Vești bune pentru șoferii din sudul țării! Ultimul segment rămas în lucru din Secțiunea 5 a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, între Curtea de Argeș și Pitești, va fi deschis circulației miercuri, 11 iunie, de la ora 15:00, cu trei luni înainte de termenul contractual. Anunțul a fost făcut de oficialii Ministerului Transporturilor, în urma unei vizite efectuate pe șantier.
„Circulația pe încă 14,57 kilometri ai autostrăzii Sibiu-Pitești se deschide astăzi, 11 iunie 2025, la ora 15.00! Se va putea circula astfel neîntrerupt pe A1, între Curtea de Argeș și București, pe o distanță de aproximativ 140 de kilometri”, a declarat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
A1 Sibiu – Pitești, o autostradă crucială pentru conectarea României la rețeaua europeană
Autostrada A1 Sibiu – Pitești are o lungime totală de 122,11 kilometri și este parte a Coridorului 4 Paneuropean, principalul drum de legătură între Vestul și Sudul României. Este împărțită în cinci secțiuni, iar fiecare dintre ele prezintă provocări tehnice majore, mai ales în zona montană.
Secțiunea 5, între Curtea de Argeș și Pitești, are 30,35 kilometri, iar lucrările sunt realizate de firma italiană WeBuild (fost Astaldi).
Contractul a fost semnat în mai 2020, cu un termen de 12 luni pentru proiectare și 48 de luni pentru execuție. Cu toate acestea, constructorul a reușit să finalizeze porțiunea finală cu trei luni înainte de termen, ceea ce rar se întâmplă pe șantierele din România.
Detalii tehnice Secțiunea 5:
- Lungime: 30,35 km
- Constructor: WeBuild
- Valoare contract: 356 milioane euro (fără TVA)
- Contract semnat: mai 2020
- Termen contractual finalizare: T4 2025
- Deschidere finală circulație: T2 2025
La finalul lunii decembrie 2024, fusese deja deschis traficul pe primii 15 kilometri ai secțiunii, între Bascov (Pitești) și nodul rutier Merișani. Deschiderea de astăzi finalizează practic întreg segmentul până la Curtea de Argeș.
Situația lucrărilor pe celelalte secțiuni ale A1 Sibiu – Pitești:
- Secțiunea 1 (Sibiu – Boița): 13,17 km, deschisă din decembrie 2022 (constructor: PORR)
- Secțiunea 2 (Boița – Cornetu): 31,3 km, cea mai dificilă, aflată în zona montană a Văii Oltului, cu 7 tuneluri. Lucrările pregătitoare au început în 2025.
- Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni): 37,4 km, cel mai scump contract rutier din România, semnat cu o asociere italo-română. Lucrările au început la începutul anului 2025.
- Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș): lucrările au început în toamna lui 2023. Tunelul Momaia este deja forat complet de constructorul PORR.
Cu deschiderea completă a Secțiunii 5, șoferii pot circula pe autostradă de la Pitești până la Curtea de Argeș fără întreruperi, un pas important pentru conectivitatea internă și europeană a României.