Prima pagină » Eveniment-Social » Strategii de combatere a abandonului școlar prin proiecte europene

Strategii de combatere a abandonului școlar prin proiecte europene

31 mai 2021, 18:00,
în Eveniment-Social

În scopul diminuării ratei abandonului școlar, Liceul Tehnologic Agricol ,,Mihail Kogălniceanu” Miroslava, Iași a implementat în perioada 2019-2021 proiectul ,,Combaterea părăsirii timpurii a școlii. Noi strategii pentru inovare și bune practici” (C.E.L.S.), cod proiect: KA101- 061466.

Proiectul depus pe Acțiunea Cheie 1-Educație școlară (2019) este finanțat prin programul Erasmus+ (31.100 euro) și curpinde trei fluxuri de formare (Italia, Portugalia și Spania) pentru 12 cadre didactice, din cadrul liceului.

În perioada 17-22 mai 2021, s-a desfășurat cel de-al treilea flux (ultimul) din cadrul acestui proiect.  Patru cadre didactice (prof. Amalia Chiribuță, prof. Andreia Denie, prof. Mihaela Roibu, prof. Oana Simionovici) au participat la stagiul de formare “Happy Schools: Positive Education for Well-Being and Life-Skills Development’’, curs organizat de  Europass Techer Academy în Spania, la Barcelona.

La acest curs, cadrele didactice și-au însușit competențe, abilități, atitudini in vederea diminuării gradului de abandon școlar în rândul elevilor, au participat la activități privind promovarea creativității, diversității și comunicării interculturale. S- au prezentat moduri de gestionare a conflictelor, modelul PERMA, detalii despre cele cinci elemente esențiale ale fericirii și stării de bine (emoție pozitivă, implicare, relații, ințelesuri și impliniri).

Ce este modelul PERMA?

Acest model a fost dezvoltat de Martin Seligman, care este considerat principalul fondator al psihologiei pozitive. Obiectivul său este de a ajuta oamenii să definească ce își doresc în viitor și să se îndrepte spre el, pentru a atinge fericirea mult dorită.

P -positive emotion sau emoții pozitive, probabil cea mai evidentă componentă conectată la fericire, se referă la emoții precum bucurie, recunoștință, iertare, speranță, optimism și savurarea clipei. Mai mult decât atât, se referă la o viziune pozitivă asupra vieții și la căutarea inspirației în viața cotidiană.

E- engagement sau angajamentul în activitățile care ne fac plăcere. Angajarea, sau implicarea deplină în activitățile pe care le facem, ne ajută să învățăm și să ne dezvoltăm frumos.

R – relationships sau relațiile și conexiunile pe care le avem cu ceilalți (copii, rude, prieteni, colegii de lucru). Relațiile sănătoase cu persoanele apropiate ne fac să ne simțim iubiți și sprijiniți în momentele grele, ajută la păstrarea sănătății fizice, prelungindu-ne viața cu câțiva ani.

M -meaning sau sensul în viață. Găsirea scopului vieții noastre este un element crucial al bunăstării. Dacă ne raportăm la școală, “the meaning of teaching” și “meaning of learning” constituie deziderate pline de sens.

Aaccomplishments sau succes. Acele momente când ne-am atins obiectivele și suntem învingători.

Totodată, s-au pus în discuție diverse strategii de combatere a fenomenelor  de bullying și cyberbullying, alternative de amenajare a spațiilor școlare cu mesaje pozitive, tehnici de relaxare pentru accentuarea stării de bine, atât pentru elevi cât și pentru cadrele didactice, aplicații ce pot fi folosite pentru crearea unor conținuturi atractive în cadrul orelor de curs.             Gestionarea conflictelor la nivel de instituție rămâne un subiect de actualitate însă abordarea acestora prin peer mediation ar putea fi o soluție pentru optimizarea comunicării între cei implicați. Medierea de la egal la egal este o formă de soluționare a conflictelor bazată pe negocierea și medierea integratoare. Părțile în litigiu conversează cu scopul de a găsi o soluție satisfăcătore pentru ambele părți, iar un terț neutru facilitează procesul de rezolvare. Caracteristica esențială a medierii de la egal la egal (față de măsurile disciplinare tradiționale și alte forme de soluționare a conflictelor) este că, în afara formării inițiale și a serviciilor de sprijin continuu pentru elevi, procesul de mediere este realizat în totalitate de către elevi și pentru elevi, în baza unui scenariu cu reguli clare de intervenție și expunere a situației.

Acest curs a inclus cercetarea, teoriile și aplicațiile în practică în vederea realizării și susținerii mediilor de învățare pozitive și productive pentru toți elevii și a facilitat schimbul de bune practici între participanți.

În esență, toate activitățile desfășurate în cadrul proiectului Erasmus + “Combaterea părăsirii timpurii a școlii. Noi strategii pentru inovare și bune practici” (C.E.L.S.) au vizat îmbunătățirea strategiilor de lucru la nivelul școlii, în scopul diminuării ratei abandonlui școlar.

“Acest proiect vine în sprijinul cadrelor didactice din școală, atât în vederea îmbunătățirii metodelor de lucru cu elevii în risc de abandon școlar, cât și prin conturarea unei dimenisuni europene care asigură un act educațional adaptat la nevoile comunității și ritmul de evoluție al societății”, au declarat membrii echipei de proiect.

Donație lunară
Donează lunar pentru susținerea jurnalismului de calitate

Donație singulară
Donează o singură dată pentru susținerea jurnalismului de calitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
19 decembrie 2025
19 decembrie 2025
Articole similare
Campania „Prietenii lui Moș Crăciun” a ajuns anul acesta și la copilașii din Chișcăreni. Pentru cei mai mulți dintre ei, aceasta a fost prima întâlnire cu Moșul
02:00
FOTOVIDEO Campania „Prietenii lui Moș Crăciun” a ajuns anul acesta și la copilașii din Chișcăreni. Pentru cei mai mulți dintre ei, aceasta a fost prima întâlnire cu Moșul
Ce propunere i-a făcut un bărbat din Iași unei tinere de 17 ani într-un autobuz! Adolescenta s-a speriat când acesta s-a apropiat: „Mi-a zis că este oricând disponibil să mă mângâie”
02:00
Ce propunere i-a făcut un bărbat din Iași unei tinere de 17 ani într-un autobuz! Adolescenta s-a speriat când acesta s-a apropiat: „Mi-a zis că este oricând disponibil să mă mângâie”
O bătaie între doi adolescenți din Iași se putea termina cu o tragedie! Un elev de 14 ani a fost lovit pe stradă, sub privirile altor tineri. Mama victimei: „Nu mai vrea să iasă din casă, e traumatizat”
02:00
FOTOVIDEO O bătaie între doi adolescenți din Iași se putea termina cu o tragedie! Un elev de 14 ani a fost lovit pe stradă, sub privirile altor tineri. Mama victimei: „Nu mai vrea să iasă din casă, e traumatizat”
Pielea necesită și mai multă hidratare pe timpul iernii. Medic dermato-venerolog: „Chiar dacă nu este soare, razele UV sunt prezente”
02:00
Pielea necesită și mai multă hidratare pe timpul iernii. Medic dermato-venerolog: „Chiar dacă nu este soare, razele UV sunt prezente”
Un șofer din Galați și unul din Suceava au blocat împreună o stradă din Iași! Cei doi au făcut glume pe seama situației, când au revenit după mașini
02:00
FOTO Un șofer din Galați și unul din Suceava au blocat împreună o stradă din Iași! Cei doi au făcut glume pe seama situației, când au revenit după mașini
Primăria Iași va cheltui 200.000 de lei pentru organizarea evenimentelor dedicate Zilei Unirii Principatelor Române! Proiectul așteaptă girul aleșilor locali
02:00
Primăria Iași va cheltui 200.000 de lei pentru organizarea evenimentelor dedicate Zilei Unirii Principatelor Române! Proiectul așteaptă girul aleșilor locali
Zeci de proiecte au fost depuse în măsura DR-23 pentru afaceri din domeniul alimentar. Antreprenorii din Iași pot accesa minimum 3 milioane de euro și maximum 10 milioane de euro
02:00
Zeci de proiecte au fost depuse în măsura DR-23 pentru afaceri din domeniul alimentar. Antreprenorii din Iași pot accesa minimum 3 milioane de euro și maximum 10 milioane de euro
Două instituții importante din Iași ar putea fi comasate din 2026. Angajații se pregătesc de ce e mai rău
02:00
FOTO Două instituții importante din Iași ar putea fi comasate din 2026. Angajații se pregătesc de ce e mai rău
Cum pot fi tratate corect micozele unghiilor și ale pielii. Dr. Claudia Artenie, medic dermato-venerolog: „Degeaba tratăm unghia dacă nu dezinfectăm tot ceea ce intră în contact cu zona afectată”
02:00
Cum pot fi tratate corect micozele unghiilor și ale pielii. Dr. Claudia Artenie, medic dermato-venerolog: „Degeaba tratăm unghia dacă nu dezinfectăm tot ceea ce intră în contact cu zona afectată”
Noi intervenții la noua grădiniță din Bucium! ISU a respins de două ori cererea pentru autorizare trimisă de primărie
02:00
Noi intervenții la noua grădiniță din Bucium! ISU a respins de două ori cererea pentru autorizare trimisă de primărie