Asociația #HaiCaSePoate trage un semnal de alarmă cu privire la disfuncționalitățile grave din cadrul Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), care riscă să compromită implementarea unor proiecte vitale de infrastructură, în special Autostrada A8 – proiect strategic pentru dezvoltarea regiunii Moldova.
Într-un comunicat transmis public, organizația se declară „profund îngrijorată” de climatul organizațional conflictual și de lipsa de cooperare instituțională, semnalate de unul dintre cei mai reputați constructori de infrastructură din România, compania UMB. Aceasta a cerut rezilierea unui contract major de execuție și s-a retras dintr-o altă licitație unde era singurul ofertant, invocând blocaje administrative și un climat de lucru inacceptabil.
„Este un punct critic care nu mai poate fi ignorat. Nu putem asista pasivi la compromiterea unor investiții esențiale pentru Moldova din cauza unui management defectuos și a unor conflicte interne persistente”, avertizează Asociația #HaiCaSePoate.
Reprezentanții societății civile cer tragerea la răspundere a celor responsabili din conducerea CNIR – de la Adunarea Generală a Acționarilor, la Consiliul de Administrație și conducerea executivă. Totodată, solicită transferul proiectului A8 înapoi la CNAIR, așa cum s-a procedat anterior în cazul unui tronson din Autostrada A3.
Un alt motiv de îngrijorare este întârzierea aprobării bugetului CNIR pentru anul 2025, considerată „simptomul unei guvernanțe disfuncționale”.