Local

S-au stabilit traseele pe care vor circula autobuzele cumpărate recent de CTP Iași începând cu luna noiembrie 2020

Publicat: 04 nov. 2020
Cele 21 de autobuze rulate achiziționate de CTP Iași vor ajunge să suplimenteze 13 trasee din municipiul Iași, dar și curse speciale pentru elevi și studenți
Autobuzele second-hand ale Companiei de Transport Public Iași

Până la sfârșitul lunii noiembrie 2020, cele 21 de autobuze rulate vor fi puse în circulație pe traseele aglomerate din Iași. Achiziția a fost realizată în contextul în care mai multe tronsoane de linii de tramvai au intrat în modernizare, iar reprezentanții CTP Iași au fost nevoiți să suspende câteva rute de tramvai importante. Primele 12 autobuze scurte au ajuns pe data de 2 noiembrie 2020 la Iași

Având în vedere lucrările finanțate cu fonduri europene la calea de rulare a tramvaielor în zona Dancu, Pădurii si Tudor Vladimirescu, reprezentanții Companiei de Transport Public (CTP) Iași au fost nevoiți să suspende câteva rute de tramvai importante. Pentru a suplini nevoia de mijloace de transport în comun, CTP a demarat, în regim de urgență, o licitație privind achiziția unui număr de 21 de autobuze second-hand: 9 autobuze articulate cu lungimea de 18 metri și 12 autobuze scurte cu lungimea de 12 metri.

S-a apelat la această masură pentru că, pe de o parte, închirierea unor astfel de autobuze ar fi fost mult mai costisitoare, iar comandarea unor autobuze noi ar fi durat mult mai mult, mai exact procedura de achiziție și furnizarea lor. Cele 12 autobuze scurte sunt aduse din Olanda și vor fi repartizate pe traseele pe care nu s-a putut asigura numărul planificat, astfel: 3a Tătărași Nord – Gară – Tătărași Nord, 19 Canta – CUG, 20 Tătărași – Metro, 28 Triumf – Dacia, 30 Canta – Bucium, 43 Păcurari – CUG, 46 Păcurari – Bucium, 47 Dacia – Tătărași Sud.

Autobuzele rulate vor ajunge la Iași la mijlocul lunii noiembrie 2020

UIterior, cele 9 autobuze articulate vor fi aduse din Germania și vor circula în special pentru asigurarea transportului elevilor și studenților, suplimentând următoarele trasee: 27 Tătărași Nord – blocuri Ciurea, 30 Canta – Bucium, 36 Dacia – Breazu, 41 Piața Independenței – blocuri Ciurea, 42 Copou – CUG. Restul de două autobuze vor asigura curse speciale de elevi și studenți pe traseul Dancu – Copou – Breazu. Autobuzele articulate vor ajuge la Iași la mijlocul lunii noiembrie, urmând a fi puse în circulație până la sfârșitul lunii.
Costurile achiziției au fost de 1.933.050 lei, fără TVA, iar costurile de transport au fost de aproximativ 217.853 lei.

Culoarea acestora este albă (cele scurte) și, respectiv, albastră (cele articulate). În prima săptămână din noiembrie au ajuns la Iași autobuzele scurte, se va face verificarea RAR și achiziția de numere provizorii, vor fi igienizate și curățate, urmând ca cel târziu la mijlocul lunii noiembrie să fie în circulație. De altfel, după aducerea celor 32 de tramvaie noi și a celor 44 de autobuze electrice, autobuzele rulate vor fi folosite, dacă vor mai fi funcționale, pentru extinderea transportului public în Zona Metropolitană.





Comentarii
  • Felicitari conducerii si angajaților CTP. Este singurul lucru care merge la propriu la Municipiul Iasi. Oare nu ar putea Mr. Chirică sa lase la conducerea primăriei acest manager. Sa ia o pauza de 4 ani ? si așa nu a făcut nimic pana acum ….

  • Conducerea CTP arata din nou dispret fata de locuitorii din Pacurari deoarece majoritatea autobuzelor SECOND HAND sunt introduse pe traseele din Pacurari si Canta.
    Primaria ce opinie are, primarul ce opinie are pe acest subiect sau isi bate joc de Pacurari cum a facut-o predecesorul lui vrem sa stim si noi ca sa stim cum sa-l ”catalogam” pe Chirica.
    Ce opininii au locuitorii Pacurariului legat de desconsiderarea lor de Stoica si primarul Chirica.
    Eu voi lua legatura cu un avocat pentru a face plangere penala impotriva lui Stoica, atat timp cat s-au cumparat autobuze noi din bugetul Iasului vreau sa calatoresc cu autobuz nou in municipiu si nu cu autobuze SH.
    Sunt scoase aproape 50 de autobuze noi de pe traseele din Iasi si introduse pe traseele exterioare in detrimentul iesenilor platitori de impozite si din ai caror bani s-au cumparat autobuzele noi.

    Ce opinii au

  • Oare nu va dati seama ca Chirica e un PSD ist ? Adica a promis si nu a facut ninica !!! Autobuzele electrice sunt la Cluj. La noi au ramas numai promisiunile de drumuri si zambete. Traiasca primarul Panseluta !

  • Poate eliminati din flota auto vechiturile. Unele au scaune rupte si se lasa pe spate, altele au trapa de aerisire de sus deschisa cu peturi de plastic. Alea sunt chiar jalnice. 44 si 41 sunt liniile printre cele mai vitregite. Pana si ultima ruta spre Miroslava, 23-ul are autobuze mai decente. Pasagerii de pe linia 44 sau 41 nu platesc la fel?

Adauga un comentariu