Regulă pentru toți pacienții internați în spitalele din România! Începând cu 14 iulie 2025, pacienții vor putea sesiza rapid și simplu orice nemulțumire legată de hrana primită în unitățile medicale. Ministerul Sănătății a lansat un formular online accesibil pe site-ul instituției. Iată documentul care le asigură pacienților un nou drept!
Regulă pentru toți pacienții internați în spitalele din România!
Pacienții internați în spitalele din țară vor avea de acum posibilitatea să sesizeze calitatea meniului primit, printr-o platformă online lansată de Ministerul Sănătății. Formularul digital permite transmiterea reclamațiilor însoțite de fotografii, oferind pacienților dreptul de a evalua hrana din unitățile medicale și de a face sesizări acolo unde există nereguli. Decizia Ministerului Sănătății vine după ce mai mulți pacienți s-au plâns de-a lungul timpului de calitatea sau cantitatea necorespunzătoare a alimentelor din spitale, dar și de faptul că se folosesc produse expirate sau ingrediente de proastă calitate.
Începând cu 14 iulie 2025, pacienții care se află internați în spitalele din România vor avea la dispoziție un document online pentru a face reclamații. Formularul, care poate fi completat și de pe telefonul mobil, cere informații de bază precum nume, prenume, localitate, spital și secția în care pacientul este internat, dar și data la care a fost servită porția de mâncare reclamată, notează capital.ro.
Lege nouă pentru persoanele care ajung la spital
Pentru prima dată în istoria sistemului medical din România, este în curs de elaborare un proiect de lege privind îngrijirea pacienților aflați la finalul vieții. Se au în vedere noi legi și măsuri de ajutor atât pentru pacienții cu boli în stadiu avansat, cât și pentru familiile acestora.
,,Trebuie să avem o legislaţie modernă şi care să corespundă nevoilor actuale ale sistemului de sănătate, ale pacienţilor, aşteptărilor medicilor, o legislaţie care să permită şi să ajute o funcţionare mult mai optimă, o eficientizare a sistemului de sănătate. Ori legislaţia privind îngrijirea pacientului la sfârşitul vieţii şi legiferarea corespunzătoare a paliaţiei sau a pacientului aflat deasupra posibilităţilor terapeutice reprezintă un pas important tocmai în modernizarea legislaţiei în domeniul sănătăţii.
Şi cred că noi, medicii, şi în primul rând pacienţii şi aparţinătorii şi de fapt întreaga societate românească, aşteaptă de la noi reglementări foarte clare şi noi în sănătate, dar în special în acest domeniu care este unul în care sunt foarte multe elemente implicate şi în care principiile etice trebuie să primeze, bineînţeles, ca în orice act medical. Dar această categorie din legislaţie este una care presupune nişte procese foarte dificile şi care au o mare încărcătură emoţională”, a declarat pentru news.ro prof. univ. dr. Cătălina Poiană, preşedintele Colegiului Medicilor din România.
O altă lege revoluționară din sistemul medical românesc, adoptată în 2024, dar care se va aplica mai mult în 2025, prevede că asiguraţii au dreptul la servicii medicale pentru vindecarea bolii, pentru prevenirea complicaţiilor ei, pentru recuperarea după boală şi pentru terapia durerii. Este vorba despre dreptul asiguraților la servicii medicale pentru terapia durerii, respectiv ansamblul de servicii medicale de diagnosticare, tratament şi monitorizare a pacienţilor de toate vârstele, copii sau adulţi, cu dureri acute sau cronice, pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii acestora prin controlul sau înlăturarea durerii.
Un nou drept vor avea toți pacienții internați în spitalele din România. Aceștia vor putea sesiza rapid neregulile privind mâncarea din spital prin completarea unui document online de pe telefon, publicând și câteva fotografii cu hrana reclamată.