Avocatul și liderul PNȚCD, Aurelian Pavelescu, a lansat un raport amplu și dur privind anularea alegerilor prezidențiale din 2024, acuzând direct președintele Klaus Iohannis, CSAT și Curtea Constituțională de orchestrarea unei lovituri de stat. Documentul susține că instituții-cheie ale statului au deturnat procesul electoral sub pretextul unei presupuse interferențe rusești, fără dovezi concrete, cu sprijinul tacit al unor guverne occidentale.
„Președintele Klaus Iohannis și CSAT – inițierea loviturii de stat. Susținerea guvernelor globaliste din SUA, UE și Franța.
4.1. Atribuțiile CSAT sunt prevăzute de art. 119 din Constituție – ”CSAT organizează și coordonează unitar activitățile care privesc apărarea țării și securitatea națională, participarea la menținerea securității internaționale și la apărarea colectivă în sistemele de alianță militară, precum și la acțiuni de menținere sau de restabilire a păcii.” – și de Legea nr. 415/2002.
Norma constituțională și legală nu atribuie CSAT nicio competență în materie electorală, într-o democrație procesele elective nefiind organizate sub tutela structurilor de apărare, securitare și represive ale statului.
Teza potrivit căreia CSAT ar putea să încalce norma constituțională și să interfereze în alegeri ar transforma CSAT în instituție cu competențe derogatorii supraconstituționale în orice situații pe care, cu de la sine putere, le-ar declara de securitate națională, inclusiv în aria de competență a puterii legislative și puterii judecătorești. CSAT ar fi autorizat să conducă statul prin hotărâri (decrete, ordine) executive excepționale, guvernarea prin drept fiind înlocuită cu o guvernare de fapt.
Prin actul convocării CSAT din 28 noiembrie 2024, Președintele Iohannis a încălcat Constituția, CSAT aderând la această încălcare.
Comunicatul de presă al CSAT din 4 decembrie 2024 menționează: ”Hotărârea adoptată de membrii CSAT în ședința din data de 28 noiembrie 2024 a fost transmisă, la finalul ședinței, Serviciului Român de Informații, Serviciului de Informații Externe, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicații Speciale, Autorității Electorale Permanente, Biroului Electoral Central, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și Autorității Nationale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații pentru a întreprinde de urgență demersurile necesare, conform competențelor legale, în vederea clarificării aspectelor prezentate în ședința CSAT.”
Din Comunicat rezultă că CSAT și-a subordonat operativ cele două instituții cu atribuții legale electorale exclusive, AEP și BEC, care aveau obligația garantării alegerilor libere și corecte, acestea fiind integrate în câmpul tactic al CSAT cu încălcarea normelor legale și constituționale.
Hotărârea CSAT a fost transmisă, în același timp, Parchetului General, fără a avea caracterul unei sesizări penale cum se poate justifica, reprezentând o dispoziție executivă ”urgentă”. Parchetul General a participat intens la evenimente, declanșând o avalanșă de dosare penale împotriva lui Călin Georgescu și susținătorilor săi și influențând votul cetățenilor, refuzând însă să deschidă cercetări împotriva autorilor loviturii și încălcându-și astfel obligația legală de apărare a statului și societății.
Manoperele Președintelui și CSAT fondate pe dezinformarea interferenței rusești au fost puse în operă de Curtea Constituțională. Pronunțată prin autosesizare, fără citarea vreunei părți, administrare de probe, temei legal și în ultimă instanță, fiind încălcate principiile imparțialității, disponibilității, contradictorialității și dreptului la apărare, Hotărârea nr. 32 a Curții Constituționale a reprezentat un ordin executiv excepțional de anulare a alegerilor, deghizat sub forma unei hotărâri jurisdicționale.
Președintele României, CSAT și Curtea Constituțională au preluat controlul procesului electoral într-un lanț de comandă manu militari, invocând o urgență securitară și o situație excepțională false, deturnând procesul electoral și impunând Președinte României împotriva voinței poporului.
4.2. Președintele Iohannis a explicat motivul convocării CSAT din 28 noiembrie 2024 la Conferința de presă din 6 decembrie 2024:
”La scurt timp după primul tur al alegerilor prezidențiale, am primit semnale, la început doar telefonice de la servicii că anumite lucruri sunt ciudate. Am dispus imediat să se aprofundeze, să se verifice tot ce poate fi verificat și în scurt timp am primit informările scrise. Am fost foarte îngrijorat de ce am citit acolo și am convocat de urgență ședința CSAT.”
Analizăm mai jos conținutul declarației.
1) Nu a fost prezentată nicio probă că respectivele apeluri telefonice au existat cu adevărat. Nu a fost dezvăluit cine și în ce calitate a transmis respectivele ”semnale”, din partea căror servicii și care a fost conținutul acestora.
2) ”Semnalele telefonice” nu fac parte din practicile instituționale, cu atât mai mult într-o situație atât de gravă, de atac al Federației Ruse împotriva României, susținerea fiind lipsită de credibilitate. La 25 noiembrie 2024, cu 2 zile înainte de convocarea CSAT, Iohannis transmitea următorul răspuns unei solicitări privind campania lui Georgescu: ”Președintele României nu a primit informări din partea instituțiilor statului cu privire la existența unor riscuri de influențare a alegerilor prezidențiale sau cu privire la ingerințe externe în procesul electoral și nici referitor la un mod de promovare a candidatului menționat în solicitarea dumneavoastră pe anumite rețele de socializare, care să ridice suspiciuni.”
3) În continuare, Președintele afirmă că ”a dispus să se aprofundeze și să se verifice tot ce poate fi verificat”, recunoscând că Notele serviciilor n-au fost rodul muncii informative interne din cadrul serviciilor, ci au fost redactate ”la dispoziția sa”. Rezultă că serviciile n-au avut nicio bază factuală privind interferența rusească, în caz contrar acestea fiind obligate să facă cercetări în baza legii, iar nu la dispoziția Președintelui. Unii șefi ai serviciilor s-au opus solicitărilor Președintelui. Urmează să se stabilească dacă acesta a solicitat declararea stării de urgență.
4) Președintele a recunoscut ulterior că Notele informative n-au avut suport probator, Raportul Departamentului de stat al SUA din 13 august 2025 confirmând inexistența interferenței rusești în alegerile din România. În concluzie, motivul convocării a fost o dezinformare deliberată a Președintelui Iohannis, interferența rusească fiind inventată pentru anularea alegerilor.
4.3.. Susținerea anulării alegerilor de către guvernele globaliste ale SUA, Franței și UE: susținerea narativului fals al interferenței Federației Ruse.
SUA (administrația Biden) s-au pronunțat inițial în favoarea recunoașterii rezultatului alegerilor din 24 noiembrie 2024, prin vocea ambasadoarei SUA la București, Kathleen Kavalek, fiind constatată corectitudinea procesului electoral.
Astfel, cu o zi înainte de ședința CSAT convocată de Președintele Iohannis la 28 noiembrie, Kavalek a declarat: ”În primul tur al alegerilor prezidențiale, este clar că mulți români au votat pentru schimbare. Puțini au prezis rezultatul, dar oamenii care votează pentru schimbare nu sunt un lucru neobișnuit. Aceasta este esența democrației. S-a mai întâmplat, în trecut, în ambele țări.” (Ambasada SUA, 27 noiembrie). Aceeași poziție, de acceptare a rezultatului alegerilor, și-a păstrat-o Kavalek și în declarația din 30 noiembrie 2024, după ședința CSAT: ”Nicio decizie luată în această perioadă nu ar trebui să limiteze dreptul românilor de a vota liber sau să pună în pericol credibilitatea procesului electoral.”
La data de 2 decembrie 2024 Curtea Constituțională valida alegerile din 24 noiembrie 2024 prin Hotărârea nr. 31, în consens cu declarațiile lui Kavalek.
La data de 4 decembrie 2024, însă, purtătorul de cuvânt al Departamentului de stat, Matthew Miller, a schimbat tonul: ”Suntem îngrijorați de raportul CSAT privind implicarea Rusiei în activități cibernetice maligne menite să influențeze integritatea procesului electoral românesc. Datele menționate în raport ar trebui să fie investigate pe deplin pentru a asigura integritatea procesului electoral din România.” Miller a deformat Comunicatul CSAT, care n-a formulat acuzația directă de interferență în alegeri a Federației Ruse, extrapolând contextul internațional de securitate la procesul alegerilor: ”De asemenea, a fost confirmat faptul că, în actualul context de securitate, România, alături de alte state de pe Flancul Estic al NATO, a devenit o prioritate pentru acțiunile ostile ale unor actori statali și non-statali, în special Federația Rusă, existând din parte acesteia un interes în creștere pentru a influența agenda publică în societatea românească și coeziunea socială.” (Comunicat CSAT, 28 noiembrie). Comparând cele două comunicate, se observă că Miller a dat un sens agravant comunicatului CSAT.
Ca o coincidență, tot la 4 decembrie 2024, când Miller vorbea la Washington, Iohannis publica Notele informative ale serviciilor secrete prezentate în ședința CSAT din 28 noiembrie 2024 (sunt opinii că unele Note au fost redactate ulterior).
A doua zi, la 5 decembrie 2024, Secretarul de stat Antony Blinken a acuzat direct Federația Rusă de interferență: ”Autoritățile române au descoperit un efort rusesc – de mare amploare și bine finanțat – de a influența recentele alegeri prezidențiale.” (5 decembrie, Conferința OSCE, Ta`Qali).
În răstimpul 24 noiembrie – 6 decembrie 2024 este certă implicarea UE și Franței în decizia anulării alegerilor, declarațiile ulterioare ale Ursulei von der Leyen și ale lui Emmanuel Macron, menționate mai jos, fiind edificatoare.
La 6 decembrie, chiar în timpul procesului de votare al turului 2, Curtea Constituțională a emis Hotărârea nr. 32 de anulare integrală a procesului electoral, invocând ingerința rusească și punând în operă lovitura de stat.
Administrația Biden aflată în curs de predare a puterii – Donald Trump câștigase alegerile din 6 noiembrie 2024 urmând să se instaleze abia la 20 ianuarie 2025 -, prin anularea alegerilor deschidea drumul Franței și UE să desemneze Președintele României, în scopul paralizării anunțatelor politici anti-globaliste și anti-război ale lui Donald Trump în Europa. Prin anularea alegerilor și impunerea unui Președinte al forțelor globaliste erau protejate de asemenea privilegiile uriașe ale corporațiilor străine în România.
Raportul Departamentului de stat al SUA din 13 august 2025 a constatat inexistența interferenței Federației Ruse în alegerile din România”, se arată în raportul av. Aurelian Pavelescu.
Raportul complet poate fi consultat AICI!
foarte bine argumentat!
Multumim domnule avocat ! Poporul roman trebuie sa stie adevarul despre anularea fara motiv a alegerilor. De ce Iohanis, cei din Csat , CCR mai sunt inca in libertate? In ce tara traim ?
Mai beneficiaza si de pensii, salarii,functii, alte recompense pe masura.Ceilalti pensionari si salariati nu conteaza.