Local

Profesori din cinci unități de învățământ din județul Iași au mers în Italia, în cadrul unui nou proiect Erasmus+

Publicat: 01 iun. 2022
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Profesori din cinci unități de învățământ din județul Iași au mers în Italia în cadrul unui nou proiect Erasmus
Principala țintă a acestui proiect este reconfigurarea activității didactice.  ISJ Iași a fost reprezentat în Italia de profesori din cadrul a cinci unități de învățământ din județul Iași: Școala Profesională Mogoșești, Școala Gimnazială „Colonel Constantin Langa” Miroslava, Școala Profesională Brăești, Școala Gimnazială Ciortești și Școala Gimnazială Strunga

Cadre didactice din 5 școli ieșene au luat parte, în perioada 15-21 mai 2022, la o nouă mobilitate Erasmus+. Profesorii ieșenii s-au întâlnit cu cadre didactice din Spania, Ungaria, Macedonia de Nord, Portugalia și Irlanda. Mobilitatea internațională a avut drept principal scop dezvoltarea educației antreprenoriale, însă au fost abordate și teme conexe precum eticheta în afaceri.

ISJ Iași este coordonatorul proiectului + 2021 2021-1-RO01-KA121-SCH-000005888, intitulat „Consorțiu local pentru educație de calitate”. La nivelul județului Iași, instituțiile partenere fiind: Centrul de Excelență Iași, Școala Profesională Mogoșești, Iași, Școala Gimnazială „Colonel Constantin Langa” Miroslava, Școala Gimnazială Costuleni, Școala Gimnazială Nr.1 Costești, Școala Gimnazială Strunga, Școala Gimnazială Ciortești și Școala Profesională Brăești. Proiectul are drept obiective reconfigurarea proiectării didactice în școlile din consorțiu începând cu anul școlar 2021-2022 prin îmbunătățirea competențelor digitale; dezvoltarea competențelor de management și leadership; crearea unor medii de învățare incluzive și sustenabile în școlile din consorțiu; reconfigurarea parteneriatului educațional între copii-familii-grădiniță-comunitate  și reducerea anuală cu 5% a cazurilor de (cyber)bullying și mobbing în școlile cu incidența mare.

„Entrepreneurship education/financial education. Business and sustainability from schools to the labour market”, un nou proiect Erasmus+

În perioada 15-21 mai 2022, a avut loc o nouă mobilitate a cadrelor didactice în cadrul proiectului Erasmus+ „Consorțiu local pentru educație de calitate” 2021 (2021-1-RO01-KA121-SCH-000005888), coordonat de Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Iași. Activitățile de formare s-au realizat în Italia, la Soverato, prin participarea la cursul „Entrepreneurship education/financial education. Business and sustainability from schools to the labour market”, organizat de JUMP Association International Teachers Training Academy.

Principala țintă a acestui proiect este reconfigurarea activității didactice.  ISJ Iași a fost reprezentat în Italia de profesori din cadrul a cinci unități de învățământ din județul Iași: Școala Profesională Mogoșești, Școala Gimnazială „Colonel Constantin Langa” Miroslava, Școala Profesională Brăești, Școala Gimnazială Ciortești și Școala Gimnazială Strunga.

Activitatea de formare a vizat crearea unor medii de învățare incluzive și sustenabile în școlile din consorțiu prin dezvoltarea mentalității și a comportamentului antreprenorial al participanților, începând cu anul școlar 2021-2022. În urma acestui proiect, se urmărește pregătirea profesorilor pentru clase ale viitorului, dar și racordarea școlii la dimensiunea europeană: iNovativă, iNcluzivă, iNternationalizată.

Mobilitatea din Soverato a avut drept principal scop dezvoltarea educației antreprenoriale

Tematica cursului „Entrepreneurship education/financial education. Business and sustainability from schools to the labour market” a vizat dezvoltarea educației antreprenoriale, fiind abordare subiecte precum competențe, valori și atitudini, abilități, aptitudini și cadru de referință. De asemenea, s-a discutat și despre lucrul la clasă pe baza unor metode moderne, adecvate dezvoltării competențelor antreprenoriale, precum învățarea bazată pe proiect (project based learning -PBL). În plus, cu prilejul mobilității în Soverato, s-a discutat și despre eticheta în afaceri și rolul valorilor culturale în antreprenoriat. În acest sens, formatorul australian Catherine Perri a oferit participanților modele de bune practici privind lucru la clasă.

La evenimentul educațional de la Soverato s-au reunit cadre didactice din România, Spania, Ungaria, Macedonia de Nord, Portugalia și Irlanda. Astfel că, pe lângă activitățile cursului, întâlnirea aceasta a reprezentat un real prilej de dezvoltare a competențelor de comunicare în limbile engleză și italiană, de relaționare și interculturalitate.

În perioada imediat următoare, urmează diseminarea informațiilor acumulate în cadrul cursului  Erasmus+ „Entrepreneurship/financial EDU – Building sustainability from schools to the labor market”, ce se va realiza prin informări legate de acest eveniment la nivelul consiliilor profesorale, al cercurilor pedagogice, prin workshopuri și prin proiecte realizate cu și pentru elevi.

Adauga un comentariu