În emisiunea BZI LIVE de miercuri, 24 ianuarie, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a discutat despre cele mai importante aspecte ce țin de infrastructura din România. Așadar, invitatul a abordat subiecte precum viitoarele strategii pentru dezvoltarea domeniului vital legat de acest areal, noi căi de legături (atât rutiere, feroviare) pe plan național și conexiuni cu zona externă.
„De 30 de ani de zile, noi ne axăm doar pe luptă politică. Avem impresia că asta e singura luptă care există. Dar noi am ignorat ani de zile lupta economică, care este mult mai acerbă şi mult mai dură, unde nu există cvoruri care să se uite la partide cât şi cui au dat banii. Deci zona economică este o arenă de luptă continuă. Aici nu există frăţie, aici fiecare luptă pentru ai lui. Dacă simte că e slab, pentru că ani de zile noi am fost uşor de manipulat, spre exemplu, zona economică va profita. Nu că au ceva cu tine ca populaţie, ci pentru că zona respectivă, firma sau corporaţia respectivă vrea să îşi maximizeze profiturile. Este normal.
Întrebarea este, cum noi, că societate, găsim antidotul la astfel de situaţii? Şi la problema cu mediul, cu tot felul de animale rare şi plante nemaintalnite, şi alte astfel de chestiuni din astea naturale, eu zic că am reuşit să găsim totuşi o soluţie nu optimă, dar corectă. Nu mai avem acele blocaje create de acordurile de mediu, nu ne mai apar tot felul de animăluţe din astea neaşteptate şi de multe ori inexistente, deci am găsit. Noi între noi, autorităţile, suntem pregătite înainte să dăm un proiect să ştim ce ar putea fi în zonă, nu doar ce este, ci şi ce ar putea fi. Dar ani de zile nu am ţinut cont de situaţia asta şi ne-a costat”, a spus Alin Șerbănescu.
Alin Șerbănescu în emisiunea BZI LIVE
Totodată, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a sos în evidență în cadrul emisiunii BZI LIVE lacunele cu care au avut de-a face autoritățile în ultimii 30 și cum s-a reușit redresarea unui sector extrem de important pentru cetățeni.
„Să ne uităm cu atenţie şi cu îngrijorare, ca să spun aşa, la tunelurile pentru urşi. Ştim foarte bine ce s-a întâmplat, În momentul în care la Bruxelles se discută despre acceptarea noilor norme de mediu, România nu s-a gândit că ar putea apărea o problemă legată de acele tuneluri, a acceptat acele normative, după care imediat, o organizaţie de mediu a spus “avem urşi”. Iar contractual nu îţi permitea să construieşti tunel, pentru că erau preţuri exorbitante pentru contractual respectiv şi a trebuit să scoatem, să vorbim cu constructorul… Dar, e că în viaţă, pe moment ce înaintezi în vârstă, capeţi experienţă.
Crezi că scoţi la licitaţie şi vine o firmă şi sapă tunele. Nu e aşa… Pentru că practic, constructorii care sapă tuneluri, nu îi găseşti aşa, pe toate drumurile. Sunt constructori specializaţi. Iar pentru un singur tunel, nu muta nimeni atâta logistică. Nu vine nimeni pentru un singur tunel, trebuie gândit pe termen lung.Şi încet încet, am intrat sin oi pe zona aceasta.
Dar, ne-au costat câţiva ani. Deci practic, asta e decontul pentru învăţătură. E ca la şcoală. Dacă nu te duci la şcoală când trebuie, de bunăvoie, în învăţământul gratuit, şi acumulezi lacune, trebuie să te duci să iei meditaţii, şi dai bani. Eh, noi nu ne-am dus la şcoală când trebuia şi acum ne-a costat”, a transmis Alin Șerbănescu.