Local

Se reface calea ferată pe ruta Ploiești-Iași. Promisiune de la Ministerul Transporturilor: trenurile vor circula cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră

Publicat: 16 oct. 2020
Calea ferată pe ruta Ploiești-Iași va fi refăcută în următorii ani, obiectivul fiind derulat prin Ministerul Transporturilor
Tren pe ruta Iași-Ploiești-București în Gara Mare din municipiu

Ministerul Transporturilor a demarat o serie de studii de fezabilitate ce vizează tronsonul de cale ferată pe ruta Ploiești-Iași. Reabilitarea infrastructurii de cale ferată a fost împărțită pe mai multe sectoare. Documentația va fi gata în cursul anului viitor, pentru ca apoi să se treacă inclusiv la exproprierea unor terenuri pentru dezvoltarea investiției. Lucrările actuale au o valoare de câteva milioane de lei

Calea ferată pe ruta Ploiești-Iași va fi reabilitată integral în perioada următoare. Conform documentației emise de Ministerul Transporturilor, pe acest sector garniturile de tren pot circula cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră. În prezent, traseul se face în câteva ore, viteza trenurilor fiind mult mai redusă din cauza stării precare a căii ferate din zona județului Iași.

Autoritățile au demarat un proiect de reabilitare a tronsonului respectiv, acesta fiind în prezent la stadiul de studiu de fezabilitate. „Liniile de cafe ferată Ploiești Triaj – Focșani – Roman – lași – Frontiera și Pașcani – Dărmănești – Vicșani – Frontieră fac parte din rețeaua TEN-T Core și sunt situate pe ruta Coridorului IX Pan – European. Realizarea reabilitării acestor tronsoane de cale ferată are drept scop preluarea traficului internațional european de pe cele două coridoare centrale aflate pe teritoriul României și crearea legăturii Coridorului Rhin – Dunăre (fostul Coridor IV cu țările din Sud-Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) și cu țările din Nord-Estul Europei, RepubIica Moldova, Ucraina, Rusia”, se arată într-o adresă a lui Lucian Bode, ministrul Transporturilor.

Contracte pentru tronsoanele cuprinse pe ruta Ploiești-Iași. Sute de kilometri sunt în pregătire

În prezent, pe tronsoanele respective se derulează studiile de fezabilitate. Astfel, pentru ruta Ploiești-Iași toate aceste studii ar urma să fie gata în cursul anului 2021.

„La momentul actual, CNCF CFR SA are în derulare un număr de 5 contracte pentru servicii de realizare a studiilor de fezabilitate (SF), care au drept obiectiv elaborarea documentațiilor tehnico-economice necesare pentru modernizarea căii ferate, ca linie dublă, electrificată pe toata lungimea, controlată de un sistem care să asigure cerințele de interoperabilitate și permiterea circulației trenurilor cu viteze cuprinse între 100-120 km/h, pentru transportul de marfă și 120-160 km/h pentru transportul de călători”, se mai arată în nota emisă de ministrul Transporturilor.

Lista completă a investițiilor la calea ferată pe ruta Ploiești-Iași

Ministerul Transporturilor a inițiat documentația pentru reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani 143 kilometri, proiect aflat în faza SF. Contractul a fost semnat în 07 aprilie 2020, valoarea acestuia fiind de 18,9 milioane lei, lucrarea fiind demarată de asocierea lSPCF SA – TPF Inginerie SRL. Conform documentației, proiectul a început la 5 mai 2020, data finalizării fiind 5 aprilie 2020. În calcul a intrat și reabilitarea liniei de cale ferată Focșani – Roman (147 km). Proiectul se află în faza SF, contractul fiind semnat în 27 februarie 2020. Valoarea acestuia este de 22,9 milioane lei, lucrările fiind demarate de asocierea ISPCF SA – TPF Inginerie SRL. Conform procedurii, data de început a fost de 10 aprilie 2020, iar data finalizării acestui proiect este 10 iunie 2021.

140 de kilometri pe ruta Roman-Iași. Investiția actuală este de 9,9 milioane de lei

Reabilitarea liniei de cale ferată Roman-Iași-Frontieră (140 km)- studiu SF, contractul fiind semnat în 11 martie 2020 pentru 19,6 milioane lei cu asocierea TPF Inginerie SRL- ISPCF SRL. Lucrarea se desfășoară în perioada 10 aprilie 2020 – 10 iunie 2021. În calcul a mai intrat și reabilitarea liniei de cale ferată Pașcani-Dărmănești (140 km), trecută de asemenea în proiect SF. Contractul a fost semnat în 11 martie 2020 pentru 9,9 milioane lei. De documentația SF se ocupă aceeași asociere TPF Inginerie SRL- ISPCF SRL, lucrarea fiind derulată între 10 aprilie 2020 și 10 iunie 2021. Ministerul Transporturilor a semnat și contractul pentru studiul SF al reabilitării liniei de cale ferată Dărmănești-Vicșani-Frontieră (147 km). Contractul semnat în 10 martie 2020 are o valoare de 4,8 milioane lei. De documentația SF se ocupă societatea Baicons Impex SRL, procedura urmând a fi derulată între 23 martie 2020 și 23 mai 2021.

„Ulterior elaborării și aprobării studiilor de fezabilitate și obținerii acordurilor de mediu conform prevederilor din legislația națională, se va pregăti documentația necesară proiectului de hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai proiectelor. De asemenea, se va pregăti și documentația pentru hotărârea de Guvern privind aprobarea amplasamentului și declanșării procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată, care constituie coridor de expropriere”, se mai arată în adresa celor de la Ministerul Transporturilor.





Adauga un comentariu