Magazin

Top 10 instrumente SEO din 2021

Publicat: 30 iul. 2021

Să demarezi o strategie de SEO în 2021 înseamnă să cunoști foarte bine cerințele motoarelor de căutare, corelate cu cerințele utilizatorilor în materie de informare și achiziție. Pentru a face însă campanii de optimizare este nevoie să fii la curent și cu instrumentele pe care le poți folosi pentru eficientizarea obținerii informațiilor, astfel încât campaniile să fie de succes.

Iată cele mai bune instrumente pentru SEO din 2021, cărora ar trebui să le acorzi atenție dacă vrei să configurezi campanii de promovare cu adevărat eficiente.

  1. Instrumente oferite de Google

Google îți pune la dispoziție mai multe instrumente gratuite pe care le poți folosi pentru campaniile SEO și pentru a dezvolta strategii de lungă durată. Unul dintre aceste instrumente este Google Analytics, tool care te ajută în ceea ce privește analiza și raportarea informațiilor, iar cu ajutorul acestui instrument vei obține informații cu privire la toate datele despre interacțiunea utilizatorilor cu site-ul tău. De asemenea, cu ajutorul Google Analytics poți afla și informații în timp real despre utilizatori și despre drumul parcurs de aceștia în site, despre paginile de intrare sau ieșire, despre rata de respingere, astfel încât să poți face modificările necesare în funcție de informațiile colectate.

Google Search Console este instrumentul care îți oferă date despre căutari organice și informații despre cuvintele cheie utilizate în căutări pe site-ul tău. Planificatorul de cuvinte cheie te ajută să determini care sunt cele mai bune cuvinte cheie pentru campania ta de promovare în funcție de numărul de căutări, de concurență și de CPC mediu. Google Search Console este un instrument care te poate ajuta în ceea ce privește verificarea la nivelul indexării paginilor, vitezei site-ului sau verificări cu privire la potențiale notificări despre eventuale erori în site.

Compania mea pe Google este un instrument util pentru SEO local pentru că îți permite să te poziționezi pe hartă ca afacere, astfel încât utilizatorii să poată ajunge mai ușor la tine, dar și să interacționezi cu ei și bineînțeles, să primești review-uri.

  1. SEMrush

Acest tool pentru SEO poate fi folosit în mai multe moduri, principala sa utilizare fiind aceea de a găsi cuvintele cheie pentru o promovare eficientă. În baza de date a acestui program sunt mai bine de 20 de miliarde de cuvinte cheie pe care le poți utiliza și care te vor ajuta să elaborezi strategii corecte și eficiente de SEO, raportate chiar și la site-uri concurente. Instrumentul afișează volumul de căutări lunar, concurența, costul mediu pe click, dar și clasarea altor site-uri pe cuvintele cheie alese.

  1. Screaming Frog

Screaming Frog este un instrument SEO, care te ajută să analizezi health-ul site-ului tău. Cu ajutorul Screaming Frog vei putea să localizezi erorile din site-ul tău și să le modifici (similar oarecum cu Google Search Console).

  1. 4. Haro

Haro este un tool SEO gratuit, care te pune în legătură cu site-uri care te caută și sunt interesate să contribui la conținutul lor. Fiind o resursă gratuită este lesne de înțeles cât de util este acest lucru pentru tine, așa că tot ceea ce ai de făcut este să urmărești aceste cereri și să le răspunzi. Acest tool te ajută așadar să îți îmbunătățești tehnicile de marketing.

  1. MOZ

Moz este unul dintre cele mai bine cotate instrumente de SEO, oferindu-ți posibilitatea de a te dezvolta într-o varietate de arii. La nivel free, instrumentele și acțiunile sunt limitate, însă Moz PRO te poate ajuta să îți crești vizibilitatea online, să îți îmbunătățești strategia de conținut iar MOZ Followerwonk este cea mai bună metodă pentru a-ți optimiza prezența pe rețelele de socializare.

  1. Yoast SEO

Yoast SEO este probabil cel mai cunoscut instrument SEO, folosit în zona de blogging pentru WordPress. SEO Yoast îți oferă posibilitatea verificării textelor și îți oferă o analiză completă a materialelor, astfel încât să poți ajunge în mod intuitiv la un rezultat foarte bun la nivel de optimizare. O alternativă la SEO Yoast este Rank Math, de asemenea un program foarte complex de optimizare la nivel de conținut.

  1. Gtmetrix

Acesta este unul dintre cele mai bune instrumente care te ajută să analizezi viteza paginii, similar instrumentului cunoscut sub numele de Google Page Speed. Cu ajutorul acestui instrument poți face un audit foarte bun al paginilor site-ului tău la nivel de încărcare și interacțiune, lucru care contează foarte mult mai ales în contextul actual, când dispozitivele mobile sunt folosite pentru căutări și achiziții în orice moment.

  1. Ahrefs

Ahrefs este instrumentul cu cea mai largă paletă de servicii SEO. Ahrefs poate să urmărească cuvintele cheie, poate genera noi idei de cuvinte cheie și poate audita un site web, fiind un concurent direct pentru aplicația SEMrush. Ahrefs este prima opțiune a oricărui marketer și unul dintre cele mai puternice instrumente de SEO, care te pot ajuta să dezvolți campanii eficiente de optimizare, indiferent de tipul afacerii tale.

  1. Keyword Tool

Keyword Tool este o variantă gratuită de căutare a celor mai potrivite cuvinte cheie pentru afacerea ta, în ceea ce privește optimizarea, iar aici sunt incluse chiar și căutările specifice, de tip Long Tail Keyword.

  1. 10. Instrumentele Bing și Bing Places

Google nu este singurul motor de căutare, cum probabil deja știai. Spre exemplu, Bing vine și el cu produse similare celor oferite de către Google, chiar și pentru SEO. Chiar dacă cei mai mulți utilizatori folosesc Google, există și utilizatori care vor fi interesați de Bing. Poți fi prezent și pe acest motor de căutare și poți utiliza tool-urile specifice așa cum este Bing Webmastertools pentru a monitoriza datele, pentru a crea un sitemap și pentru a trimite adresele URL astfel încât să fie indexate și pe acest motor de căutare.

Acestea sunt unele printre cele mai des căutate și utilizate tool-uri de SEO, însă ar trebui să știi că lista este cu mult mai amplă și mai interesantă. Pentru a te perfecționa în domeniul SEO este nevoie să te documentezi și să apelezi la specialiști SEO care să te ajute să înaintezi cu ușurință prin aceste informații, deloc ușoare la prima vedere. Cel mai important este să înțelegi faptul că deși există și variante free ale acestor instrumente, uneori este important să investești și în variantele plătite ale aplicațiilor, pentru că acestea pot fi cu adevărat deschizătoare de drumuri pentru afacerea ta.

 

 

 





Adauga un comentariu