Cu doar câteva ore înainte ca peste 18 milioane de români să fie așteptați la urne, TikTok a anunțat că a eliminat două rețele de influență operate sub acoperire, compuse din 87 de conturi false, care vizau manipularea electoratului din România.
Potrivit anunțului oficial publicat duminică pe platforma centrului său global pentru integritatea alegerilor, aceste rețele cumulau peste 33.000 de urmăritori și exercitau un impact semnificativ în mediul online.
„Evaluăm că această rețea opera din România și viza un public românesc. Persoanele din spatele acesteia au creat conturi neautentice pentru a amplifica anumite narațiuni, încercând să manipuleze discursul electoral românesc”, precizează TikTok.
Conform companiei, una dintre rețele utiliza nume generice și avatare false, prezentându-se drept surse de știri.
Promovarea unor comentarii și postări menite să susțină un anumit mesaj politic
Cea de-a doua rețea, alcătuită din 60 de conturi fictive cu aproape 24.000 de urmăritori, avea ca scop promovarea unor comentarii și postări menite să susțină un anumit mesaj politic, într-o tentativă de influențare a alegerilor.
TikTok a subliniat că măsurile luate nu se opresc aici. Între 7 și 27 aprilie, platforma a eliminat peste 2.700 de postări care încălcau politicile privind integritatea electorală și dezinformarea, dintre care 94% au fost detectate proactiv, înainte de a fi raportate, conform informațiilor furnizate de Antena 3. În plus, TikTok a blocat peste 4.700 de conturi spam, 2,3 milioane de aprecieri false, 705.000 de cereri de urmăritor și a eliminat mai mult de 1.100 de conturi care postau automat mesaje la videoclipurile candidaților.
Pentru a consolida încrederea în procesul electoral, TikTok a lansat în aprilie un Centru Electoral dedicat alegerilor din România, cu scopul de a furniza informații verificate și de a reduce riscurile de manipulare digitală în perioada electorală.