru Iași, A8 este cea mai importantă cale de acces”, a spus Petru Movilă, președintele PMP Iași.
Schițele Autostrăzii A7 Bacău–Pașcani vor sta la baza construcției tronsonului cu o lungime de aproximativ 77 de kilometri.
Iasi – Tg Mures unele analize . Studii de fezabilitate?
Se va folosi același tip de asfalt ca în occident, aceeași compoziție? Firma care va efectua lucrările va oferi o garanție de 10,20 de ani în care va efectua pe cont propriu reparații în cazul în care strada se va deteriora?
Ce firma se va ocupa de proiect? Pentru ca as vrea sa calculez și eu prețul materialelor și prețul manoperei sa vad dacă ajung cu calculele la aceeași suma ca cea specificata