Revoluție în industria HoReCa! Închiderea teraselor cu sticlă este una dintre cele mai profitabile soluții pentru restaurante, cafenele și hoteluri. „Trendul” în industrie devine tot mai vizibil în România prin amenajarea teraselor cu sisteme de sticlă moderne, care oferă clienților o priveliște deosebită. Iată conceptul care atrage tot mai mulți români!
Revoluție în industria HoReCa!
Închiderea teraselor cu sticlă a devenit în acest an o investiție profitabilă. Închiderea teraselor cu sticlă nu este doar o opțiune de confort, ci o strategie de business pentru proprietarii și managerii din HoReCa. Noul concept reprezintă una dintre cele mai sigure investiții pentru toamnă și iarnă, pentru a atrage clienți și în sezonul rece, nu doar pe timp de vară, când terasele sunt deschise în aer liber.
Un sistem de sticlă permite ca terasa să fie folosită indiferent de condițiile meteo. Spațiul devine complet protejat iarna, dar păstrează lumina naturală și senzația de deschidere. Primăvara și vara, panourile pot fi deschise, lăsând terasa să ofere o vedere completă, precizează capital.ro.
Tot mai mulți administratori sau proprietari din HoReCa au început din acest an să investească tot mai mult în sisteme de închidere a teraselor și restaurantelor cu sticlă modernă. Cei care au făcut asta deja au obținut un profit și au atras mai mulți clienți. Restaurantele urbane care și-au închis terasele cu sisteme panoramice din sticlă au raportat o creștere semnificativă a rezervărilor pentru sezonul rece, inclusiv pentru evenimente private. Închiderea teraselor cu sticlă la hoteluri și pensiuni a permis organizarea de brunch-uri, cine festive sau evenimente corporate în spații care anterior nu erau folosite iarna, mai notează capital.ro.
Nouă tendință în industria ospitalității
Proprietarii de localuri din România se confruntă zilnic cu un deficit de personal. Studenții sunt la mare căutare în industria HoReCa, dar majoritatea rămân în aceste joburi doar câteva luni. Patronii de hoteluri, restaurante și cafenele intenționează să angajeze cât mai mulți tineri români și să renunțe la personalul străin. Pentru a-i atrage pe tineri să lucreze în industria ospitalității, antreprenorii au început să organizeze tot mai multe evenimente de recrutare. Mai mult, patronii HoReCa pun la dispoziție oferte atrăgătoare pentru viitorii angajați, salarii motivante, bonusuri în funcție de performanță și multe alte beneficii. Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, în prima jumătate a anului 2024, numărul de angajaţi din sectorul hoteluri şi restaurante a crescut cu 6.800 de persoane, dar nu a fost suficient pentru a acoperi nevoia de forță de muncă. Anul acesta, cererea de personal calificat rămâne mult peste oferta existentă, iar antreprenorii se confruntă cu costuri tot mai ridicate pentru recrutarea și formarea angajaților.
,,Cea mai mare provocare a industriei ospitalităţii în acest moment este lipsa de stabilitate a forţei de muncă. Avem milioane de români plecaţi în străinătate şi nu există o strategie concretă pentru a-i aduce înapoi. În aceste condiţii, antreprenorii se văd nevoiţi să angajeze personal străin, chiar şi la costuri mai mari, pentru a asigura continuitatea serviciilor oferite clienţilor. Muncitorii necalificaţi români nu au motivaţie, sunt instabili emoţionali şi nu iau decizii raţionale când vine vorba de locul de muncă, prin urmare majoritatea antreprenorilor din domeniu preferă să ia muncitori străini necalificaţi pe posturile de bază ale oricărui business din domeniu – spălător de vase, picol etc.”, a declarat preşedintele Federaţiei Patronatelor din Industria Ospitalităţii din România.
O altă schimbare majoră în HoReCa vizează terasele, restaurantele și hotelurile din țară. Pentru a obține profit și în sezonul rece, patronii fac tot mai multe investiții pentru închiderea teraselor cu sticlă. Noul concept este pe placul clienților, atrași de confort și de priveliștile oferite.
Conceptul care atrage tot mai mulți români: statul si mancatul acasa!