Titlurile zilei

Țeapă marca Telekom: Servicii de proastă calitate la prețuri de lux. Cum au ajuns ieșenii să plătească dublu față de cât credeau inițial

Publicat: 30 dec. 2019

Reclamațiile continuă să curgă pe bandă rulantă la adresa unuia dintre cei mai importanți operatori de telecomunicații. Cei care au contractat noile pachete de servicii promovate cu insistență de Telekom s-au trezit că le-au fost oferite servicii de calitate mai proastă și mai scumpe față de cele prezentate în reclame. Cele mai multe probleme au fost întâlnite la Smart WIFI, iar cei care vor să renunțe la serviciile operatorului din Germania întâmpină acum dificultăți și ajung la costuri suplimentare de care nu au fost informați anterior

Telekom România continuă să fie unul dintre cei mai reclamați operatori de telecomunicații de către clienți. Pachetul de servicii Smart WIFI promovat cu insistență pe toate canalele media de compania cu capital german a fost contractat în ultimele luni de mulți clienți dornici de tehnologii moderne la prețuri mici. Încă după primele utilizări ale serviciilor Telekom, noii clienți au rămas dezamăgiți total de faptul că ceea ce a fost prezentat în oferte nu se reflectă deloc în realitate.

Una a cumpărat, alta a primit

Acesta este și cazul lui Iulian Carol, ieșean care a contractat recent un pachet de servicii prin care Telekom susține că oferă internet de mare viteză prin intermediul unui router wireless în formă de cub de culoare roz. Nu numai că acest model de router nu i-a fost oferit, dar calitatea serviciilor era mult mai slabă, iar multe deficiențe au apărut tocmai din cauza tehnologiei îndoielnice.

„Din data de 21 noiembrie am contractat Smart WIFI și nu sunt deloc mulțumit de acest serviciu. Am TV și 5 abonamente de telefonie mobilă pe aceeași adresă plus internet fix care este un ADSL amărât și care merge execrabil. Problemele cele mai multe sunt la Smart Wifi. Se conectează doar 1 din 3 aparate iPhone, iar la cel care se conectează merge foarte prost. Huawei nu prea suportă deloc, iar pe Netflix încarcă până la 25 la sută și se blochează, la fel se întâmplă și cu HBO GO, Youtube etc.”, se arată în reclamația făcută de Iulian Carol către Telekom România.

A ajuns să plătească aproape dublu față de cât a fost anunțat

Pe lângă faptul că semnalul instalațiilor Telekom este unul slab, acesta a ajuns să primească o primă factură aproape dublă față de cât a fost anunțat la contractarea serviciilor. Concret, în loc de 24 de lei cât este prezentat în oferte, acesta a ajuns să plătească 40 de lei.

„Reclama este cu 24 de lei pe lună și primești un alt router, nu acel cub. Dar nu asta e problema, ci că prima factură mi-a venit de 40 lei fără nicio explicație. La contractarea serviciului mi-au spus la telefon că am o zi la dispoziție pentru testare, dar acum, când am sunat la ei, mi-au spus 14 zile. Nu știu ce pot face să renunț la acest serviciu fără a plăti alte costuri”, se mai arată în reclamația trimisă de Iulian Carol către Telekom.

Dificultăți la rezilierea contractului

Luând legătura cu reprezentanții Telekom România, acesta a aflat cu stupoare că nu poate rezilia contractul fără a ajunge la costuri suplimentare. Totodată, cei care întâmpină defecțiuni tehnice sunt direcționați către serviciul relații clienți ai Telekom, unde trebuie să facă o sesizare. Aceștia au explicat faptul că modelul care este prezentat în reclamă are un cost de 700 lei, iar traficul „nelimitat” este de fapt cu viteză limitată în cazul platformelor video, așa cum sunt Netflix, HBO GO sau Youtube.

„Modelul Huawei care era în reclamă costă 700 lei. Având trafic nelimitat, traficul video este limitat la 480 p, ceea ce înseamnă o calitate mică, se poate solicita dezactivarea bonusului nelimitat și vei avea 80 GB trafic de date lunar, dar fără să mai ai acea limitare de calitate video”, se arată în răspunsul oferit de reprezentanții Telekom România.

În multe situații, clienții Telekom România care au dorit să renunțe la serviciile companiei cu capital german au întâmpinat dificultăți, fiind practic amânați de la o lună la alta și obligați astfel să plătească în continuare facturi sau custodia echipamentelor.





Comentarii
  • Telekom are angajati inbecili si firma telekom sa pus pe japca cind e vorba de reclamatii vb cu robotii adica singur!!!te agata si pe urma o ei niste ascroci!!!

  • I-a uitati-va la cat este cursul de schimb valutar in factura telekom 4,8500 Lei/Euro in contextul cand niciodata valoarea euro nu a depasit 4,7808 lei.
    Cine le permite astora sa foloseasca alt schimb valutar decat cel oficial in facturi catre abonatii lor.
    Protectia Consumatorilor se sesizeaza?
    Oficiul Concurentei se sesizeaza?
    Oricum eu voi face reclamatie la OPC pe aceasta speta.

  • No offence nu stii ce e bataia de joc pana nu ai avut de a face cu Vodafone! Numai probleme peste probleme in 2 tari diferite…da sunt la fel de nesimtiti si in Anglia! Cu exceptia unei chestii minore in peste 3 ani cu Telekom nu am avut nici o problema. Locuiesc in Podu Iloaiei, semnalul 4g este excelent, iar internetul prin fibra merge mai bine decat in Iasi. Daca o localitatae esta atat de departe incat sa ai inca ADSL probabil trebuia sa verifici semnalul inainte! Pun pariu ca nu sta mai bine nici cu Orange sau Vodafone. Spune clar in contract sa verifici semnalul, iar inchiderea unui contract se face cu o luna notificare. Am 4 ani lucrati in domeniu in Anglia si comparand experientele si preturile per ansamblu, articolul asta e o tampenie. Netflix HD cere conexiune de mare viteza, nu ADSL iar 4G e o conexiune limitata de calitatea semnalului care nu poate fi furnizat chiar oriunde si depinde de foarte multi factori. Nu e vina furnizorului ca nu se informeaza clientul cu privire la disponibilitatea serviciilor. Cand am vrut sa imi pun 4G la tara le-am dat adresa, au verificat si mi-au spus din prima in magazin care sunt limitarile, poate pe alocuri, personalul trebuie sa invete sa fie mai politicos dar… ati sunat recent la EON? Sau la politie sa vezi cum iti raspund numai in sictir?

  • Sunt cei mai mari jegosi cei de la Telekom. Eu am cerut rezilierea contractului cu ei pentru ca plateam degeaba (beneficiam de internet o zi din 10), acum un an de zile. Cu toate astea, ei continua sa imi trimita facturi luna de luna si mai mult decat atat, au trimis si niste interlopi de la o firma de recuperari ca sa ma execute……Nu se gaseste nimeni oare care sa le vina de hac?????Intr-un fel saau altul.

  • Eu astept din 20 noiembrie sa repare internetul prin cablu…ne-au mintit ca pana pe 13 decembrie termina dar suntem in 2 ianuarie si nu au facut nimic.Nimeni de la ei nu stie nimic…

Adauga un comentariu