International

Se reiau croazierele în Marea Mediterană după o pauză de cinci luni

Publicat: 17 aug. 2020
ALT=
Se reiau croazierele în Marea Mediterană după o pauză de cinci luni

După o pauză de cinci luni, se reiau croazierele în Marea mediterană. Astfel, prima navă de croazieră importantă care a navigat în Mediterana în aproape cinci luni a plecat din orașul italian Genova.

Grandiosa MSC se va opri în trei porturi italiene și în capitala malteză Valletta, într-o călătorie de șapte zile.

Operatorul MSC Cruises spune că toți pasagerii și echipajul au fost testați pentru COVID-19 înainte de îmbarcare și toată lumea a fost declarată negativă la noul coronavirus.

Totuși, asta se întâmplă în condițiile în care numărul de cazuri noi de coronavirus continuă să crească în Italia. Astfel, ieri au fost raportate peste 600 de persoane nou infectate cu COVID-19.

Ca răspuns, autoritățile italiene au dispus închiderea tuturor sălilor de dans și a cluburilor de noapte începând de luni. Măștile de protecție vor fi, de asemenea, obligatorii între orele 18:00 și 06:00, ora locală, în spațiile publice în care distanțarea socială nu este posibilă.

Se reiau croazierele în Marea Mediterană după o pauză de cinci luni: Doar 70% din capacitate este operațională

MSC Cruises a declarat că va opera MSC Grandiosa la aproximativ 70% din operațiunile sale normale, cu aproximativ 2.500 de pasageri la bord, pentru a asigura protocoalele de siguranță.

Lansarea Grandiosa MSC este văzută ca un prim pas către repornirea unei industrii care generează aproximativ 150 miliarde de dolari (114 miliarde de lire sterline) pentru economia mondială, potrivit Cruise Lines International Association (CLIA).

Pentru Italia, lovită grav de coronavirus, este deosebit de important reluarea croazierelor în Marea mediterană. Acesta se află pe locul șapte în rândul națiunilor care operează nave de croazieră, transportând peste 2018.000 de pasageri în 2018.

Săptămâna trecută, guvernul italian a acordat permisiunea ca liniile de croazieră să reia operațiunile în țară începând cu 15 august.

MSC Cruises, care operează MSC Grandiosa, va lansa o altă croazieră din portul italian Bari la 29 august. Altfel, firma anunțase că și-a suspendat croazierele pe Mediterana până la jumătatea lunii octombrie.

Pierderi uriașe pentru industria croazierelor

Industria internațională a croazierelor a înregistrat pierderi financiare uriașe din cauza pandemiei. Mai mulți transportatori au fost, de asemenea, criticați pentru că au lăsat în primele luni ale pandemiei mii de pasageri în vasele din Asia și SUA. La 11 iunie, 3 047 de persoane erau infectate și 73 au murit în timp ce la bordul a 48 de nave de croazieră afiliate la CLIA, conform datelor de la Johns Hopkins University.

Compania a declarat că noile sale protocoale de securitate – inclusiv controalele zilnice de temperatură pentru cele de la bord – depășesc standardele naționale și industriale. Dar navigarea MSC Grandiosa reprezintă un test cheie pentru industrie pe fondul preocupărilor persistente privind siguranța pasagerilor.

La sfârșitul lunii iulie, un mic operator norvegian, Hurtigruten, a fost obligat să-și suspende serviciul nou restaurat, după ce zeci de pasageri și echipaj au testat pozitiv pentru coronavirus.

Discotecile, închise în Italia

Altfel, la recomandarea Comitetului Ştiinţific, Cabinetul italian de miniștri, a hotărât ca discotecile să fie închise de pe 17 august, până pe 7 septembrie, conform Biroului de Presă al Ministerului italian al Sănătății.

Îngrijorarea autorităților a mai plecat și de la scăderea vârstei persoanelor internate la ATI. Astfel că cinci tineri de 20 de ani din Regiunea Puglia, dar și o fetiță de 5 ani din Padova sunt internați la terapie intensivă.

Ministrul italian al Sănătății, Roberto Speranza, a semnat această ordonanță duminică. A mai fost adăugată prin intermediul ei și măsura obligatorie a purtării măștii în aer liber, atunci când nu există posibilitatea să se păstreze o distanță de măcar un metru între persoane.

Așa cum era de așteptat, patronii localurilor de noapte sunt extrem de nemulțumiți de această regulă. Ei  au anunțat că vor avea pierderi de 4 miliarde de euro în acest caz.





Adauga un comentariu