România își propune să dubleze în următoarele luni capacitatea lunară de tranzit a cerealelor ucrainene către portul său emblematic de la Marea Neagră, Constanța, la 4 milioane de tone, în special prin fluviul Dunărea, a declarat ministrul român al transporturilor, Sorin Grindeanu, informează Reuters, potrivit Rador.
Ucraina este unul dintre cei mai mari exportatori de cereale din lume, iar Rusia a atacat infrastructura sa agricolă și portuară după ce a refuzat să extindă un coridor de trecere sigură a cerealelor, negociat de un an de zile de către ONU și Turcia. Atacurile ruseşti au inclus porturile ucrainene din interiorul Dunării, Reni și Izmail. Înainte ca Rusia să se retragă din coridorul de trecere sigură, porturile dunărene reprezentau aproximativ un sfert din exporturile de cereale ale Ucrainei.
Cerealele sunt încărcate pe barje, transportate în aval prin apele teritoriale ale României
Cerealele sunt încărcate pe barje, transportate în aval prin apele teritoriale ale României, membră a Uniunii Europene și a NATO, și apoi în continuare din portul românesc Constanța, de la Marea Neagră. Prin creşterea numărului de personal pentru a facilita trecerea navelor în canalul Sulina al Dunării și prin finalizarea proiectelor de infrastructură de legătură – multe dintre ele finanțate de UE – România ar putea crește capacitatea de tranzit, a declarat Sorin Grindeanu reporterilor.
„Am subliniat importanța rutelor românești de transport feroviar, rutier și naval pentru a menține un flux constant pentru exporturile ucrainene. A fost o întâlnire bună, care ne va conduce prin măsurile convenite pentru a crește capacitatea de tranzit al cerealelor de la peste 2 milioane de tone pe lună în prezent la aproape 4 milioane de tone în următoarele luni””, a spus Sorin Grindeanu după o întâlnire cu reprezentanți ai UE, Statelor Unite, Republicii Moldova și Ucrainei în orașul dunărean Galați.
Porturile românești Galați și Brăila vor fi folosite automat alături de Reni și Izmail
Sorin Grindeanu a declarat că agenția de administrare a Dunării din România va avea 60 de piloți până la sfârșitul lunii august, care să conducă și să scoată navele din canalul Sulina. Un proiect finanțat de UE pentru a face posibilă navigația pe timp de noapte pe Sulina va fi probabil finalizat în octombrie, a spus el.
„Când toate aceste investiții vor fi realizate și numărul de piloți va crește, porturile românești Galați și Brăila vor fi folosite automat alături de Reni și Izmail.”
Poziția Ucrainei
Prezent la reuniune, vicepremierul ucrainean Oleksandr Kubrakov a declarat că Dunărea rămâne „una dintre rutele logistice cheie și atractive pentru exportul de produse agricole ucrainene”.
„Ucraina este, de asemenea, interesată de posibilitatea de a organiza locuri suplimentare pentru transbordarea rutieră a navelor în apele teritoriale din România, în special în apropierea portului Constanța și în apropierea canalului Sulina”, a spus el. „De asemenea, am cerut părții române să se asigure că vor fi procesate cel puțin 14 nave pe zi către și dinspre porturile ucrainene de pe Dunăre prin canalul Sulina”.
Sigur ca da. Totul pentru front, totul pentru Ucraina. Pentru noi? Nimic.
De canalul Bastroie ? Nimic ?
La anul se schimba totul! Vor regreta toate tarile care s- au sacrificat pentru Ucraina. Si tradatorii nostri de la guvernare vor suporta consecinte dramatice. Ei sacrifica Romania si romanii pentru Ucraina dar nu se gandesc oare ca poporul roman nu mai suporta discursurile lor pentru ajutarea in permanenta a Ucrainei ignorand total tara noastra.
Si de drepturile minoritatii romane din teritoriile romanesti ocupate de Ucraina, nu ne intereseaza ???dictatorul nazist zelenski vrea in UE cu dictatura rasista?!
E asa greu de stabilit o capacitate atribuita Ukrainei din portul Constanta (25% de ex) si restul sa fie folosit de Romania? Nu tie rusine dle ministru cand camioanele romanesti stau si cate 5 zile la coada iar cele ukrainiene trec ca vantul? Si ai dispus vreo masura ca sa fie verificata greutatea camioanelor care intra in Romania? Sau sa nu fie lasate sa intre autovehicule fara asigurare valabila pe teritoriul Romaniei?
Se pare ca ai fost bine prelucrat: despre Bastroie ciocul mic, infrastructura Romaniei distrusa, fermierii romani falimentati pentru a li se putea lua terenurile – ca in Ukraina .