Gruia Stoica, șeful grupului GRAMPET, o companie feroviară cu capital românesc susţine că anul 2020 a fost un an în care s-a văzut ce au construit în materie de infrastructură strategică în ultimii 20 de ani. Menţionăm faptul că grupul GRAMPET este prima multinaţională cu capital românesc care a luat fiinţă în România.
Vorbim despre faptul că grupul este format din peste 7000 de angajați şi are o activitate de peste 20 de ani fiind cel mai mare grup feroviar privat din România și Europa de Sud-Est. Înființată acum mai bine de 20 de ani, a devenit prima multinațională cu capital românesc, extinzându-se pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova și Germania (2010), Austria și Slovacia (2012), Croația (2016), Serbia (2018) și Grecia (2019)
Gruia Stoica susţine că tot mai mulţi investitori mondiali sunt interesaţi de Grupul GRAMPET
Conform unei declaraţii făcute pentru capital.ro, Gruia Stoica a explicat că are tot mai multe semnale despre faptul că tot mai mulţi investitori mondiali sunt interesaţi de Grupul GRAMPET
„Primim tot mai multe semnale că Grupul GRAMPET intră în atenția marilor investitori și grupurilor de interese din industria de profil globală, într-un moment în care piața se aliniază la nouă paradigmă economică, iar tendința de consolidare din industriile de transport se accentuează.
Această validare internațională ne onorează, mai ales că vine pe fondul unui proces în justiție care ne provoacă acasă un prejudiciu nedrept de imagine.
Este regretabil că vedem acest tratament față de un antreprenor care, dincolo de responsabilitatea economică și socială asumată, duce numele României peste hotare.
În ceea ce ne privește, ne menținem angajamentul de a continua să construim în România, pentru România. Suntem conștienți că aportul economic al companiilor noastre este substanțial și că orice dezechilibru poate atrage un risc sistemic pentru industria de profil, dar și pentru economie per ansamblu”.
Bilanțul Grupului GRAMPET în 2020
Estimările financiare pentru 2020, un an marcat de consecințele economice ale pandemiei, mizează pe o cifră de afaceri în creștere ușoară, la aproximativ 285 milioane Euro (față de 281 milioane Euro anul trecut), respectiv un profit net în scădere la aproximativ 7,3 milioane Euro (comparativ cu 11 milioane în 2019).
Rezultatele reflectă și impactul unui buget de investiții în creștere (23,2 milioane Euro față de 21,3 milioane Euro în 2019).
Anul a fost marcat de performanțe notabile pentru companiile din grup:
– În luna aprilie, Grup Feroviar Român a primit certificatul de siguranță din Uniunea Europeană acordat pentru mai mult de o țară, o performanță în premieră pentru industria feroviară europeană. Certificatul Unic de Siguranţă acordat de Agenția Uniunii Europene pentru Căile Ferate permite Grupului să opereze în două țări, respectiv România și Grecia.
– În luna iunie, prototipul primului automotor produs de Electroputere VFU Pașcani a ieșit din fabrică sub o nouă înfățișare, purtând motive tradiționale românești pentru a sărbători Ziua Națională a Iei. Automotorul se află deja în ultimele faze de testare și va intra pe piața locală și internațională în prima parte a anului curent.
– În luna iulie, Roserv Oil a preluat platforma RAFO Onești, cu obiectivul declarat de a dezvolta cel mai mare centru logistic din Moldova unde ar putea lucra până la 600 de oameni.