Au fost anunțate restricții de circulație pe Podul de la Brăila. Acum se lucrează la remedierea problemelor de la hidroizolație, pe care tot muncitorii au deteriorat-o. Șoferii sunt exasperați de nesfârșitele probleme pe Podul de la Brăila. Constructorul a anunțat că lucrările de reparație nu vor fi gata la termen. Deși termenul inițial de finalizare era pe 31 august, acesta a precizat că speră să fie totul gata până pe 15 septembrie 2024.
Restricții de circulație pe Podul de la Brăila
Podul peste Dunăre de la Brăila mai rămâne în reparații cel puţin o lună. Șoferii care trec pe podul suspendat trebuie să circule pe o singură bandă pentru că sensul Tulcea-Brăila este complet închis circulației.
Până în prezent, Podul de la Brăila a avut numeroase probleme, de la șuruburi nestrânse, la fisuri la structura de rezistență despre care CNAIR a spus că sunt cauzate de erori de execuție. Acum se lucrează la remedierea problemelor de la hidroizolație, pe care tot muncitorii au deteriorat-o.
,,În momentul în care au frezat, practic au deteriorat și hidroizolația, ceea ce era firesc să se întâmple, deoarece pe anumite porțiuni hidroizolația a făcut priză cu asfaltul. (…) Din discuțiile cu constructorul, acesta a spus că dorește să termine până pe 15 septembrie ambele căi de asfaltat.”, a declarat purtătorul de cuvânt CNAIR, Alin Şerbănescu.
Cât a costat construcția podului problematic
Proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 de ani, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, supranumit Golden Gate-ul românesc, a fost inaugurat pe 6 iulie 2023. Podul a costat peste 500 de milioane de euro, dar nu a fost încă recepţionat de CNAIR.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este al treilea ca mărime din Europa și una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România. Cu toate acestea, Podul de la Brăila are numeroase probleme. Șoferii sunt exasperați de nesfârșitele reparații și de lucrările de construcție. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioșteanu, a declarat că lucrările de modernizare a infrastructurii rutiere vor continua și la sfârșitul anului 2024. În acest an, România are planuri de a investi 15 miliarde de lei în infrastructura rutieră.
,,Anul acesta alocarea bugetară este undeva la execuția anului trecut, dar ținta este să depășim 15 miliarde de lei investiți doar pe infrastructură rutieră, bineînțeles cu rectificări pozitive până la sfârșitul acestui an, așa cum s-a întâmplat în ultimii patru ani.”, susține Scrioșteanu.
Recent, a fost anunțat faptul că se va construi Autostrada Litoralului. Execuția Altenativei Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului va avea o lungime de 30,59 kilometri și va arunca în aer turismul din România. Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței #A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.
Noua autostradă, cu o lungime de 30,59 kilometri, va oferi un imbold serios turismului din România. Valoarea totală a proiectului este de 5,74 miliarde lei cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin cadrul Programului Transport. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție. Mai multe șantiere pentru infrastructura rutieră au fost inaugurate, iar în prezent se lucrează la aproximativ 800 de kilometri de autostradă și drumuri expres.