Business în România

Schimbări uriașe pentru restaurantele KFC România! Ce se întâmplă?

Publicat: 26 apr. 2024
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Schimbări uriașe pentru restaurantele KFC România Ce se întâmplă
KFC România plănuiește să se extindă

Sphera Franchise Group, care gestionează restaurantele sub brandurile KFC, Taco Bell și Pizza Hut pe piața locală, are în plan extinderea, dar într-un mod mai moderat decât în anii precedenți.

CEO-ul companiei, Călin Ionescu, a declarat că accentul vă fi pus pe adăugarea de localuri cu serviciu drive-thru.  Recent, KFC a decis deschiderea unei noi unități în incinta centrului comercial Argeş Mall, fiind al treilea restaurant de profil din județ:

„Deschiderea celei de-a treia unităţi în acest oraş se aliniază atât obiectivelor noastre financiare, cât şi celor de dezvoltare şi, în acelaşi timp, ne permite să răspundem obiceiurilor de consum mereu în schimbare, prin investiţii în tehnologii noi şi digitalizare”, spune Marian Gogu, Director General, KFC România. Investiția s-a ridicat la suma de aproximativ jumătate de milion de euro.

Precizăm faptul că principalul concurent al restaurantelor KFC, adică McDonald’s are un număr de 100 de restaurante deschise în România. La nivel local, în Iași, KFC are deschise 2 astfel de locații, iar McDonald’s patru astfel de locații.

Schimbări uriașe pentru restaurantele KFC în România

Compania, cu operaţiuni și în Italia și Republica Moldova, KFC deține în prezent aproape 170 de restaurante în toate cele trei piețe, inclusiv România. Planurile de dezvoltare includ deschiderea a aproximativ 15-20 de noi unități în plus față de cele existente, conform declarațiilor lui Călin Ionescu în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor.

„După efervescenţa din 2022, când consumul a crescut puternic după ridicarea restricţiilor, anul trecut, din cauza anunţării unor măsuri economice, a existat o reţinere a clienţilor, cumva o încetinire a ritmului de creştere a consumului“, spune el.

Sphera Franchise Group estimează investiții de 69 de milioane de lei pentru acest an, bani care vor fi direcționați către deschiderea de noi restaurante și modernizarea celor existente, inclusiv a șase drive-thru-uri asociate cu brandul KFC. Pentru viitor, strategia de dezvoltare a Taco Bell și Pizza Hut va fi determinată în funcție de modelele de succes din alte piețe, precum Statele Unite, unde există drive-thru-uri și pentru aceste branduri.

Venituri mai mari pentru KFR România

Se estimează că veniturile KFC România vor înregistra o creștere de aproximativ 12% în acest an, datorită expansiunii în curs și recente. Afacerile Sphera Franchise Group au înregistrat în 2023 vânzări de 1,47 miliarde lei, în creștere cu 11% față de anul precedent, cu un profit net de 80 milioane lei, în creștere cu 80%.

„Anul acesta inflaţia nu va fi o provocare, asta dacă nu se întâmplă ceva deosebit. Nu cred însă că vom putea discuta despre o deflaţie“, mai spune Călin Ionescu.

Creșterea inflației a afectat puterea de cumpărare a clienților, însă compania a încercat să răspundă prin oferte adaptate la nevoile acestora. Inflația a început să scadă, fiind de 7,2% în februarie și 6,7% în martie, însă România rămâne cu cea mai mare inflație din UE. Cu toate acestea, Călin Ionescu consideră că, dacă tendința de scădere a inflației va continua, este posibilă o stabilizare a prețurilor, deși nu se așteaptă la o deflație în acest an.

 

Adauga un comentariu