Prima pagină » Magazin » Top 5 greșeli comune de evitat atunci când colaborezi o agenție SEO
Top 5 greșeli comune de evitat atunci  când colaborezi o agenție SEO

Top 5 greșeli comune de evitat atunci când colaborezi o agenție SEO

18 mart. 2024, 07:00,
în Magazin

A avea o afacere de succes pe Internet nu constituia o provocare majoră la începuturile expansiunii mediului online, pentru că algoritmii motoarelor de căutare nu erau foarte avansați. În prezent însă, datele problemei s-au schimbat radical, la care se adaugă competiția din ce în ce mai acerbă pe mai toate nișele. Oricât de descurajant ar putea părea procesul de lansare al unui business online astăzi, trebuie să luăm în calcul faptul că avem la îndemână nu doar informații valoroase, ci și numeroase tool-uri și servicii care ne pot ajută să propulsăm o afacere pe culmile succesului. Un astfel de serviciu este SEO (Search Engine Optimization) sau în traducere, optimizarea pentru motoarele de căutare.

SEO se numără la ora actuală printre cele mai populare servicii de promovare a unei afacerii online, și cel mai probabil acest lucru se datorează rezultatelor incredibile ce vin în mod natural. În colaborarea cu o agenție SEO este important să evităm cu orice preț câteva greșeli comune, care e ușor să se strecoare atunci când ne aflăm la început de drum sau când avem cunoștințe limitate despre domeniu. Iată 5 dintre cele mai comune greșeli de evitat în colaborarea cu o agenție SEO.

1. Nu te aștepta ca o agenție SEO inovatoare să îți garanteze rezultate minune peste noapte

Privit din exterior, un serviciu SEO poate părea un proces simplu, însă în realitate acesta este un serviciu complex, ce include sub umbrela sa o întreagă gamă de servicii, de la setări tehnice pentru site, până la link building prin crearea de articole pe subiecte relevante. Toate aceste lucruri necesită timp, de aceea este important să nu semnezi contractul cu o agenție SEO având așteptări nerealiste cu privire la rezultate. SEO este un serviciu menit să aducă rezultate în mod natural, care să dureze, iar pentru acest lucru este nevoie de timp.

2. Nu gândi totul prin perspectiva prețurilor

Prețul este fără doar și poate un detaliu important atunci când vine vorba despre colaborarea cu o agenție SEO, însă transformarea acestuia în unicul factor de decizie poate fi o eroare ce te va costa scump pe termen lung. Costurile serviciilor SEO diferă destul de mult și în funcție de nișă. Spre exemplu, dacă prin intermediul site-ului tău vinzi mobilier de birou s-ar putea să fii nevoit să plătești puțin mai mult decât alt comerciant care vinde produse de pe o nișă mai puțin competitivă. Analizează, evaluează și abia apoi decide dacă oferta propusă este adaptată pe deplin nevoilor și posibilităților tale financiare.

3. Neglijarea comunicării permanente cu agenția SEO

Chiar dacă ai ales o agenție SEO profesionistă, acest lucru nu înseamnă că vei putea neglija complet comunicarea cu furnizorul. Chiar dacă ți se vor oferi rapoarte periodic, este recomandat să păstrezi totuși o comunicare permanentă cu agenția SEO. Încearcă să înțelegi procesul, pune întrebări acolo unde există neclarități și fii foarte atent la modul în care decurge dialogul. O agenție care nu îți oferă răspunsuri la întrebări ar trebui să îți ridice semne serioase de întrebare.

4. Nu ignora recomandările oferite de către agenția SEO

Așa cum spuneam anterior, SEO este un serviciu complex, ce implică o gamă largă de acțiuni, iar de majoritatea se va ocupa agenția. Există însă anumite strategii pe care va trebui să le abordezi chiar tu, la recomandarea experților SEO. Lipsa implicării din partea ta poate avea un impact negativ asupra bunei evoluții a afacerii tale online. Adu-ți aminte mereu de faptul că SEO este un proces colaborativ și este singura cale prin care strategiile pot aduce rezultate.

5. Schimbarea frecventă a agenției SEO

Este important a stabili încă de la început că ai libertatea de a schimba agenția SEO la discreție, însă este această practică una sănătoasă și în interesul business-ului tău? Specialiștii în domeniu spun că nu. Schimbarea frecventă a furnizorului de servicii SEO poate da peste cap campaniile în curs și poate duce la pierderea oricărei urme de progres. De aceea îți recomandăm să alegi cu mare atenție agenția SEO cu care vei colabora, pentru că obținerea de rezultate necesită parteneriate de lungă durată.

Într-un mediu online din ce în ce mai dinamic, SEO rămâne totuși unul dintre cei mai de cu seamă aliați ai noștri în ceea ce privește promovarea eficientă a unui business pe Internet. Alege o agenție SEO cu reputație bună și ține cont de sfaturile prezentate mai sus, iar drumul business-ului tău către succes nu va rămâne decât o simplă chestiune de timp.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`