Odată cu începerea anului 2022, noi reglementări apar în codul rutier.
Mihai Șoric, șeful Serviciului Rutier Iași, vine cu câteva precizări cu privire la situația traficului din România și trage câteva semnale de alarmă în legătură cu condusul defensiv, educația rutieră, cât și referitor la modificările pe care le-ar aduce în rândul legislației.
Va fi schimbată vârsta permisă pentru conducătorii auto?
Șeful serviciului rutier din Iași, Mihai Șoric, a declarat pentru reporterii Bună Ziua Iași că, din punct de vedere personal, ar aduce schimbări la nivel legislativ.
,,Aș schimba legislația și aș înăspri-o! Orice șofer care este implicat într-un accident major din vina lui în primul, în primul an de când a dat examenul, ar trebui să suporte anularea permisului de conducere. Pentru șoferii care conduc sub influența alcoolului aș suspenda permisul doi ani”, declară Mihai Șoric.
Acesta a vizat și schimbările care ar trebui făcute în rândul persoanelor care conduc peste vârsta de 60 de ani, menționând faptul că vârsta nu este un criteriu în acest domeniu, ci mai degrabă starea de sănătate a conducătorului auto. Recomandă testarea acestora la fiecare 5 ani, oferind putere de decizie medicilor care realizează procedurile medicale. Dacă persoana în cauză nu acceptă consultul de specialitate recomandat de către doctori, organul de poliție își rezervă responsabilitatea de a suspenda permisul de conducere până la remedierea situației.
Mihai Șoric: ,,Educația rutieră este influențată de metehnele vechi românești!”
Întrebat ce părere are despre educația rutieră a românilor, șeful serviciului rutier din Iași a făcut câteva precizări, susținând că încurajează predarea noțiunilor din acest domeniu încă din școli și grădinițe.
,,Educația rutieră este influențată de metehnele vechi românești, dar trebuie să fie un proces schimbat și de către părinți și promovat în școli. Când este întrebat un copil dimineața cu ce a fost adus la școală și acesta va spune că l-a adus unul dintre părinți cu mașina și că a stat pe scaunul din față, atunci trebuie să îi fie explicat de ce este în afara legii acest fapt”, a susținut Mihai Șoric.
Acesta consideră că pe cât de importantă este atenția conducătorilor auto, pe atât de importantă este prudența și responsabilitatea celorlalți participanți la trafic. Noul cod rutier al anului 2022 privește atât sancționarea mai aspră a șoferilor care au multe abateri în trafic, cât și a pietonilor care nu respect normele de circulație prevăzute de lege.
În ceea ce privește introducerea unui curs de conducere auto-defensivă în cadrul școlilor de șoferi, acesta crede că nu este un aspect absolute obligatoriu, fiind un mai degrabă un fapt extrem de subiectiv. În rândul modificărilor din traficul rutier din Iași intră și introducerea mai multor străzi cu sensuri unice, acestea putând reprezenta bătăi de cap suplimentare pentru conducătorii auto.
Cum a afectat pandemia circulația rutieră: Au fost mai multe accidente!
Odată cu relaxarea restricțiilor care apar în sezonul cald, se pune întrebarea dacă vor fi înregistrate mai multe accidente mortale decât în anul precedent. Rata acestora a scăzut în ultimii trei ani semnificativ, însă sezonul estival este cel care le oferă românilor oportunitatea de a ieși mai mult din case.
Șeful serviciului rutier a susținut că cele antemenționate nu reprezintă o amenințare, întrucât cele mai multe accidente au fost înregistrate întocmai atunci când condițiile impuse de pandemie erau foarte stricte.
,,În 2020, în plină pandemie, au fost mai multe accidente decât în mod normal, deci nu se pune problema de această situație”, a susținut acesta.