Cel mai recent sondaj CURS arată că PNL şi PSD se află la o distanţă de doar 5 procente. Liberalii se menţin la 32%, la fel ca în precedentul sondaj CURS, însă social-democraţii au scăzut de la 29% la 27%. Potrivit cercetării sociologice realizate în perioada 14-29 mai, singura creştere se înregistrează în cazul Pro România, de la 6% la 7%. În ce privește un eventual vot pentru alegerile locale, rezultatele sunt acestea:
PNL – 32%
PSD – 27%
Alianța USR-PLUS – 12%
Pro România – 7%
ALDE – 5%
PMP – 5%
UDMR – 5%
PPU-sl – 3%
PER – 2%
PRM – 1%
Alții – 5%
69% dintre cei care intenţionează să voteze şi-au exprimat o opţiune.
Metodologie
- Universul de eşantionare: populaţia adultă rezidentă în România, în vârstă 18 ani şi peste
- Volumul eşantionului: 980 respondenţi, votanţi în vârstă de 18 ani şi peste
- Tipul eșantionului: probabilist, multistadial, stratificat
- Marja maximă de eroare la nivelul întregului eșantion: +/-3,13% la un nivel de încredere de 95%
- Metoda de culegere a datelor: metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing)
- Validarea eșantionului: s-a realizat pe baza ultimelor date INS
- Datele sunt neponderate
- Perioada de realizare: 14 – 29 mai, 2020
Ce este CURS?
Centrul de Sociologie Urbană și Regională – CURS s-a constituit prin unificarea resurselor umane și profesionale existente anterior în cadrul Laboratorului de Sociologie Urbană al Capitalei și în Laboratorul de Studii și Cercetări Sociologice al IPCT (Institutul de Proiectări pentru Construcții Tipizate).
Centrul de Centre pentru Sociologie Urbană și Regională –CURS, mai întâi o structură independentă în cadrul IPCT, din 1990 până în 1996, apoi societate pe acțiuni între anii 1996 și 2007, când devine societate cu răspundere limitată, CURS a efectuat în ultimii 29 de ani sute de studii, cercetări și sondaje de opinie comandate de agenții guvernamentale, organizații internaționale, ministere, ambasade, companii locale sau multinaționale, partide politice, mass-media etc.
Domeniile de cercetare și metodologia utilizată au fost foarte diverse, fiind axate pe 4 direcții principale de cercetare:
• Sondaje de opinie publică, pe o varietate de teme, sociale, politice, culturale, economice etc.
• Dezvoltare comunitară (urbană și regională) și instituțională.
• Cercetări de marketing, audiență, publicitate.
• Studii de impact.