Prima pagină » Actualitate » România sub efectul Bullwhip. Dezorganizarea din instituțiile statului duce categoric la efectul de „bici”
România sub efectul Bullwhip. Dezorganizarea din instituțiile statului duce categoric la efectul de

România sub efectul Bullwhip. Dezorganizarea din instituțiile statului duce categoric la efectul de „bici”

02 iul. 2022, 15:20,
în Actualitate

Printre numeroasele etape ale unui lanț de aprovizionare, factori cheie cum ar fi timpul, deciziile şi cererea de aprovizionare, lipsa comunicării și dezorganizarea pot duce la una dintre cele mai frecvente probleme în gestionarea acestuia, cunoscută sub numele de efect bullwhip (sau efectul „bici”), numit uneori şi efectul de „whiplash”.

Investitorul Michael Burry avertizează în legătură cu Efectul Bullwhip. Efectul bullwhip este fenomenul care se produce în lanţul de supply chain atunci când consumatorul îşi schimba comportamentul în sensul micşorării sau măririi necesităţilor sale de consum iar comenzile trimise producătorului și furnizorului crează variaţii mai mari decât vânzările către clientul final. În ideea reducerii timpilor de aşteptare către zero a disponibilităţii produselor atunci când clienţii au nevoie de produs, majoritatea sistemelor de livrare sunt un melanj intre strategiile push şi pull.

Care sunt factorii care contribuie la efectul de „bici”?

Printre factorii principali se numără: dezorganizarea dintre fiecare legătură din lanțul de aprovizionare, de exemplu comandarea unor cantități mai mari sau mai mici de produs decât este necesar; lipsa de comunicare dintre fiecare legătură din lanțul de aprovizionare ce face dificilă funcționarea fără probleme a proceselor; politici de returnare gratuită – clienții pot supraevalua în mod intenționat cererile din cauza unor lipsuri și apoi pot anula momentul în care aprovizionarea devine din nou adecvată, rezultând în exces material; variațiile de preț – reduceri speciale și alte modificări ale costurilor pot afecta modelele regulate de cumpărare: cumpărătorii doresc să profite de reducerile oferite pe parcursul unei perioade scurte de timp, ceea ce poate cauza o producție inegală și o cerere distorsionată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`