Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a vorbit despre reformele pe care le are în vedere în privința actului educațional în mediul rural. Ministrul a explicat în principal cum va încerca să-i convingă pe profesori să le predea și copiilor de la sate.
„Ministerul Educației, Dezvoltării, cel de Finanțe, al Fondurilor Europene, al Sănătății și de Interne, toate vor trebui să acționeze într-un sens cât se poate de bine corelat. Acest lucru va începe, sper, chiar săptămâna viitoare printr-un memorandum adoptat în Guvern pentru a ne asigura că pentru „România educată” avem concursul celorlalte ministere.
O prioritate majoră pe care o susțin și eu personal e cea a promovării echității. OECD spune că România își va atinge țintele de dezvotare socio-economică doar atunci când va ridica nivelul de educație al tuturor. E o corență între ținetele asumate pentru educația timpurie și numărul de absolvenți de învățământ superior din grupa de vârstă 30 – 34 de ani”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Întrebat cum va rezolva problema lipsei profesorilor în mediul rural, ministrul Educației a răspuns:
„Sunt două modalități pe termen scurt și una pe termen mediu și lung. Pe termen scurt prin alocări diferențiate către mediul rural, lucru pe care l-am început anul ăsta – pentru prima dată am avut componenta materială a costului standard per elev crescută mult mai mult în mediu rural decât în mediul urban – a doua cale ar fi cea a digitalizării educației, a accesului pe care copiii din mediul rural l-ar putea avea în sistem sincron la orele predate de către profesori din marele centre urbane care încurajează performanța. Modalitatea pe termen lung este condiționată de nivelul de dezvoltare a zonei rurale, așa încât să fie o variantă viabilă pentru absolvenții de învățământ superior care să se relocheze”.