Local

Studii de fezabilitate pentru construirea a două pasaje subterane

Publicat: 29 sept. 2020
Pasaj subteran

Primăria Municipiului Iași organizează două licitații pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru realizarea unui pasaj subteran (rutier / tramvai) între strada Anastasie Panu și strada Palat, pentru extinderea pietonalului între bulevardul Ștefan cel Mare și Piața Palatului Culturii, și a unui pasaj subteran (rutier) între aleea Mihail Sadoveanu și bulevardul Carol, în zona Rondului Agronomie. Valoarea estimată a fiecăreia din cele licitații este de 150.000 lei, cu TVA, iar firmele câștigătoare vor avea la dispoziție patru luni pentru realizarea studiilor de fezabilitate.

Patru oferte pentru cele două proceduri

Până marți, 28 septembrie, municipalitatea a primit câte patru oferte pentru cele două proceduri, la ambele din partea acelorași patru firme: SC Professional Acquisitions Consulting SRL București, SC Nordic Vision SRL Iași, SC Pod Proiect SRL Iași și SC 3B Construction Project SRL Iași, ofertele fiind în prezent în evaluare tehnică și financiară.

În ceea ce privește pasajul din zona Palatului Culturii, planul municipalității vizează crearea unui aliniament continuu de promenadă dinspre strada Lăpuşeanu, prin Piaţa Unirii, urmând bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt, traversând strada Anastasie Panu şi având ca punct final Piaţa Palatului Culturii sau chiar Ansamblul Palas. Pentru aceasta se propune anularea intersecţiei semaforizate, inclusiv trecerea pentru pietoni de pe strada Anastasie Panu, la nivelul bulevardului Ştefan cel Mare şi Sfânt, şi mutarea traficului auto în subteran.

De asemenea, se propune şi anularea căii duble de rulare a tramvaielor pe direcţia strada Anastasie Panu – strada Palat, între obiectivele de interes istoric şi turistic Casa Dosoftei şi Biserica Sf. Nicolae Domnesc, şi plasarea acesteia în subteran pe acelaşi aliniament cu benzile dedicate traficului auto, în cadrul aceluiaşi pasaj subteran.

Eliminarea conflictului între două tipuri de funcționalități

În acest sens, în vederea eliminării conflictului între cele două tipuri de funcţionalităţi specifice zonei, trafic rutier şi transport public, pe de o parte, şi pietonal, pe de altă parte, se va studia posibilitatea realizării unui pasaj subteran proiectat în curbă, cu dublă funcţionalitate: trafic auto cu două benzi pe sens, incluzând şi noua cale dublă de rulare pentru transportul public cu tramvaiul, cu rampa de intrare pe strada Anastasie Panu din dreptul Casei Dosoftei (înainte de trecerea pentru pietoni şi a intersecţiei semaforizate) şi cu rampă de ieşire pe strada Palat (după trecerea pentru pietoni). Viitorul pasaj subteran care va fi studiat se întinde pe o lungime de aproximativ 200 de metri.

Studiul privind pasajul subteran va lua în calcul, printre altele, eliminarea locurilor de parcare şi, implicit, a traficului auto de pe esplanada Palatului Culturii, în contextul în care întreaga piaţă va fi reamenajată, precum şi extinderea Ansamblului Palas în zona străzii Sf. Andrei – bulevardului Regele Ferdinand I (Splai Bahlui – Mal Stâng).

Dezvoltarea zonei rezidențiale Breazu – Rediu

În ceea ce privește pasajul din zona Rondului Agronomie, dezvoltarea zonei rezidenţiale Breazu – Rediu, zonă care are acces spre oraș prin aleea Mihail Sadoveanu către bulevardul Carol I, a dus la o creştere a numărului de autoturisme în zonă.

În acest caz se propune realizarea unui trafic auto continuu de tranzit între aleea Mihail Sadoveanu și bulevardul Carol I printr-o subtraversare a Rondului Agronomie. Astfel, se va va studia posibilitatea realizării unui pasaj subteran proiectat rectiliniu cu funcţionalitate de trafic auto cu o bandă pe sens cu rampa de intrare pe aleea Mihail Sadoveanu, în dreptul Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad”, şi cu rampă de ieşire pe bulevardul Carol I, în dreptul Bisericii Sf. Nicolae. Viitorul pasaj subteran se întinde pe o lungime de aproximativ 300 de metri.





Comentarii
  • Sigur ! proiecte fantasmagorice in mintea lui Chirica. Cel putin pentru Agronomie Rond Breazu (Castel), cind puteau largi drumul la 2 benzi pe sens acum citiva ani , au preferat sa-l ingusteze ( cu scurgerile de pluviala incastrate in trotuare si au executat trotuare late de parca ar fi pietonal, trotuare pe care nu circula nici un pieton si sunt folosite ca parcare seara). Bani chetuiti aiurea cu firma din Galati pt asa zisa reabilitare a drumului, bani cheltuiti aiurea acum cu proiectul unui pasaj care nu se va realiza in deceniul asta. Din pacate Iasul nu are un primar cu viziune ci un individ limitat in gindire. Daca s-ar aplica diconul a furat dar a si facut , ar fi bine, insa la Chirica se aplica doar prima parte.

Adauga un comentariu