Prima pagină » Magazin » Trecerea la vehiculele electrice va fi mult mai dificilă decât pare astăzi
Trecerea la vehiculele electrice va fi mult mai dificilă decât pare astăzi

Trecerea la vehiculele electrice va fi mult mai dificilă decât pare astăzi

10 oct. 2023, 09:30, 1 ,
în Magazin

Interzicerea mașinilor noi cu motoare cu ardere internă alimentate cu combustibili fosili din 2035 este un plan ambițios astăzi. Înmatriculările de mașini electrice noi sunt în creștere, piețele estice rămânând în urma celor occidentale. Chiar și având în vedere un decalaj de 10 ani față de obiectivele ambițioase ale oficialilor UE, expertul în automobile de la carVertical Matas Buzelis își împărtășește opiniile asupra problemelor cărora autoritățile nu par să le acorde atenție.

Beneficii evidente pentru cei care își permit

Pentru 2021, ponderea vehiculelor electrice din toate mașinile inspectate pe platforma de verificare a istoricului a fost de doar 0,2%. Un an mai târziu, s-a dublat la 0,4%, iar în 2023, a crescut la 0,6%. Și chiar dacă cifrele pot părea o picătură în ocean, zeci de mii de vehicule electrice trec prin verificări ale istoricului.

Din ce în ce mai mulți șoferi tind să treacă la vehiculele electrice. Întreținerea și costurile de rulare sunt lucrurile care îi motivează pe aceștia. Deși valorile reziduale ale mașinilor electrice sunt îngrijorătoare, vehiculele electrice sunt mai ușor de deținut, deoarece sunt mai puțin predispuse la defecțiuni și necesită mai puțină întreținere, nefiind necesară schimbarea diferitelor fluide și filtre la fiecare 30 de mii de kilometri.

Îți ia mult să te obișnuiești cu reîncărcarea, dar șoferii care și-au dezvoltat cu succes obiceiurile de încărcare a bateriei le consideră mult mai convenabile decât realimentarea. De obicei, își încarcă vehiculele noaptea și doar la ocazii foarte rare folosesc încărcătoarele publice.

Infrastructura este problema

Cu toate acestea, chiar dacă șoferii își pot permite un vehicul electric, nu înseamnă neapărat că vor fi bine să trăiască cu el. Persoanele care nu dețin încărcătoare sau fără un punct de încărcare pe care l-ar putea folosi în timpul orelor de lucru se vor confrunta cu neplăceri, deoarece utilizarea încărcătoarelor publice nu este la fel de ușoară precum alimentarea cu combustibil în prezent.

Nu numai că durează mult mai mult timp decât alimentarea cu benzină sau motorină, dar de obicei necesită instalarea unor aplicații desemnate care sunt vitale pentru încărcătoare. Nici măcar nu este aproape de procesul cu care sunt obișnuiți șoferii atunci când vine vorba de realimentare, deoarece nu există o practică de genul „umpleți apoi plătiți”.

Mai mult, în timp ce vehiculele electrice sunt foarte eficiente în orașe și medii în care frânarea constantă este inevitabilă, acestea nu sunt la fel de capabile pe autostrăzi și drumuri de legătură. Viteza și rezistența aerodinamică sunt direct proporționale, adică dacă viteza este mărită de două ori, rezistența este mărită de patru ori. Acest lucru reduce autonomia și reduce viteza de croazieră cu o marjă vizibilă, făcând vehiculele electrice departe de a fi ideale pentru călătorii mai lungi.

Probleme la care mulți nu se gândesc

Dar cele mai mari probleme sunt cele despre care doar câțiva vorbesc. În primul rând, unele zone de parcare pe mai multe niveluri nu au fost proiectate pentru mașini la fel de grele precum vehiculele electrice. Bateriile grele înseamnă, de obicei, că vehiculele electrice sunt foarte grele, iar unele facilități, cum ar fi parcările cu mai multe niveluri sau podurile, pot necesita revizuire și reevaluare de către autorități.

Mai mult, există incertitudini și cu privire la siguranța vehiculelor electrice. Deoarece bateriile captează cantități mari de energie, flăcările sunt extrem de greu de stins în caz de incendiu. Până acum, pompierii au dificultăți în stingerea vehiculelor electrice cu baterii de capacitate mai mare. Devine și mai extrem dacă un vehicul electric ia foc în parcarea subterană, de exemplu, sub blocuri.

Ceea ce aduce și mai multe întrebări asupra viitorului vehiculelor electrice este starea acestora la 20 de ani de la fabricare. În zilele noastre, există o selecție destul de mare de mașini electrice uzate, dar în 10 ani vor exista vehicule electrice mai vechi. Cât de valoroase vor fi ele pe piața mașinilor second hand cu bateriile care le-au epuizat deja viața?

Bugetul.ro
Satul miliardarilor din România unde se trăiește ca-n Monte Carlo. Cei mai mulți dintre locuitorii de aici au averi impresionante și vile de milioane
redactia.ro
Tragedie în fotbalul românesc. A murit un fotbalist de la FCSB. Echipa lui Becali a făcut anunțul trist
Bugetul.ro
Grila TV din România se schimbă din 1 martie. Noul post de televiziune a început emisia, iar cei mai mici dintre telespectatori sunt cei mai încântați
a1.ro
Te cunosc de undeva, sezonul 21, 1 martie 2025. Ce pereche a câștigat a treia gală a transformărilor. Cine a luat bonusul
Playtech.ro
JD Vance, luat de urgență de pe o pârtie de schi și dus într-un loc secret împreună cu familia, după cearta din Biroul Oval
observatornews.ro
Afacerea cu care Remus a dat lovitura în Italia. A plecat din România și a reușit după 9 ani de muncă grea: "Nimeni nu ne cunoştea, eram doar eu cu tata"
Playsport.ro
Incredibil! Cum poate să arate Sandra Izbașa la 11 ani după ce s-a retras din gimnastică. Imaginile au scăpat pe net
Evz.ro
Vești excelente de la ANM. După episodul de iarnă vine vreme caldă și frumoasă
realitatea.net
Cel mai murdar oraș din România. Localnicii se plâng de gunoaie necolectate și de o infrastructură de salubrizare jalnică
SportpeSurse
Actrița care i-a luat mințile lui Laszlo Boloni, fostul selecționer al României
Playtech.ro
Până când trebuie purtat mărțișorul ca să îți aducă noroc tot anul. Tradiția spune clar când trebuie să îl dai jos
Dailybusiness.ro
Breaking! Zelenski pleacă de la Casa Albă fără să mai semneze acordul pentru mineralele Ucrainei cu Donald Trump
RomaniaTV
Se da a 13-a pensie, decizie oficială a Guvernului. Banii intră pe card de Paşte 2025
stiriromania.ro
Cum arată Eliza Iliescu acum, la 19 ani. Din ce bani trăiesc lunar Adriana Iliescu și fiica ei
RomaniaTV
Andreea Raicu, imagine BOMBĂ cu burtica de gravidă, la 47 de ani: Luna… a șasea
redactia.ro
Ce suspectează fiicele lui Gene Hackman că s-a întamplat în cazul morții marelui actor
ego.ro
Cum arăta Laura Vicol, acum 10 ani. Imaginile au rămas pe internet, deși ea e acum ”alt om”
Comentarii
  • Corect, nu exista protectie contra focului pentru baterii li-ion.
    Caz: un transport maritim cu mii de masini din China a ars pe mare, cauza fiind o infiltratie de apa de mare intr-o baterie, cu reactie chimica violenta si propagarea focului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

`
`
BZI - Editia Digitală - pdf
01 martie 2025
01 martie 2025