Război în Ucraina, ziua 467. Ucraina primește în sfârșit mult-doritele avioane F-16, notează The Economist, care afirmă că prima escadrilă ar urma să vină pe la finele lui septembrie 2023. Prea târziu însă pentru a juca un rol important în contraofensiva așteptată să înceapă în orice moment.
Cele mai importante evenimente din ultimele 24 de ore:
- The Economist: Ucraina primeşte avioanele F-16 în septembrie
- Un ministru ucrainean a răbufnit după ce a găsit închise adăposturi antiatomice la Kiev
- Corpul de voluntari polonez a participat alături de milițiile anti-Putin la raidul din regiunea Belgorod
- Armata rusă a afirmat că a efectuat sâmbătă seară lovituri împotriva unor aerodromuri militare ucrainene
- Guvernatorul regiunii ruse Belgorod, apel ca populaţia să îşi părăsească locuinţele
- Forțele ruse au atacat mai multe așezări din regiunea Harkov
- Atac aerian al Rusiei duminică dimineață, respins în timp ce se apropia de Kiev
- Douăzeci de răniți într-o explozie produsă în apropiere de orașul ucrainean Dnipro
Ucraina primește în sfârșit mult-doritele avioane F-16
Ucrainenii au cerut avioane de luptă occidentale aproape începând cu ziua invaziei. Dar răspunsul Pentagonului, care poate bloca alte țări ce utilizează modelele de avion F-16 de la furnizarea avioanelor de fabricație americană, a fost întotdeauna negativ. Motivele invocate au fost de două feluri. Primul set de refuzuri erau presupus practice. Mai exact, se afirma că arr fi nevoie de 18 luni pentru a antrena piloții ucraineni și echipajul de la sol să piloteze și să întrețină avioane atât de sofisticate și de necunoscute ca F-16. În plus, pistele ucrainene nu aveau un standard suficient de ridicat. Costurile ar fi fost prohibitive. Ucraina, așa cum a afirmat cu condescendență președintele Statului Major al SUA, generalul Mark Milley, ar trebui să se concentreze asupra altor priorități.Al doilea set de motive a implicat îngrijorarea că Rusia ar considera o astfel de acțiune ca o escaladare, o scuză care a fost folosită și pentru a întârzia furnizarea către Ucraina a armelor cu rază lungă de acțiune (cum ar fi rachetele Himars) și de tancuri. Teama de escaladare a fost întotdeauna principalul considerent, dar a fost atât în contradicție cu primul, cât și prefăcută. Dacă avioanele F-16 nu ar fi contribuit prea mult la creșterea capacităților Ucrainei, de ce i-ar fi îngrijorat pe ruși? Și, oricum, care ar fi fost probabil răspunsul rusesc? A le oferi ucrainenilor o aeronavă care a intrat pentru prima dată în serviciu în urmă cu aproape 50 de ani nu era foarte probabil să îl împingă pe Vladimir Putin să facă pasul catastrofal de a folosi arme nucleare, susține The Economist.Două lucruri au schimbat poziția americană. Primul a fost presiunea tot mai mare din partea aliaților. Britanicii au fost deosebit de aprigi, iar olandezii au anunțat că formează o coaliție pentru a trimite F-16 în Ucraina și că vor începe să instruiască piloții acesteia. Al doilea a fost o schimbare a obiectivelor de război în cadrul administrației, trecând de la asigurarea faptului că Rusia nu poate învinge Ucraina la susținerea unei victorii ucrainene. De altfel, acesta este lucrul care ar trebui să îngrijoreze Kremlinul chiar mai mult decât sosirea F-16 în sine.Este discutabil dacă avioanele sunt într-adevăr piesa care ar schimba crucial cursul războiului pe care ucrainenii par să îl creadă. Nu există nicio îndoială că, dacă Ucraina primește între 40 și 60 de F-16, acestea vor aduce beneficii reale în materie de capacitate. Versiunea de F-16 pe care o va primi este cunoscută sub numele de Mid-Life Update (mlu), care a fost operată de mai multe forțe aeriene europene în ultimii 25 de ani. Printre actualizările mlu se numără o legătură de date care va permite aeronavelor ucrainene să se combine cu radarele de apărare aeriană terestre ale NATO, cum ar fi Patriot. Acest lucru va îmbunătăți eficiența împotriva rachetelor de croazieră rusești și, în general, va ajuta la apărarea spațiului aerian al Ucrainei mai bine decât flota sa în scădere de Mig-29, Su-27 și Su-24 din epoca sovietică. Spre deosebire de aceste avioane, F-16 poate transporta întreaga suită de rachete aer-aer și aer-sol folosite de America și aliații săi.
Dar cei care se așteaptă ca F-16 să ofere un bilet rapid spre superioritate aeriană ar putea fi dezamăgiți. În primul rând, orice avion de vânătoare din a patra generație care nu are caracteristici stealth va fi foarte vulnerabil la temutele rachete sol-aer S-400 ale Rusiei, unul dintre motivele pentru care în cadrul NATO toate aceste avioane sunt eliminate treptat în favoarea avioanelor F-35 din a cincea generație. Un alt motiv este radarul învechit an/ag66 pulse-Doppler al F-16 mlu, care nu poate egala nici raza de acțiune, nici achiziția de ținte a radarelor de care dispun versiunile ulterioare ale Su-35 și mig-31 rusești.
Cel puțin o problemă citată anterior ca motiv de reținere a avioanelor F-16 nu a dispărut. Acum știm că piloții ucraineni pot fi instruiți în patru luni, în timp ce echipajele de la sol contractate pot menține avioanele în zbor. Dar, chiar și așa avioanele F-16 vor avea dificultăți în a decola de pe pistele accidentate sau deteriorate.
Ceea ce contează este ceea ce reprezintă avioanele F-16 în ceea ce privește angajamentul occidental, precum și ceea ce pot contribui la efortul de război. Ele vor ajuta Ucraina să câștige, dar nu sunt Wunderwaffe, așa cum mulți speră cu ardoare.
Întrebarea e de unde se vor ridica aceste avioane? Daca in Ucraina nu au infrastructura si rușii au distrus toate aeroporturile. Un F16 nu il poți ascunde, cum intra pe teritoriul Ucrainean rusii il vor dobora. Iar daca România o sa ajute Ucraina cu aceste avioane… să se ridice de la sol…am pus-o cu Rușii OFICIAL. Europa si NATO se joacă grav cu focul in acest conflict care nu e al nostru. Ucraina nu face parte nici din Europa, nici din NATO.
Rusia pana acum nu are nicio intentie rautacioasa cu Romania desi autoritatile provoaca si tot baga batul prin gard la rusi. Printr-un act normativ secret slugile au modificat pe ascuns acest act normativ si ….. aceasta tarisoara poate pune la dispozitie teritoriul sau pentru razboi. Mai vreti ceva? Pe bidon de la zeci de mii si mii de kilometri si ceilalti care ne viziteaza tarisoara nu-i intereseaza. Atunci slugile care se joaca cu focul unde vor pleca de furia rusiei si a poporului roman? Sa speram ca mai avem partide politice care se vor opune, care vor salva aceasta tarisoara. Mai intai bidonul trebuie sa garanteze ca aceste avioane vor fi lansate de pe teritoriul ucrainei inainte de livrarea lor sa asigure bidonul infrastructura ucrainei pentru aceste avioane. Posibil ca acolo spitalele psihiatrice sunt pline de nebuni si nu mai sunt locuri.
alo celavecilor cat e „prestatul” pe net in copeici,jet in ruZia cu voi mujicilor
Da-te dracului in piz-da mati, maaaaars in SATANIA MIZERIE ORIBILA CE ESTI, AFARA DIN ROMANIA, MAAAARS DE PE SITE, MARS ACASA LA TINE, IN SATANIA NAZISTA
@ptr muilele de mai sus: te asteapta (((j)))ew-lensky sa mori pentru o doza de captagon 🙂
@ptr muilele de mai sus: te asteapta (((j)))-EW-lensky sa mori pentru o doza de captagon 🙂
vezi ca-i supt-o azi de 2 ori pe copeici laba trista mujicista