Optimizarea SEO, spre deosebire de alte tehnici de marketing online, care opereaza prin campanii de promovare digitala, are drept particularitate caracteristicile unui proces desfasurat in mai multe etape. In timp ce o campanie este limitata ca durata – dispunand in mod prestabilit de o data de incepere, respectiv, de o data de finalizare –, procesul de optimizare de tip Search Engine Optimization se intinde pe termen nelimitat.
De obicei, rezultatele unui astfel de proces sunt cu adevarat sesizabile dupa cateva luni de la implementare. In medie, vorbim de aproximativ 3-6 luni, perioada in care actiunile on-page, crearea de backlink-uri si indexarea Google a tuturor modificarilor aduse site-ului in cauza incep sa isi spuna cuvantul.
Search Engine Optimization se traduce prin optimizarea site-urilor pentru motoarele de cautare. Pe aceasta nisa, a cautarilor pe Internet, Google este de departe cel mai popular si utilizat astfel de instrument virtual. In ceea ce priveste site-urile care beneficiaza de optimizare SEO, acestea sunt asociate, deseori, fie magazinelor online, fie unor simple pagini web de prezentare (n.r. firme si companii care isi promoveaza identitatea de brand, activitatea si oferta de servicii – in loc de produse).
Cu toate acestea, eficienta dovedita de optimizarea SEO ca tehnica de e-marketing se remarca tot mai frecvent, in ultimul timp, si in domeniul Managementul Reputatiei (in mediul online). Acest lucru denota nu doar eficienta in sine, ci si versatilitate si caracter de actualitate pentru Search Engine Optimization, avand in vedere ca majoritatea oamenilor petrec, in ziua de azi, foarte mult timp navigand pe Internet, informand sau informandu-se astfel, socializand s.a.m.d.
De la simpli utilizatori (ocazionali) la persoane publice / vedete, de la influenceri la adevarati internauti, cererea si oferta, publicul tinta si brandul se intalnesc sub multiple forme si fatete in mediul digital. Prin urmare, tehnica de optimizare SEO reprezinta o metoda de promovare si branding deosebit de avantajoasa pentru diferite situatii si arii de activitate cu adresabilitate pe Internet.
Indiferent de specificul site-ului ce urmeaza sa beneficieze de servicii de optimizare SEO, insa, procesul este, in genere, din punct de vedere structural, acelasi; iar primii 3 pasi constau in:
- Analiza site-ului
Aceasta prima etapa consta in scanarea site-ului cu un tool special, urmat de analizarea acestuia din punct de vedere tehnic, pentru a detecta posibilele probleme de accesare si indexare. Acestea pot viza: viteza de incarcare, redirect-uri, erori (precum 404), fisierele sitemap.xml si robots.txt, timpii de indexare etc. In urma analizei, specialistii in optimizare pentru motoarele de cautare vor propune solutii la eventualele probleme identificate.
- Optimizarea de tip on-page
Conceperea si/sau actualizarea arhitecturii site-ului, dupa caz, reprezinta urmatorul pas esential. Ulterior, urmeaza crearea de continut adecvat si optimizarea unor elemente importante, precum: meta tag-uri, heading-uri, imagini etc.
- Optimizarea de tip off-page
Aceasta etapa presupune conceperea strategiei de promovare, incluzand: publicarea de articole pe site-uri cu autoritate mare si relevante nisei de activitate a brandului respectiv (pentru a crea o retea de backlink-uri puternica), distribuirea brandului in social media, monitorizarea cuvintelor cheie si a expresiilor de cautare etc.
:format(webp):quality(80)/https://bzi.ro/wp-content/uploads/2022/10/optimizare-seo-2.jpg)
optimizare seo