Contextul actual dificil provoacă reacții din partea a sute de studenți din Iași! Aceștia solicită eliminarea probelor orale on-line ale examenelor, de la licență și disertație. O poziție oficială în acest context a fost exprimată de Liga Studenților – LS IAȘI. „În momentul de față există un număr considerabil de studenți care nu pot participa la activitățile didactice on-line din lipsă de tehnologie sau acces la Internet, care nu mai pot continua studiile din motive financiare și care nu le pot finaliza corespunzător în lipsa accesului la resurse de învățare, respectiv de cercetare pentru finalizarea lucrărilor de licență și de disertație”, declară Diana-Alexandra Cristea, președinte LS IAȘI
Pandemia de COVID-19 duce la reacții importante din partea unor studenți care activează în cadrul marilor universități de stat din Iași. Concret, în anumite cazuri, aceștia solicită eliminarea probelor orale on-line ale examenelor de licență și disertație. Ei motivează faptul că există un număr considerabil de studenți care nu pot participa la activitățile didactice on-line din lipsă de tehnologie sau acces la Internet sau nu mai pot continua studiile din motive financiare.
Argumentele pentru eliminarea probelor orale on-line ale examenelor
Pe acest plan, Liga Studenților (LS IAȘI) a ținut să arate și că studenții sunt supuși unei imense presiuni psihologice și financiare pe fondul stării generate de situația curentă (depresie, anxietate, obligația de a sta în izolare, lipsa tuturor bunurilor necesare, lipsa de înțelegere/colaborare din partea unor cadre didactice, incertitudinea cu privire la parcursul academic etc.). De asemenea, mulți studenți s-au întors în localitățile de domiciliu unde, pentru a face față situației, au fost nevoiți să renunțe măcar parțial la activitățile didactice. Asta pentru a fi alături de familie, pentru a-și asigura existența sau pentru a-și putea proteja sănătatea.
„Nimeni nu recunoaște imensa presiune psihologică și financiară la care sunt supuși studenții prin incertitudinea factorilor decizionali, lipsa consultărilor reale cu organizațiile studențești și introducerea metodelor de evaluare on-line.
În aceasta perioadă, asigurarea veniturilor personale și ale familiei, siguranța celor dragi și ocrotirea sănătății au fost mai importante decât continuarea activității didactice. În momentul de față există un număr considerabil de studenți care nu pot participa la activitățile didactice on-line din lipsă de tehnologie sau acces la Internet, care nu mai pot continua studiile din motive financiare și care nu le pot finaliza corespunzător în lipsa accesului la resurse de învățare, respectiv de cercetare pentru finalizarea lucrărilor de licență și de disertație”, declară Diana-Alexandra Cristea, președinte LS IAȘI.