Podul peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei
Proiectul podului peste Prut de la Ungheni a fost depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility), cu o valoare de 16.486.604 euro. „Conectăm infrastructura dintre România și Republica Moldova și vom putea consolida și mai tare legăturile dintre comunitățile noastre”, a transmis președintele CJ, Costel Alexe. Procedura de licitaţie privind contractarea serviciilor de proiectare a fost lansată pe platforma Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), pe 5 august 2023.
Proiectarea podului Iaşi-Ungheni costă peste 160 de milioane de lei
Potrivit platformei Sistemului Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), proiectarea podului Iaşi-Ungheni costă 162.783.799 de lei, fără TVA. Licitaţia a fost lansată pe 5 august 2023, iar firmele interesate pot depune ofertele financiare până la data de 13 septembrie 2023, ora 15:00.
Podul va avea o lungime de 261,20 metri, cu 2 benzi pe sens şi trotuare. Lăţimea acestuia va fi de 13 metri, în prima etapă, la care se vor adăuga alţi 11,25 m, în cea de-a doua. Lăţimea părţii carosabile va fi de 8 metri, iar lungimea traseului va fi de 1 kilometru. În acelşi timp, punct de control trecere frontieră va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor. Proiectul podului peste Prut de la Ungheni a fost depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility), cu o valoare de 16.486.604 euro.
„Se vor executa două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton, grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie). Lucrarea va avea schema statică de grindă continuă cu lungimea minimă totală de 261,20 m (cu deschiderea centrala de minim 100m) şi fără amplasarea de infrastructură în albia minoră. Proiectul urmăreşte să realizeze o legătură rutieră între românia, judeţul Iaşi şi Republica Moldova, raionul Ungheni. Varianta de traseu avizată (varianta roşie) este formată dintr-un drum de legătură care desprinde din viitoarea Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni la km 96+140 şi traversează râul Prut printr-un pod având lungimea de 261,20 m”, se arată în documentele procedurii de licitaţie publicate.
Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Unirii A8, secțiunea montană Miercurea Nirajului-Leghin (Vânători-Neamț), se apropie de final
Veste bună privind Autostrada Unirii A8! Studiul de fezabilitate pentru secțiunea montană se apropie de final.
„Autostrada Unirii-A8, secțiunea montană Miercurea Nirajului – Leghin (Vânători-Neamț). Vă dau o veste pe care regiunea Moldovei o așteaptă de peste 16 ani, adică din 3 mai 2007, când s-a vorbit prima dată oficial despre A8! În data de 11 august 2023 s-a închis contractul de SF (n.r. – studiu de fezabilitate) pentru secțiunea montană și astfel a luat sfârșit Odiseea cu SF-ul pe tronsonul Tg.Mureș – Tg.Neamț! Să sperăm că, de această dată, colegii din CNAIR vor lua definitiv această decizie, singura care poate permite acestui proiect să meargă înainte și să se încadreze în termenul susținut de către Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru licitația de Proiectare şi Execuție, adică sfârșitul acestui an! Chiar dacă în prezent dețin funcția de director general interimar CNIR, urmăresc cu mare atenție acest proiect și consider că am o obligație morală față de regiunea Moldovei în legătură cu evoluția acestuia”, a transmis Cătălin Urtoi, director interimar CNIR.
Astfel, recent, licitaţia privind proiectarea podului Iaşi-Ungheni a fost lansată. Valoarea contractului depăşeşte 160 de milioane de lei.
În 16 ani de când au început demersurile pentru autostrada A8 nu au fost în stare să facă nici măcar un studiu de fezabilitate, ce să mai spunem de construcția autostrăzii sau măcar a unei centuri ocolitoare a Iașului. Rușine politicienilor ieșeni, incapabili, puturoși, corupți și mincinoși!