Un expert în submarine Titan a dezvăluit momentele finale ale navei condamnate și ale celor cinci persoane care au murit la bord, spunând că „ar fi ca un film de groază”.
José Luis Martín, inginer spaniol și expert subacvatic, crede că cei cinci pasageri s-ar fi repezit unul peste altul după ce au simțit „groază, frică și anxietate” în ultimele lor momente.
Hamish Harding, Shahzada Dawood și fiul său adolescent Suleman, plus exploratorul francez Paul-Henri Nargeole, Stockton Rush, CEO-ul OceanGate, erau pe drum să viziteze epava Titanicului când submarinul a suferit o „implozie catastrofală”.
Submersibilul a început să cadă „ca o săgeată”
Martin crede că submersibilul a început să cadă „ca o săgeată” și „nu a avut niciun control”.
„În acest moment, submersibilul începe să cadă spre fundul mării, iar cu funcțiile de control și siguranță deteriorate, nu mai poate fi manevrat. Pilotul (CEO-ul OceanGate, Stockton Rush) nu a putut activa maneta de urgență pentru a arunca greutăți (și a reveni la suprafață). Titanul își schimbă poziția și cade ca o săgeată pe verticală, pentru că pasagerii care în total aveau 400 de kilograme care se aflau la hublou dezechilibrează submersibilul”, a spus José Luis Martín.
În acest moment, expertul subacvatic a spus că pasagerii s-ar fi repezit unul peste altul ca într-un „film de groază”.
„Toată lumea se grăbește și se înghesuie unul peste altul. Imaginează-ți groaza, frica și agonia. Trebuia să fie ca un film de groază. În acea perioadă de timp, ei realizează totul. Și mai mult, în întuneric total. Este dificil să-ți faci o idee despre ceea ce au trăit în acele momente.”
Carcasa de reținere a fost supusă unei creșteri bruște a presiunii
Martin crede că, pe măsură ce pasagerii au căzut în adâncurile oceanului, carcasa de reținere a fost supusă unei creșteri bruște a presiunii.
El a spus: „În acea perioadă de timp, ei realizează totul. Și în întuneric total.
„Este greu să-ți faci o idee despre ceea ce au trăit în acele momente. După acele 48 de secunde sau un minut, a avut loc implozia urmată de moartea instantanee”, a mai spus acesta.
Profesorul de inginerie oceanică Virginia Tech, Stefano Brizzolara, a sugerat, de asemenea, că ar fi putut avea un defect care s-ar fi putut prăbuși sub presiunea uriașă. El a declarat pentru New York Post: „Este dificil de spus ce a cauzat defecțiunea structurală în acest caz, dar orice imperfecțiune geometrică și materială mică, alinierea greșită a flanșelor de conectare, cuplul de strângere a conexiunii cu șuruburi ar putea fi provocat prăbușirea structurală”.
Profesorul a spus că fibra de carbon este „foarte predispusă la posibile defecte” și „prezentă un comportament mai fragil” decât alte materiale.
În plus, el crede, de asemenea, că orice scurgere mică la o adâncime atât de extremă ar fi lăsat apă să intre în submarin cu o viteză uimitoare de aproximativ 620 mph, ucigând instantaneu toți cei cinci pasageri de la bord, potrivit mirror.co.uk