Responsabilii Formulei 1 au prezentat principalele măsuri ale noului regulament din „Marele Circ”, ce va intra în vigoare din 2021. O primă măsură este plafonarea cheltuielilor la 175 de milioane de dolari pe sezon, dar fără să fie incluse, între altele, cheltuielile de marketing, activitățile indirect legate de Formula 1, salariile piloților și ale celor mai bine plătite trei persoane de la o echipă, precum și bonusurile. Acest plafon va fi adaptat în funcție de numărul de curse (un milion în plus sau în minus în baza a 21 de curse).
Totodată, sunt prevăzute și sancțiuni în cazul depășirii plafonului. Numărul de curse a fost fixat la maximum 25 pe sezon (față de 21 în prezent), dar cu weekenduri de Grand Prix mai scurte (trei zile în loc de patru). Mașinile vor fi mai simple în plan aerodinamic, cu un eleron anterior simplificat, roți mai mari, care să conducă la întoarcerea la efectul de sol, precum și eliminarea numeroaselor eleroane și apendice.
Schimbări majore în Formula 1 din 2021
Monoposturile vor fi mai grele (768 kg în loc de 743), iar cockpit-ul va fi lărgit pentru un confort mai bun al piloților mai corpolenți, urmând să fie ranforsat. Responsabilii Formulei 1 au în vedere și reducerea trenului aerodinamic, care împiedică în prezent monoposturile să se apropie unele de altele și să se dubleze.
În prezent, un monopost de F1 pierde jumătate din capacitatea aerodinamică atunci când urmărește un alt monopost la o distanță echivalentă cu lungimea unei mașini. Cu noile reguli, această cifră ar trebui să ajungă la 14 la sută, iar consecința va fi, probabil, o mașină mai lentă cu 3 până la 3,5 secunde pe un tur.
Anumite piese vor fi standardizate
Anumite piese vor fi standardizate, dacă nu din 2021, din anii următori, cum ar fi discurile de frână. Echipele vor mai putea să-și modifice cutiile de viteze doar o dată la cinci ani, husele de încălzire a pneurilor vor fi în continuare autorizate în 2021 și 2022, dar simplificate, în timp ce suspensiile vor fi mai puțin complexe, iar sistemele hidraulice vor fi interzise.
În același timp, anumite piese de carbon vor fi acoperite cu o membrană pentru a se evita ca acestea să se spargă în cazul unul unui accident și să provoace perforări. Și botul mașinii va fi lungit pentru a oferi o mai bună capacitate de absorbție. Conținutul de carburant regenerabil va depăși 20 la sută, urmând să crească proporția începând din 2022.
Marele Premiu de Formula 1 al SUA, de la Austin, va fi în direct la Digi Sport 2 duminică, de la ora 21:00